Ο δρόμος για τη νέα πίστα Circuit of Wales φαίνεται να ανοίγει για τα καλά, καθώς σύμφωνα με το BBC Ουαλίας, το έργο κέρδισε την οικονομική υποστήριξη της Aviva.
Πρόκειται για εταιρεία – ασφαλιστικό γίγαντα του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία συμφώνησε να προσφέρει τα κεφάλαια που απαιτούνται, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες κοντά στην κοιλάδα Ebbw της Νότιας Ουαλίας.
Σύμφωνα με τα πλάνα, το έργο δεν θα είναι έτοιμο να φιλοξενήσει αγώνα πριν το 2018, οπότε εφέτος και του χρόνου το βρετανικό GP θα διεξαχθεί στο Silverstone.
Η είδηση της κεφαλαιακής συμμετοχής της Aviva δεν συνοδεύεται από πληροφορίες για το μέγεθός της. Δεν είναι γνωστό το ποσό της επένδυσης, μόνον ότι η ολοκλήρωση του έργου απαιτεί 300 εκατ. λίρες από ιδιωτικά κεφάλαια, επιπλέον των 30 εκατομμυρίων (υπό μορφή δανείων) με τα οποία συμμετέχει το δημόσιο.
Υψηλόβαθμοι παράγοντες της εταιρείας που διαχειρίζεται το όλο πρότζεκτ δήλωσαν στο BBC πως βρίσκονται κοντά στην εξασφάλιση του συνόλου των απαιτούμενων πόρων.
Ο διευθύνων σύμβουλος Μάρτιν Γουίτακερ ανέφερε ότι οι διαβουλεύσεις με επενδυτή κοντεύουν να ολοκληρωθούν και ότι σύντομα θα υπάρξει επίσημη σχετική ανακοίνωση.
Εφόσον εξασφαλιστεί οικονομικά το σύνολο της επένδυσης και μόνον τότε θα καθοριστεί και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου. Πέρα από τη συγκέντρωση των κεφαλαίων πάντως, παραμένουν σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν.
Καταρχήν η αντίδραση από άλλες πίστες της χώρας για την κρατική χρηματοδότηση, την οποία αυτές δεν απολαμβάνουν. Ήδη ο Τζόναθαν Πάλμερ, επικεφαλής της εταιρείας MSV που έχει στην ιδιοκτησίας της αρκετές πίστες στο Ηνωμένο Βασίλειο και χρηματοδοτεί το Βρετανικό Πρωτάθλημα Superbike (BSB) έχει δηλώσει δημόσια ότι σκοπεύει να πράξει ακριβώς αυτό: να αμφισβητήσει τη νομιμότητα της χρήσης δημόσιων πόρων για την κατασκευή της Πίστας της Ουαλίας.
Μια άλλη σημαντική δυσκολία είναι η ύπαρξη ενός αγωγού αερίου υψηλής πίεσης, ο οποίος διατρέχει την έκταση της πίστας. Αυστηροί περιβαλλοντικοί όροι επιβάλλουν να μην υπάρχουν μεγάλες συγκεντρώσεις ατόμων σε απόσταση μικρότερη των 195 μ. από τον αγωγό και τη λήψη ιδιαίτερων μέτρων ασφαλείας κατά την κατασκευή στην γειτνιάζουσα περιοχή.
Όλα αυτά, κατά το ρεπορτάζ του BBC, εξετάζονται παράλληλα με τις διαπραγματεύσεις της χρηματοδότησης και επίσης αναμένεται να έχουν επιλυθεί σύντομα. Μόλις συμβεί αυτό, θα γίνουν γνωστά όλα τα δεδομένα, οικονομικά και τεχνικά που θα επιτρέψουν στο σχέδιο να γίνει πραγματικότητα.
Θανάσης Χούντρας