Ένα Honda CX του 1980 αναμφίβολα έζησε τη μέχρι τώρα ζωή του απολαμβάνοντας τον σεβασμό που του αξίζει. Προσέχθηκε από τους πρώτους του ιδιοκτήτες πριν φτάσει στο συνεργείο του Kyle Cannon, ιδιοκτήτη της Triskelion Motors, με έδρα στο Logan της πολιτείας Utah στις ΗΠΑ, για να ετοιμαστεί για μια νέα ζωή, ενδελεχώς ανανεωμένη και εντυπωσιακώς μεταμορφωμένη.
Το Café Racer που έφτιαξε ο Kyle, βασισμένο σε ένα CX500 Custom του 1980 τραβά το βλέμμα με την καλύτερη δυνατή έννοια και αυτό είναι «σίγουρα σπουδαίο, παρότι δε φανταστήκαμε ποτέ πως αυτή η μοτοσυκλέτα θα συγκέντρωνε τόση προσοχή στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης στο διαδίκτυο», όπως μας λέει ο Kyle στην ηλεκτρονική του επιστολή.
Το συγκεκριμένο CX500 τα τελευταία χρόνια είχε γίνει μέλος του γκαράζ ενός συλλέκτη μοτοσυκλετών στο Provo της Utah, ο οποίος σκόπευε να το αναπαλαιώσει σε εργοστασιακή μορφή για να το χρησιμοποιεί καθημερινά. Όταν όμως αυτό το σχέδιο έπεσε θύμα ασυνεννοησίας μεταξύ βούλησης και οικονομικής δυνατότητας, βρέθηκε για τουλάχιστον δεύτερη φορά στη ζωή του σε αγγελία προς πώληση. Κάπως έτσι συναντήθηκε με την Triskelion Motors, με αρχικό πλάνο να γίνει ένα κατάμαυρο, «κακό» και απειλητικό Café Racer. Η απόκτηση ενός δεύτερου CX500 του 1978 ως δότη ανταλλακτικών δείχνει πως ο τελευταίος ιδιοκτήτης της μοτοσυκλέτας είναι, αν μη τι άλλο, αποφασισμένος να κάνει δουλειά.
Η μεταμόρφωση του «ανώνυμου» CX500 σε Old Red μόλις ολοκληρώθηκε, απασχόλησε τον Kyle για όλον τον Δεκέμβριο του 2014 και στην πορεία αποφασίστηκε η μετάβαση στο έντονο κόκκινο ρεζερβουάρ, διότι «τα έντονα, εκτός μέσου όρου χρώματα πιάνουν το μάτι και αυτή η μοτοσυκλέτα ήθελα να γίνει το επίκεντρο της προσοχής». Το σπουδαίο νέο για τον Kyle ήταν πως ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε ασχοληθεί με τον κινητήρα, έτσι δε θα χρειαζόταν να τον ανοίξει και να αρχίσει από εκεί το μέτρημα του κόστους του. Το μόνο που έκανε ήταν να αλλάξει τα καπάκια των κεφαλών με ολοκαίνουργια σε μαύρο χρώμα.
Από κει και πέρα η δουλειά συνεχίστηκε με όλα τα απαραιτήτως προβλεπόμενα για ένα Café Racer: πριόνισμα στο υποπλαίσιο, κοντό φτερό, νέα πιο συμμαζεμένα όργανα, άδειασμα του χώρου πίσω από το μοτέρ -αποχαιρετισμός στο φιλτροκούτι, μετακόμιση για τη μπαταρία. Κάθε καλώδιο, κάθε υδραυλική γραμμή, κάθε ντίζα καθαρίστηκε, λαδώθηκε, αλλάχτηκε, κλπ. ώστε η μοτοσυκλέτα να αποκτήσει αξιοπιστία καινούργιας. Αυτό το detailing μπορεί να μην είναι τόσο ακριβό σε ανταλλακτικά, αλλά σε εργατώρες -συχνά μάλιστα εκνευριστικά δύσκολες ώρες- είναι εξαιρετικά σπάταλο εγχείρημα. Στη συνέχεια η προσοχή στράφηκε στο κρυφτεί όλος ο προαναφερθείς οπτικός θόρυβος των καλωδιώσεων, απόκρυψη που ολοκληρώθηκε σε βαθμό… εξαφάνισης.
Φυσικά το πλαίσιο βάφτηκε εκ νέου, οι αναρτήσεις δεν αλλάχτηκαν αλλά αναπαλαιώθηκαν στην εντέλεια, ομοίως και τα φρένα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια πλησιάζει κλινικά επίπεδα ψυχαναγκασμού όταν συναντάς επιλογές όπως αυτή στην εξάτμιση, όπου τα πάντα χρωμιώθηκαν από την αρχή και στη συνέχεια το μεγαλύτερο μέρος τους καλύφθηκε από πυρίμαχο ύφασμα. Ας μη φαίνεται, από κάτω το χρώμιο μόλις που πρόλαβε να στεγνώσει! Η σέλα φυσικά είναι χειροποίητη, ανάγλυφη και μοναδική, σχεδιασμένη για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ομοίως και τα γκριπάκια που φτιάχτηκαν με δύο σημεία αναφοράς: να είναι κλασικής εμφάνισης και από το ίδιο υλικό, ασορτί με τη σέλα.
Η Old Red έχει βγει προς πώληση από τις 25 Ιανουαρίου. Όπως μας λέει ο Kyle Cannon, «η Red έφτασε στο μέγιστο του δυναμικού της εδώ στην Triskelion Motors και χρειάζεται να βγει έξω από τον στάβλο, στον δρόμο». Δίνει μάλιστα και οδηγίες πλεύσης στους επίδοξους ιδιοκτήτες της. Να προσέχουν τη στάθμη του ψυκτικού και τα λάδια, ενώ προειδοποιεί πως δε δουλεύει καλά ο διακόπτης που ανάβει το φως φρένου όταν πατάς το μπροστινό.
Πάντως βεβαιώνει πως το φρένο δουλεύει στην εντέλεια. Εμείς είμαστε σίγουροι πως όποιος αγοράσει τη μοτοσυκλέτα θα την παραλάβει όπως πρέπει, με τα ζωτικά της υγρά στο επίπεδό τους. Όσο για τον διακόπτη, ε δε θα τον αφήσει έτσι, θα τον φτιάξει. Τι λέτε;
Εκτός από το Facebook που αποτελεί τρόπον τινά την επίσημη ιστοσελίδα της Triskelion Motors, αξίζει μια επίσκεψη στο Instagram της εταιρείας για να απολαύσετε φωτογραφικά συγκεντρωμένες όλες τις μοτοσυκλέτες που κατά καιρούς έχει φτιάξει.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο: 1980 Honda CX500 Custom
Κινητήρας: 4Τ V2 υγρόψυκτος
Χωρητικότητα: 497cc
Ιπποδύναμη: 50hp / 9,000rpm
Τελική: 159km/h
Κιβώτιο: 5 σχέσεις
Μετάδοση: ‘Αξονας
Τροχός Εμπρός: 19 ιντσών
Τροχός Πίσω: 16 ιντσών
Φρένο Εμπρός: Δίσκος
Φρένο Πίσω: Ταμπούρο
Βάρος: 204kg
Ρεζερβουάρ: 11l
Πηγή: mototriti.gr