Ο Umbeto Borile, της ιταλικής μικρής εταιρείας μοτοσικλετών Borile, που παράγει ένα μονοκύλινδρο Β450 Scrambler με την άδεια της Ducati, θεωρεί εαυτόν αδικημένο από τον τρόπο που η ιταλική βιομηχανία προχώρησε στην παρουσίαση του νέου της Scrambler.
Το θέμα βγήκε στη δημοσιότητα πριν λίγες μέρες όταν κοινοποιήθηκαν δύο δημόσια ερωτήματα του κυρίου Borile που απευθύνονται προσωπικά στο διευθύνοντα σύμβουλο της Ducati, Claudio Domenicalli. Τα ερωτήματα είναι τα εξής:
1) «Η Ducati δήλωσε (συνέντευξη Τύπου EICMA 02.11.2014) ότι το σχέδιο Scrambler ξεκίνησε το 2009. Το σχέδιο παρουσιάστηκε ως “στρατηγικό” για την εταιρεία του Borgo Panigale και θα υπέθετε κανείς πως συνιστούσε μια πρόκληση από επενδυτικής πλευράς. Πώς εξηγείτε τότε ότι το 2011 η Ducati αποφάσισε να χορηγήσει η χρήση του εμπορικού σήματος Scrambler και την προμήθεια εξαρτημάτων του κινητήρα προς τη Borile για τη “δημιουργία ενός νέου μοντέλου Ducati Scrambler”;»
2) «Πώς γίνεται από το 2009 ως το 2013 η Ducati να μην ανακοινώνει, να μην επικοινωνεί, να μην παρουσιάζει (δεν υπάρχει καμία ουσιαστική τεκμηρίωση, “διαρροή” ή άλλο σχετικό) σχέδιο της Ducati Scrambler για το κοινό και τον Τύπο;»
Έχοντας ήδη στην γκάμα της εταιρείας του ένα Scrambler 450 (που μοιάζει απίστευτα πολύ με το ομώνυμο μοντέλο της Ducati…), ο κύριος Borile προχωρά στο ανοικτό του γράμμα με ημερομηνία 19 Δεκεμβρίου 2014 να εξιστορεί την ιστορία του δικού του Scrambler:
«Όταν, το 2010, είχα την ιδέα της ανακατασκευής του θρυλικού Scrambler 450, μίλησα με τον Δρ. Del Torchio (σ.σ. τότε πρόεδρο της Ducati). Πήγα να τον συναντήσω έχοντας μαζί μου ένα σχέδιο του τι σκεφτόμουν και απλά ζήτησα πρόσβαση σε εξαρτήματα για την κεφαλή του κινητήρα μου . Όταν του έδειξα τα σχέδια τον ικανοποίησαν τόσο πολύ ώστε κάλεσε αμέσως στο γραφείο του την εκτελεστική διεύθυνση της Ducati και όλοι ενέκριναν το σχέδιό μου.
Η Ducati δεν ξόδεψε ούτε ένα ευρώ, απεναντίας έβγαλε κέρδος από την πώληση των εξαρτημάτων και ποτέ δεν ξέρει κανείς κάποια μέρα, εφόσον η μηχανή μου είχε αποδείξει την αξιοπιστία της, ίσως να υιοθετούσε το… Ducati 450 Scrambler.
Σκεφτείτε ότι εκείνη τη μέρα κέρδισα τόσο τη συμπάθεια της διοίκησης της Ducati που με πήγαν να δω αυτό που κανένας δεν επιτρέπονταν να δει, τα πρωτότυπα που αργότερα θα έβγαιναν στους δρόμους. Είδα το Diavel που κανένας άνθρωπος εκτός Borgo Panigale δεν είχε δει ακόμα. Συντάχθηκε από τη Ducati σύμβαση προμήθειας των κεφαλών από το το 1100 και το 696, πάνω στα οποία φτιάχτηκε το μοντέλο 450, και το μοντέλο 350, και δόθηκε στην εταιρεία μου η άδεια χρήσης του εμπορικού σήματος Scrambler.
Υπογράψαμε από κοινού, με χαμόγελα και χειραψίες και υποσχέθηκαν, όπως επιθυμούσαν, να είναι οι πρώτοι που θα δοκιμάσουν το νέο μοντέλο.
Επέστρεψα στο σπίτι μου χαρούμενος σαν παιδί».
Αυτή είναι η περίφημη ανοικτή επιστολή και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του. Ο Umberto Borile εκ πρώτης όψεως δε ζητά κάτι συγκεκριμένο, φαίνεται όμως πως διεκδικεί ένα καλύτερο μέλλον για το μονοκύλινδρο Scrambler του. Ένα μέλλον με την εγγύηση της Ducati. Δεν αποκλείεται μάλιστα να έχει και το δίκιο με το μέρος του. Τουλάχιστον αυτό αντιλαμβανόμαστε από το διάταγμα του δικαστηρίου που συνοδεύει την επιστολή και το οποίο αναφέρει λιτά:
«Προκύπτει πως τα συμβαλλόμενα μέρη είχαν εξαρχής ασφαλή επίγνωση της αξίας των δεσμεύσεων που αναλαμβάνονται κατά την υλοποίηση της μοτοσυκλέτας Scrambler Borile, ως αναγέννηση του αυθεντικού μοντέλου της Ducati».
To B450 Scrambler παρουσιάστηκε στην EICMA στο Μιλάνο το 2013 από τη Borile, όταν ακόμη το αντίστοιχο μοντέλο της Ducati ήταν ακόμα μια φήμη.
Το ολοκαίνουργιο Ducati Scrambler όπως παρουσιάστηκε στο Μιλάνο πριν περίπου έναν μήνα. Αρκετές ομοιότητες -και διαφορές όμως- με το Borile Scrambler.
Ο κινητήρας του μονοκύλινδρου B450 Scrambler.
Πηγή: mototriti.gr