Η Husqvarna στην πολυτάραχη ιστορία της γνώρισε επιτυχίες, παγκόσμιους τίτλους και δόξες, όσο όμως και τον όλεθρο, την οικονομική καταστροφή και τον κίνδυνο εξάλειψής της. Πλέον στην ασφαλή αγκαλιά του αιώνιου αντίπαλού της, της ΚΤΜ, δεν μένει παρά να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία.
Σεβόμενη την ιστορία των 110 χρόνων της, σουηδικής στη γένεσή της, Husqvarna, η ΚΤΜ ανανέωσε αμέσως την γκάμα όλων των μοντέλων για enduro και motocross ενώ ετοιμάζει πλήρη παρουσία στα αγωνιστικά δρώμενα.
Παράλληλα σηματοδοτεί την επιστροφή στην δράση με μία concpt μοτοσυκλέτα. Η 701 είναι ένας φόρος τιμής στο παρελθόν, αλλά και ένα πρώτο σημάδι για το μέλλον της ένδοξης εταιρείας.
Οι γραμμές πάντως είναι τυπικά σουηδικές, με την χαρακτηριστική υπερβόρεια απλότητα και λιτότητα. Τελείως σκανδιναβικές και καθόλου ιταλικές. Την εντύπωση δεν αλλάζουν ούτε οι έντονες φλούο πράσινες επιφάνειες στο ψυγείο και τις ζάντες. Μόνον τα 4 led φώτα εν είδει προβολέα εμπρός είναι λίγο αστεία…
Ο κινητήρας είναι ένας τετράχρονος μονοκύλινδρος με 690 κυβικά που καταφέρνει να αποδίδει 75 ίππους και «εξαιρετική» ροπή, λέει η Husqvarna. Έχει προικίσει το πρωτότυπό της με ένα πλαίσιο-χωροδικτύωμα από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι, αναρτήσεις WP και φρένα της Brembo με ακτινικές δαγκάνες, εξάτμιση της Akrapovic και εντυπωσιακό κουστούμι πλαστικών.
Η σέλα είναι ένα μείγμα διαφόρων υλικών, σχεδιασμένη ώστε να προσφέρει πρόσφυση σε κρίσιμα σημεία που στηρίζουν το σώμα του αναβάτη κατά την επιτάχυνση και την επιβράδυνση. Αντίστοιχα είναι ολισθηρή στα σημεία πάνω στα οποία το σώμα πρέπει να γλιστρά για να αλλάζει θέση.
Η ΚΤΜ που διαχειρίζεται πλέον το μέλλον της Husqvarna δεν κάνει άστοχες κινήσεις. Καθώς γιγαντώνεται ο πιο εμπορικός προσανατολισμός των δικών της μοντέλων είναι επιτακτικός, οπότε η τρέλα και τα «πειράματα» οφείλουν να είναι πιο μετρημένα. Ή εκφράζονται μέσα από την Husqvarna πλέον, ρόλο που έπαιζε μέχρι πρότινος η Husaberg.