Η μεταφορά βαριών ή ογκωδών αντικειμένων με ένα ποδήλατο αντενδείκνυται, κυρίως για λόγους ασφαλείας. Συνήθως για το καθήκον αυτό πρέπει να αγοραστεί πρόσθετο καρότσι που προσδένεται στο ψαλίδι και μετατρέπει το ποδήλατο σε… ρυμουλκό μετά ρυμουλκουμένου.
Όχι και η πιο ευκίνητη ή κομψή λύση. Η κατασκευή που δείχνουμε εδώ αποτελεί μια πιο αποδεκτή εναλλακτική πρόταση. Αποτελεί σύλληψη του ισραηλινού βιομηχανικού σχεδιαστή Ofir Yadan και ονομάζεται S-cargo. Η δίτροχη κατασκευή αντικαθιστά τον κανονικό μπροστινό τροχό του ποδηλάτου, μετατρέποντάς τον προσωρινά και για όσο χρειάζεται, σε τρίτροχο.
Το S-cargo ήταν το αντικείμενο της πτυχιακής εργασίας του Yadan, προκειμένου να αποφοιτήσει από την ακαδημία καλών τεχνών Bezadel της Ιερουσαλήμ.
Στην τρέχουσα, πρωτότυπη πρέπει να πούμε μορφή του, αποτελείται από ένα διαμέρισμα μεταφοράς που μοιάζει με σακίδιο πλάτης. Στον ίδιο χώρο όμως μπορεί να τοποθετηθούν πολλοί διαφορετικοί υποδοχείς φορτίων, σχάρες, κιβώτια ή ακόμα και παιδικό κάθισμα.
Η φαντασία του Yadan δεν έχει όρια, αφού οραματίζεται τη δυνατότητα τοποθέτησης ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίας, που θα μπορούν να μετατρέψουν το ποδήλατο σε ηλεκτροκίνητο.
Η τοποθέτηση του S-cargo είναι απλή: αφαιρείς τον μπροστινό τροχό, τοποθετείς στα νύχια του πιρουνιού το μηχανισμό πρόσδεσης του συστήματος και πάνω σε αυτό κουμπώνεις με μία κίνηση την πλατφόρμα μεταφοράς.
Ύστερα οδηγείς το ποδήλατο κανονικά. Αυτό που λείπει για την ώρα είναι το εμπρός φρένο, το οποίο προς το παρόν έχει δύο «διακοσμητικά» δισκόφρενα, ένα για κάθε τροχό, που δεν λειτουργούν. Υποθέτουμε όμως πως πρόκειται για μια τεχνική λεπτομέρεια που θα βρει σύντομα λύση.
Φτάνοντας επιτέλους στον προορισμό σου, αποσυμπλέκεις πανεύκολα τη μεταφορική πλατφόρμα από το ποδήλατο, την οποία κατόπιν μπορείς να χειριστείς μέσω της ειδικής λαβής ως ένα κοινό «καροτσάκι λαϊκής αγοράς».
Αν μάλιστα πρέπει να το παρκάρεις κάπου, το ενσωματωμένο πλάγιο σταντ αναλαμβάνει το καθήκον με άνεση. Στο μεταξύ το ποδήλατο παραμένει όρθιο, αφού μια ράβδος που αποτελεί μέλος του μηχανισμού πρόσδεσης μπορεί τώρα να λειτουργήσει σαν σταντ.
O Ofir συνεχίζει να εξελίσσει την ευρεσιτεχνία του, οπότε δεν μπορεί ακόμη να αναφερθεί σε μαζική παραγωγή του S-cargo.
Δείτε το πρωτότυπο σε λειτουργία, μέσα από το βίντεο…