Η Bridgestone Ευρώπης ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να τερματίσει τη λειτουργία της μονάδας παραγωγής στο Μοντούνιο της ιταλικής πόλης Μπάρι το 2014. Το εργοστάσιο παράγει ελαστικά αυτοκινήτων και λειτουργεί στην επαρχία Πούλια από το 1962. Το κλείσιμο αφήνει άνεργους τους 950 εργαζόμενους σε μία πολύ δύσκολη εποχή και ενώ η περιοχή έχει να επιδείξει ανεργία 15%.
Η Bridgestone διαθέτει συνολικά 8 εργοστάσια στην Ευρώπη, διασπαρμένα σε Ισπανία, Γαλλία, Πολωνία και Ουγγαρία.
Στην Ιταλία που είναι πολύ σημαντική αγορά για τα αυτοκίνητα, διαθέτει κι άλλες εγκαταστάσεις, όπως το τεχνικό κέντρο Ευρώπης κοντά στη Ρώμη και τη διεύθυνση πωλήσεων στο Αγκράτε Μπριάντσα, κοντά στη Μόντσα, που για την ώρα δεν επηρεάζονται από την απόφαση για περιορισμό της παραγωγής.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ιαπωνικής εταιρείας, αιτία της απόφασης είναι η μείωση των πωλήσεων των ελαστικών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Οι 300 εκατ. μονάδες του 2011 έπεσαν στις 261 εκατ. το 2012 (-13%).
Επιπλέον δεν υπάρχει προοπτική επιστροφής στα προ του 2011 νούμερα πριν το 2020. Αυτά για όσους φαντάζονται ότι η Ευρώπη βρίσκεται κοντά στην ανάκαμψη μετά την κρίση.
Ο μόνος τομέας ελαστικών που βαίνει καλώς στην τραυματισμένη Γηραιά Ήπειρο, είναι αυτός των premium ελαστικών, δηλαδή των πολύ ακριβών. Δεύτερη διαπίστωση που οδήγησε στη θλιβερή απόφαση, η πίεση που ασκούν στην αγορά φτηνών ελαστικών οι νέοι κατασκευαστές από τις αναδυόμενες οικονομίες, όπου τα εργατικά είναι εξαιρετικά χαμηλά.
H Bridgestone αναφέρει ότι έλαβε την απόφαση μετά από διεξοδική διερεύνηση όλων των εναλλακτικών λύσεων και δηλώνει έτοιμη να συμμετάσχει σε συζητήσεις για την απάλυνση των κοινωνικών επιπτώσεων από την απόλυση των 950 εργαζομένων της σύμφωνα με το ήθος και την πολιτική της και …μπλα… μπλα… μπλα…
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν οι εργαζόμενοι θα εμφανιστούν στο ΜοτοGP του Μιζάνο, για να διαμαρτυρηθούν μπροστά στο παγκόσμιο κοινό των αγώνων μοτοσυκλέτας. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί το 2009 όταν η Yamaha είχε αποφασίσει να κλείσει τη γραμμή παραγωγής στο Γκέρνο ντι Λέσμο και να απολύσει τους 67 εργαζόμενους.
Είχαν απευθύνει δημόσια έκκληση στο Βαλεντίνο Ρόσσι να μεσολαβήσει για να αλλάξει η απόφαση, φέρνοντας τον Ιταλό σε δύσκολη θέση, μετά τη δημοσιότητα που πήρε η πρωτοβουλία αυτή.