Οι πρώτες φωτογραφίες είχαν διαρρεύσει στον Τύπο από το καλοκαίρι. Τώρα βλέπει επίσημα το φως της δημοσιότητας.
Το νέο Adventure από το Noale έρχεται να ανανεώσει το «ξεχασμένο» τα τελευταία χρόνια Caponord, μια καλή μοτοσυκλέτα που είχε μείνει ανεξέλικτη εδώ και μια οκταετία τουλάχιστον.
Το Caponord 1200 φοράει το πλαίσιο του Dorsoduro 1200, τροποποιημένο -όπως αναφέρει η Aprilia- έτσι ώστε να εξυπηρετεί καταρχήν το λόγο ύπαρξης του Caponord, δηλαδή το μεγάλο ταξίδι κυρίως στην άσφαλτο με μεγάλους χώρους για αναβάτες/αποσκευές.
Όμως το βάρος της δεν έχει ανακοινωθεί. Σημαίνει αυτό ότι ακολουθεί τα χνάρια του προκατόχου που ήταν μια βαριά μοτοσυκλέτα για τα σύγχρονα δεδομένα;
Το νέο πλαίσιο ξεφεύγει πάντως από το θηριώδες αλουμινένιο δύο δοκών του προηγούμενου μοντέλου που είχε ηράκλειες διαστάσεις και αντοχές, έχοντας «ρίζες» στα απαιτητικά Supersport (Mille) της εταιρείας.
Ο V-2 κινητήρας αποδίδει 128hp από 1.197 κυβ. εκατοστά και αποδίδει 11,75 χιλιογραμμόμετρα ροπής, νούμερα που δεν εντυπωσιάζουν παρότι είναι κατά σχεδόν 50% αυξημένα σε σχέση με το πρώτο Caponord 1000. Όμως η Aprilia, όπως και οι περισσότεροι κατασκευαστές, θέλγει τον αγοραστή με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα με τα οποία έχει «επενδύσει» το νέο Caponord.
Το νέο Capo λοιπόν έρχεται σε δύο εκδόσεις: τη βασική που προσφέρει συμβατική ανάρτηση, traction control, ηλεκτρονικό γκάζι και επιλέξιμη απόδοση κινητήρα από τον αναβάτη (engine mode), δικάναλο ABS, θερμαινόμενα γκριπ και ρυθμιζόμενη ζελατίνα.
Και ύστερα υπάρχει η έκδοση με το «travel pack» που εκτός των πλαϊνών βαλιτσών περιλαμβάνει το Aprilia Dynamic Damping (ADD, ένα σύστημα ημί ενεργητικής ανάρτησης), cruise control και κεντρικό σταντ.
Με μασίφ ζάντες 17″ μπροστά & πίσω (το προηγούμενο είχε 19″ μπροστά και ζάντες με ακτίνες) είναι φανερό ότι πλέον η μοτοσυκλέτα προσανατολίζεται περισσότερο στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους, όπου το ρεζερβουάρ των 24lt προσφέρει σοβαρή αυτονομία (το προηγούμενο μοντέλο είχε ρεζερβουάρ 26 λτ).
Με την ημιενεργητική του ανάρτηση το Aprilia Caponord 1200 έρχεται να αντιπαρατεθεί στο Ducati Multistrada 1200 αλλά και το νέο BMW GS που διατίθενται με παρόμοιο σύστημα.
Ως προς τις επιδόσεις δύσκολα θα χτυπήσει το Ducati, οπότε η επιτυχία του θα βασιστεί στην άνεση στο ταξίδι, τα περιφερειακά, τη δυνατότητα φόρτωσης και την ασφαλή συμπεριφορά με και χωρίς φορτίο και τη χαμηλή κατανάλωση.