Η Ducati αναθεωρεί την γκάμα των Hypermotard για το 2013, αντικαθιστώντας τα αερόψυκτα 796 και 1100 μοντέλα της, με το νέο της εκπρόσωπο στην κατηγορία που φορά το νέο της κινητήρα με τα 821cc.
Η σειρά των Hypermotard παρουσιάστηκε στην έκθεση του Μιλάνου, (EICMA) και δεν έχει πια επιλογές κυβισμών αλλά μόνο παραλλαγές στην ίδια χωρητικότητα. Υπάρχει το «απλό» Hypermotard, το Hypermotard SP και το πιο «τουριστικό» Hyperstrada.
Οι όλο και πιο ασφυκτικές προδιαγραφές ρύπων και θορύβου υποχρέωσαν την Ducati στον σχεδιασμό και παραγωγή ενός νέου κινητήρα ώστε να κινήσει τα μελλοντικά της μοντέλα. Ο V2 Testastretta που φορά η νέα γενιά των Hypermotard, πέρα από τα όρια των νέων περιορισμών υπερκαλύπτει και τις ανάγκες σε ό,τι αφορά την απόδοση.
Διαθέτει τρεις «χάρτες» απόδοσης, ανάλογα με την επιθυμητή χρήση, Sport, Tουριστική και Αστική. Σύμφωνα με την Ducati, στην επιλογή Sport παράγει 108hp στις 9250σαλ, ενώ στην Τουριστική επιλογή 110hp, δύο περισσότερους παρότι το διάγραμμα απόδοσης είναι προσαρμοσμένο για χρήση σε μεγάλες αποστάσεις.
Στην επιλογή «Πόλης» οι ίπποι «πέφτουν» στους 74, επίσης στις 9250σαλ, με σκοπό την οικονομία και την ομαλή απόδοση. Τα Hypermotard συνοδεύονται επίσης από το Ducati Safety Pack που περιλαμβάνει φρένα με ABS και Traction control.
O συσχετισμός της θέσης του οδηγού – το τρίγωνο σέλα, τιμόνι, μαρσπιέ – έχει αλλάξει, με το τιμόνι να έχει τοποθετηθεί ψηλότερα και πιο μπροστά σε σχέση με τα μοντέλα της προηγούμενης γενιάς. Τα μαρσπιέ τοποθετήθηκαν επίσης πιο ψηλά και όλα αυτά μαζί βελτιώνουν, σύμφωνα με τη Ducati, τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας από τον οδηγό.
Το βασικό μοντέλο είναι εφοδιασμένο με ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 43mm της Kayaba που δεν επιδέχεται ρυθμίσεις, με διαδρομή 170mm. Στην πίσω ανάρτηση έχει τοποθετηθεί ένα αμορτισέρ της Sachs με τις βασικές ρυθμίσεις (προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς) με διαδρομή 150mm.
Για τους πιο ενθουσιώδεις οδηγούς, η Ducati προσφέρει την έκδοση SP. Το Hypermotard SP έχει διαφορετικές επιλογές απόδοσης από το βασικό μοντέλο που τις ονομάζει Race mode (108 hp), Sport (108 hp) και Βροχής (75 hp), όμοιες (ονομαστικά) με εκείνες που διαθέτει η Panigale 1199.
Οι αναρτήσεις της έκδοσης SP είναι επίσης υψηλότερων προδιαγραφών με ένα εντυπωσιακό πιρούνι διαμέτρου 50mm της Marzocchi, πλήρως ρυθμιζόμενο, με διαδρομή 185mm. Συνοδεύεται από ένα αμορτισέρ της Ohlins επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο που δίνει διαδρομή 175mm.
Οι ζάντες του Hypermotard SP είναι ελαφρύτερες με τρία μπράτσα, από την Marchesini, προερχόμενες από την Panigale S. Αντίστοιχα το απλό μοντέλο φορά τις ζάντες αλουμινίου με 10 μπράτσα που φορά και η απλή Panigale.
Άλλες διαφορές του SP είναι το κωνικό τιμόνι αλουμινίου, φτερό εμπρός, προφυλακτήρας αλυσίδας και καπάκια ιμάντα εκκεντροφόρων από carbon. Το φρένο εμπρός είναι ακτινικό με μανέτα ρυθμιζόμενη σε 5 θέσεις.
Το βάρος της Hypermotard SP ανακοινώνεται στα 192,5 κιλά σε σχέση με το αντίστοιχο της απλής έκδοσης που ανακοινώνεται στα 196,5. Το ύψος της σέλας του SP είναι μεγαλύτερο στα 890 mm έναντι των 870 mm του απλού. – αναμενόμενα εφόσον έχει και μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων.
Η τοποθέτηση του οδηγού ψηλότερα συμβάλει στις σπορ βλέψεις της μοτοσυκλέτας καθώς έτσι χρειάζεται να παίρνει μικρότερες κλίσεις, άρα έχει και περισσότερα περιθώρια να κινηθεί πιο γρήγορα. Ωστόσο αν το ύψος προβληματίζει τα χαμηλότερα αναστήματα, η Ducati διαθέτει σέλα που μειώνει το ύψος κατά 20mm.
Τα χρώματα της νέας Hypermotard είναι (φυσικά) κόκκινο και γκρι με το πλαίσιο χωροδικτύωμα πάντα σε κόκκινο χρώμα. Το μοντέλο SP βγαίνει σε κόκκινο, λευκό ή μαύρο με πινελιές σε γκρι και πάντα κόκκινο πλαίσιο.