Μαγνήσιο, τιτάνιο, ανθρακονήματα, «κοσμήματα» που κάθε μια τους θα ήθελε να έχει, αλλά λίγες τελικά καταφέρνουν να αποκτήσουν.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση πάντως τη διαφορά δεν την κάνουν μόνο τα «εξωτικά» καλούδια, αλλά η υπογραφή και η φαντασία του δημιουργού της: του Μάσιμο Ταμπουρίνι.
Ο Ιταλός «καλλιτέχνης», μπορεί να μη βρίσκεται πια στη ζωή, έχοντας χάσει τη μάχη με τον καρκίνο στις 6 Απριλίου του 2014, έχει αφήσει ωστόσο κληρονομιά στην ιστορία της μοτοσυκλέτας κάποια μοναδικά δίτροχα έργα τέχνης όπως η Ducati 916, η MV Agusta F4, η Bimota SB2.
Το τελευταίο δημιούργημα ωστόσο είναι το απόλυτο, ενσαρκώνοντας το όνειρό του. Δεν πρόλαβε να το ολοκληρώσει ο ίδιος, αλλά το αποτέλεσμα είναι βέβαιο πως θα τον έκανε υπερήφανο.
Η T12 Massimo αποτελεί την απόλυτη αγωνιστική μοτοσυκλέτα που προορίζεται αυστηρά και μόνο για χρήση σε πίστα. Η ονομασία του μοντέλου προκύπτει από το αρχικό γράμμα του επιθέτου (Τ-Ταμπουρίνι) και τον τυχερό αριθμό του Ιταλού σχεδιαστή, το «12». Όσο για τη λέξη «Massimo» που συνοδεύει το μοντέλο, στα ιταλικά σημαίνει «μέγιστος». Και ο Μάσιμο Ταμπουρίνι, ήταν αυτό ακριβώς που δηλώνει το όνομά του, Μέγιστος.
Η T12 δεν έχει κανέναν μα κανέναν περιορισμό, δεν ακολουθεί συγκεκριμένες νόρμες. Είναι όπως ακριβώς τη φαντάστηκε ο «Μικελάντζελο της μοτοσυκλέτας», όπως έχει μείνει στην ιστορία: ελαφριά, μικροκαμωμένη σε διαστάσεις, θυμίζοντας παλιό δίχρονο 500άρι των GP και πανίσχυρη. Ζυγίζει μόλις 154 κιλά «στεγνή» και χρησιμοποιεί τον τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της BMW R 1000 RR που προέρχεται από τα Superbike με απόδοση που ξεπερνά τους 230 ίππους.
Ο «εξωτικός» εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αναρτήσεις Ohlins GP, αγωνιστικά φρένα της Brembo, ζάντες Marchessini, ηλεκτρονικά της Motec, αγωνιστική εξάτμιση 4-σε-1 της Arrow. Σημειώστε επίσης ότι το πλαίσιο είναι ένα χωροδικτύωμα από χρωμιομολυβδένιο, με χυτές πλάκες μαγνησίου στα σημεία ένωσης με το μονόμπρατσο ψαλίδι -κι αυτό από μαγνήσιο!
Όταν το 2008 αποφάσισε να αποχωρήσει από την MV Agusta συμφώνησε πως δεν θα εργαζόταν για λογαριασμό άλλης κατασκευάστριας εταιρείας μοτοσυκλετών για τρία χρόνια. Ήταν, λοιπόν, η κατάλληλη ευκαιρία για να ασχοληθεί με αυτό που είχε στο μυαλό του. Η μοτοσυκλέτα ολοκληρώθηκε το 2016, δυο χρόνια δηλαδή μετά τον θάνατό του, με τον γιο του Αντρέα να αναλαμβάνει να ολοκληρώσει αυτό το μοναδικό πόνημα.
Τώρα, η T12 Massimo αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και λαμπερότερα εκθέματα της 15ης έκθεσης «Top Marques» του Μονακό που διεξάγεται από 19 έως 22 Απριλίου στο Grimaldi Forum.
«Το να παρουσιάσω το τελευταίο έργο του πατέρα μου, στο οποίο έχει ενσωματώσει όλες τις εμπειρίες της ζωής του, σε μια τόσο διάσημη εκδήλωση, όπως το “Top Marques”, αποτελεί για μένα τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να τον τιμήσω ως σχεδιαστή και ως άνθρωπο!», αναφέρει ο Αντρέα Ταμπουρίνι. «Η T12 Massimo αποτελεί ένα έργο τέχνης που προβάλλει το μέλλον. Ταυτόχρονα αντιπροσωπεύει τον λόγο υπάρξής του, χωρίς συμβιβασμούς, αναζητώντας πάντα την αριστεία».
Για να γίνει πραγματικότητα το όνειρο του Μάσιμο, ο Αντρέα δημιούργησε την “Massimo Tamburini srl (Ltd.)” με κεφάλαια που συγκέντρωσε από τα τέσσερα μέλη της οικογένειας και από δύο εξωτερικούς χρηματοδότες. Σε πρώτη φάση κατασκευάστηκαν δύο λειτουργικά πρωτότυπα, το ένα εκ των οποίων οδήγησε σε μυστικές δοκιμές ο φίλος της οικογένειας και παλιός αγωνιζόμενος στα GP, Λούκα Κανταλόρα που αναγνώρισε τις αρετές και τη δυναμική της μοτοσυκλέτας.
Εξ αρχής το πλάνο της εταιρείας ήταν να κατασκευαστούν 12 όλα κι όλα αντίτυπα. Αυτό που άλλαξε στην πορεία ήταν η τιμή της. Αρχικά είχε οριστεί στα 300.000 ευρώ. Σήμερα, όμως, έχει εκτοξευτεί στο ένα εκατομμύριο δολάρια ή 809.000 ευρώ! Τα έργα τέχνης, άλλωστε, κοστίζουν ακριβά, πόσο δε μάλλον όταν φέρουν την υπογραφή ενός κορυφαίου στο είδος του…