Ο Μάσιμο Ταμπουρίνι, ο Μαιτρ που ονειρεύτηκε και σχεδίασε τις μοτοσυκλέτες-εικονίσματα της σύγχρονης εποχής, άφησε τον κόσμο τον Απρίλιο του 2014. Και τον άφησε πιο όμορφο, επειδή σε αυτόν υπάρχουν πλέον οι Ducati 916, MV Agusta F4, Bimota SB2…
Από τον Δεκέμβρη του 2008 είχε αποσυρθεί στο σπίτι του στους όμορφους λόφους του Σαν Μαρίνο, αλλά δεν έμεινε άπραγος. Η έμπνευση και η δημιουργία μέσα του ήταν αστείρευτες.
Ο Ταμπουρίνι αφιέρωσε τα τελευταία χρόνια τής ζωής του στη σχεδίαση και κατασκευή μιας πανέμορφης (δεν γινόταν διαφορετικά και να τό ‘θελε) σουπερμπάικ. Μιας πανάλαφρης, μικροκαμωμένης, πανίσχυρης και τεχνολογικά κορυφαίας μεταλλικής ημιθεότητας.
Θα ήταν το τελευταίο του αριστούργημα. Και θα έφερε το όνομα του πατέρα του, το όνομα που υποδηλώνει τη φύση του:
Τ12 Μάσιμο. Τ12 Μέγιστο.
Μια Μηχανή απόλυτων επιδόσεων.
Μόνο για την πίστα.
Τώρα, δύο χρόνια μετά τον θάνατό του η Τ12Μάσιμο ολοκληρώθηκε και θα κατασκευαστεί στην Ιταλία σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων.
Την κινεί ο τετρακύλινδρος της BMW S1000RR με τα 999κ.εκ. εκατοστά, στον οποίο έχει προσαρμοστεί το σύστημα ολικής διαχείρισης του κινητήρα Μ170 της αυστραλέζικης MoΤec και μια αγωνιστική εξάτμιση 4-σε-1 της Arrow.
Το σκάλισμα του κινητήρα έχει ανεβάσει την απόδοση του Βαυαρού στους 230 ίππους που σε συνδυασμό με τα 154 μόλις κιλά στεγνού βάρους, δημιουργούν την αστρονομική σχέση ισχύος προς βάρος 0,67 κιλά / ίππο –-πρόκειται για μια σχέση που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα μονοθέσια της F1 του 2012, αλλά και τις σύγχρονες MotoGP.
Το πλαίσιο είναι ένα χωροδικτύωμα από χρωμιομολυβδένιο, με χυτές πλάκες μαγνησίου στα σημεία ένωσης με το μονόμπρατσο ψαλίδι –κι αυτό από μαγνήσιο! Μέσω ενός συστήματος που έχει πατενταριστεί από τον Μαέστρο, το πλαίσιο είναι ρυμιζόμενο ως προς την πλευρική του ακαμψία. Πλήρως ρυθμιζόμενα είναι εξ άλλου και η γωνία κάστερ, το όφσετ του λαιμού αλλά και το τρέιλ.
Οι αναρτήσεις είναι οι GP της Ohlins, με τόσες ρυθμίσεις που ζαλίζεσαι να τις διαβάζεις, ενώ τα φρένα είναι επίσης αγωνιστικά της Μπρέμπο –δύο ατσάλινοι δίσκοι 320χιλ. μπροστά με τετραπίστονες μονμπλόκ και ακτινικές δαγκάνες και έναν δίσκο 218χιλ. πίσω. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών επίσης από μαγνήσιο και φορούν αγωνιστικά Πιρέλι Ντιάμπλο SBK σε διαστάσεις 120/70 (εμπρός) και 200/60 (πίσω).
Ο Αντρέα Ταμπουρίνι, ο γιος του Μάσσιμο, συνεργαζόμενος και με άλλα μέλη της οικογένειας Ταμπουρίνι, ίδρυσαν την Massimo Tamburini Srl, μια εταιρεία που αποκλειστικό σκοπό έχει να κατασκευάσει ορισμένα αντίτυπα της T12, μόνον για χρήση σε πίστα. Δεν υπάρχει καμία πρόθεση προσαρμογής σε χρήση δρόμου με έγκριση τύπου.
Στην ιστοσελίδα της εταιρείας δεν αναφέρεται ούτε τιμή, ούτε αριθμός των προς κατασκευή αντιτύπων –ίσως τα στοιχεία αυτά να μην ενδιαφέρουν όποιον πραγματικά ενδιαφέρεται και μπορεί να αποκτήσει ένα τέτοιο δίτροχο εικόνισμα.
Αυτή την εποχή υπάρχουν δύο πρωτότυπα κατακευασμένα, η τιμή των οποίων είναι κατά πληροφορίες 342.000 δολάρια! Το καθένα, έτσι;
Απολαύστε τα δύο βίντεο σχετικά με το τελευταίο δημιούργημα του Δασκάλου:
Θανάσης Χούντρας