Η γαλλική πολυεθνική επιστρέφει στα MotoGP μετά από απουσία 7 ετών. Το 2008 ήταν η τελευταία χρονιά πριν την επιβολή των ενιαίων ελαστικών στην κορυφαία κατηγορία αγώνων.
Τότε το συμβόλαιο είχε κερδίσει η ιαπωνική πολυεθνική Bridgestone, η οποία πριν έναν μήνα ανακοίνωσε ότι δεν θα ανανεωσει το συμβόλαιό της με την Dorna. Η πρόθεση αυτή της Bridgestone ανάγκασε την Dorna αρχές Μαΐου να διοργανώσει δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την ανάδειξη της διαδόχου εταιρείας.
Τελικά δεσμευτική προσφορά υπέβαλλε μόνον η Michelin, η οποία ήδη διεξάγει δοκιμές ελαστικών διαμέτρου 16,5 ιντσών στις πίστες της Vallelunga και του Clermont Ferrand.
«Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του 2016 που επιβάλλουν τη χρήση ελαστικών 17 ιντσών ταιριάζουν απόλυτα με την πολιτική μας που είναι η άμεση μεταφορά τεχνογνωσίας από τους αγώνες στα ελαστικά δρόμου».
Αυτή είναι η επίσημη δήλωση με την οποία δικαιολογεί η Michelin την επιστροφή της στα MotoGP. Θυμίζουμε ότι οι μοτοσυκλέτες δρόμου δεν χρησιμοποιούν ελαστικά 16,5” αλλά 17”.
Η ανακοίνωση της Dorna ανέφερε: «Οι ενδιαφερόμενοι κατασκευαστές ζήτησαν και έλαβαν όλες τις τεχνικές προδαγραφές των ελαστικών από τον Javier Alonso, Managing Director της Dorna. Αρχικό ενδιαφέρον έδειξαν τρεις κατασκευαστές. Τελικά μόνον η Michelin υπέβαλε επίσημη προσφορά πριν την καταληκτική ημερομηνία της 22ας Μαρτίου.
«Επόμενο στάδιο είναι η συγγραφή της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ της Dorna και της Michelin ως Επίσημης Παρόχου Ελαστικών. Η Michelin έχει ήδη αποδείξει ότι διαθέτει την τεχνολογική δυνατότητα να ανταποκριθεί στις σκληρές απαιτήσεις του αγωνιστικού ημερολογίου των MotoGP.
H Michelin είχε κερδίσει 26 πρωταθλήματα στα 500cc/MotoGP από το 1976 ως το 2006. Την πρώτη νίκη της την πήρε το 1973 με τον Jack Finlay. Ακολούθησαν άλλες 360 μέχρι το τέλος του 2008. Τελευταίος της τίτλος στη μεγάλη κατηγορία ήταν το 2006 με τον Nicky Hayden και την Repsol Honda.
Ύστερα η άνοδος της Bridgestone έσπασε τη μονοκρατορία της. Η ιαπωνική εταιρεία είχε μπει στα MotoGP το 2002, πήρε τις πρώτες της νίκες το 2004 και τον πρώτο της παγκόσμιο τίτλο το 2007 με τον Casey Stoner και την Ducati.
Την επόμενη χρονιά ξανακέρδισε τον τίτλο με τον Valentino Rossi και την Yamaha. Ήδη δεν είχαν απομείνει πλέον στην Michelin παρά έξι αναβάτες. Το μεγαλύτερο όνομα που χρησιμοποιούσε ακόμη Michelin, ο Dani Pedrosa της Repsol Honda, ήταν ήδη έτοιμος να εγκαταλείψει το σκάφος από τα μέσα της σαιζόν, συζητώντας με την Bridgestone.
Το 2008, ενόψει του καθεστώτος ενιαίων ελαστικών, η Michelin είχε εκδώσει μια λιτή ανακοίνωση: «Οι διοργανωτές του Πρωταθλήματος MotoGP αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν τις επόμενες σαιζόν ένα μόνο πάροχο ελαστικών, πράγμα που εξαλείφει το ανταγωνιστικό περιβάλλον το οποίο έχει τόσο συνετελέσει στη βελτίωση των ελαστικών».
Η διατύπωση αυτή αφήνει να διαφανεί πως υπό το καθεστώς ενιαίων ελαστικών η εξέλιξη και βελτίωση των ελαστικών δεν θα αποτελούσε πλέον προτεραιότητα του κατασκευαστή, αφού δεν είχε ανταγωνισμό.
Παρόλα αυτά, με την απόσυρση της Bridgestone, οι Γάλλοι έσπευσαν αμέσως να καλύψουν το κενό. Είναι πολύ δύσκολο έως και αδύνατο -κατά παραδοχή των ίδιων των ανθρώπων της Bridgestone-, να εκτιμηθεί αν η προβολή μιας εταιρείας στα MotoGP αξίζει το κόστος που συνεπάγεται.
Φαίνεται πως τα στελέχη της Michelin προτιμούν την ενεργό εμπλοκή από την αποχή. Για τα επόμενα χρόνια τουλάχιστον. Η διάρκεια της συμφωνίας και το χρηματικό κόστος της είναι άγνωστα. Λέγεται πως η Bridgestone πλήρωνε 22 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο για το προνόμιό της.
Με δεδομένη όμως την υποβολή ενδιαφέροντος μόνον από την Michelin, πιθανολογείται ότι η γαλλική εταιρεία πήρε το συμβόλαιο «κοψοχρονιά», καθώς η Dorna δεν ήθελε να διακινδυνεύσει την ομαλή εξυπηρέτηση του πρωταθλήματος. Το βέβαιο είναι πάντως πως η Dorna έχει ζητήσει περισσότερες επιλογές γόμας και κυρίως περισσότερα ελαστικά για δοκιμές.