Όπως είχαμε αναφέρει αρχές Απριλίου, η Dorna κινείται με φουλ γκάζι για την καθιέρωση ενός παγκόσμιου θεσμού όπου θα αγωνίζονται ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Το σχετικά «δύσκολο» χρονοδιάγραμμα έχει επιβάλει μια έντονη δραστηριοποίηση, αφού ως πρώτη αγωνιστική σαιζόν έχει δηλωθεί το 2019. Απέχει δηλαδή μόλις 13 μήνες. Η προσπάθεια πρόσφατα έκανε ένα μεγάλο βήμα, καθώς ανακοινώθηκε συμφωνία με τη νεοφυή (start-up) ιταλική Energica προκειμένου να αναλάβει την προμήθεια των Ενιαίου Τύπου μοτοσυκλετών που θα χρησιμοποιηθούν –στα χνάρια της Moto2 δηλαδή. Η απόφαση σημαίνει πως οι ομάδες που θα συμμετάσχουν στο FIM Moto-e World Cup (όπως είναι για την ώρα η επίσημη ονομασία της νέας σειράς αγώνων) θα χρησιμοποιήσουν «φτιαγμένες» εκδόσεις της μοτοσυκλέτας δρόμου Energica Ego. Η απόδοσή τής αγωνιστικής αναμένεται φυσικά αρκετά βελτιωμένη, όμως η σημαντικότερη αναγκαία βελτίωση αφορά τη μείωση του βάρους που στην έκδοση δρόμου φτάνει τα 260, εξαιτίας της μεγάλης μπαταρίας. Η Energica ανήκει στον Όμιλο CRP που κατέχει σημαντική θέση ανάμεσα στις μηχανολογικές εταιρείας της βόρειας Ιταλίας και έχει στενούς δεσμούς με την Formula 1 αλλά και άλλα αγωνιστικά δρώμενα. Αυτές οι σχέσεις προφανώς βάρυναν σημαντικά στην επιλογή της Energica κατά τη διαδικασία ελέγχου των υποψηφιοτήτων. Η διοργάνωση ενός θεσμού με χαρακτηριστικά Ενιαίου αποτελεί στρατηγική επιλογή της Dorna, καθώς θέλει να υπάρχει άμεση σύνδεση μεταξύ των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στην πίστα και αυτών που κυκλοφορούν στον δρόμο. Στη διαδικασία της επιλογής συμμετείχαν και άλλες εταιρείες όπως η Sarolea από το Βέλγιο και η Lightning Motorcycles από τις ΗΠΑ που διαθέτουν και αγωνιστική εμπειρία. Αντίθετα η Energica δεν έχει δοκιμαστεί σε αγώνες, έχει κάνει όμως πολύ σοβαρότερη προσπάθεια προσέγγισης του καταναλωτή και έχει δημιουργήσει ένα σοβαρό δίκτυο αντιπροσώπων / εξυπηρέτησης πελατών. Είναι δηλαδή εξαρχής προσανατολισμένη πιο πελατοκεντρικά. Τα σχέδια των FIM – Dorna πάντως προβλέπουν τη διαφοροποίηση της σειράς στο μέλλον, με εγκατάλειψη του Ενιαίου χαρακτήρα και είσοδο περισσότερων κατασκευαστών. Όμως γι’ αυτό δεν υπάρχει ακόμα χρονοδιάγραμμα, καθώς το εγχείρημα εξαρτάται πολύ από το πως θα συμπεριφερθεί η αγορά απέναντι στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Η Energica Ego δρόμου φορά πλαίσιο χωροδικτύωμα από ατσάλι και κινείται από ένα ελαιόψυκτο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 134 ίππους και ροπή 19,90 χλγμ. (!) από τις 0 στροφές ως το κόκκινο. Η ταχύτητά της περιορίζεται με κόφτη στα 240 χαω. Το μοτέρ αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία 11,7 κιλοβατωρών που φορτίζεται πλήρως σε 3,5 ώρες και κατά 85% μέσα σε 30 λεπτά, όταν συνδέεται σε ειδικό μηχανισμό ταχυφόρτισης. Η Ego φορά το τελευταίο ABS της Bosch με λειτουργία κλίσης (δηλαδή δουλεύει και στις στροφές) και κορυφαία φρένα από την Brembo.