Η ιταλική εταιρεία της Μπολόνια, συνυφασμένη με τους V2 90ο, είναι έτοιμη να κάνει φέτος ένα άλμα στο άγνωστο. Καταργεί τη σειρά Superbike με τους δικύλινδρους V κινητήρες για χάρη μιας νέας σειράς με κινητήρες V4.
Για πρώτη φορά δηλαδή επικρατεί η γραμμή MotoGP έναντι της Superbike, δεκατέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά τη σύγχρονη εμπλοκή της Ducati στα GP (2003).
Ο V2 είναι συνυφασμένος με τις μεγαλύτερες αγωνιστικές επιτυχίες της φίρμας στο WSBK και έχει φανατικούς οπαδούς που ουσιαστικά θεωρούν ότι Ducati και Desmo V2 αποτελούν απλά τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.
Το ότι έρχεται ένας V4 αποτελεί ίσως το χειρότερα φυλαγμένο μυστικό των Ιταλών. Το τελευταίο βίντεο «κράχτης» που απελευθέρωσαν στο διαδίκτυο υπονοεί το τέλος των Panigale με ένα αποχαιρετιστήριο μοντέλο, το οποίο θα παρουσιαστεί στις 7 Ιουλίου –στη διάρκεια μιας γιορτής με τίτλο «Όταν το τέλος αφηγείται όλη την Ιστορία».
Η ημερομηνία ξενίζει λίγο, διότι έρχεται μετά το World Ducati Weekend (1-3 Ιουλίου) που λογικά θα αποτελούσε την τέλεια ευκαιρία για το κύκνειο άσμα της σεβάσμιας Panigale.
Που όμως, μην το ξεχνάμε, παρά την προηγμένη τεχνολογία της, δεν κατόρθωσε να πάρει τίτλο στο Παγκόσμιο Superbike. Η μοτοσυκλέτα πάντως θα αποτελέσει τη ραχοκοκκαλιά της αγωνιστικής προσπάθειας της Ducati στα Superbike μέχρι και το 2018.
Το βίντεο αποτελείται από μια συρραφή στιγμιαίων λήψεων μιας μοτοσυκλέτας βαμμένης στην κλασική ερυθρόλευκη διχρωμία της Ducati Corse. Η μουσική υπόκριση προσδίδει δραματικότητα, αν και θα βρίσκαμε πιο εύστοχο κάτι στη μορφή του κλασικού «Τhis is the End» των Doors. Αν κάποιος αμφιβάλλει ακόμα, οι λέξεις «Panigale Final Edition» στον τίτλο τα εξηγούν όλα.
Σύμφωνα με τις τελευταίες διαρροές, το νέο μοντέλο θα ονομάζεται Panigale 1299 R Final Edition και θα αρχίσει να παραδίδεται στους πελάτες τον Σεπτέμβριο του 2017.
Παραθέτουμε με κάθε επιφύλαξη κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά που είδαν το φως της δημοσιότητας πριν λίγες μέρες. Σε παρένθεση οι τιμές για το κορυφαίο μοντέλο της σειράς, την ανθρακονημάτινη Panigale Superleggera.
Η διαφορά στην απόδοση των κινητήρων οφείλεται τουλάχιστον εν μέρει στο γεγονός πως δυναμομετρήθηκαν με διαφορετικό τρόπο (δυναμομέτρηση σε τύμπανο για την Final Edition, στον στρόφαλο για την Superleggera). Υποτίθεται πάντως πως η FE θα φορά ατσάλινα χιτώνια στον κύλινδρο και αλουμινένιο πλαίσιο, γι’ αυτό και η τιμή της θα είναι περίπου η μισή από ό,τι της Superleggera.
Panigale 1299 R Final Edition – Τεχνικά χαρακτηριστικά
Βάρος άνευ υγρών 168 κιλά (156)
Βάρος με υγρά εκτός καυσίμου 179 κιλά (167)
Βάρος πλήρες 190 κιλά (178)
Μέγιστη ισχύς 209,[email protected] σαλ. ([email protected])
Μέγιστη ροπή 10,[email protected] σαλ. (11,[email protected])
Η διαρροή των στοιχείων αφήνει πολλά κενά. Καταρχήν ο κινητήρας 1299 δεν χωρά στους κανονισμούς του WSBK, άρα δεν έχει νόημα και το όνομα Panigale R. Η ήδη υπάρχουσα Panigale R φορά τον V2 με τα 1199 κυβικά για ακριβώς αυτόν τον λόγο.
Γιατί V4 στο νέο Superbike; Εν μέρει στην επιλογή αυτή συνέβαλλαν οι κανονισμοί του Παγκόσμιου Superbike που πλέον ευνοούν (σύμφωνα με την κλασική περιοδική ταλάντωση των διαθέσεων του WSBK) τους τετρακύλινδρους κινητήρες. Μάλιστα η 7η Ιουλίου είναι η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριήμερου των Superbike στην Laguna Seca. Απόλυτα καθαρός συμβολισμός…
Η στροφή στον V4 υλοποιεί μια πραγματιστική προσέγγιση της κατάστασης στο WSBK, αφού όπως είναι γνωστό “if you can’t beat them, join them”. Δηλαδή είναι χαζομάρα να κολυμπάς κόντρα στο ποτάμι.
Πρόκειται για την αντιστροφή της κατάστασης των τελών του 1990, όταν οι Ιάπωνες κατασκευαστές αναγκάστηκαν να φτιάξουν και να κατεβάσουν V2 στα Superbike, επειδή με τους ισχύοντες τότε κανονισμούς ήταν αδύνατον να κερδίσουν με τετρακύλινδρους κινητήρες.
Ο V4 αναμένεται στην φθινοπωρινή έκθεση EICMA του Μιλάνου και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα αντιμετωπιστεί από τους παραδοσιακούς Ducatisti ανά τον κόσμο. Μέχρι τότε πάντως, πιο ενδιαφέρον θα έχει το νέο μοντέλο, η τελευταία των Panigale.
Δείτε το σχετικό teaser video:
Θανάσης Χούντρας