Πέρσι, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 100 χρόνων λειτουργίας της, η BMW Motorrad είχε παρουσιάσει το σχέδιο «Vision Next 100», μια σειρά πρωτοτύπων που θα διατυπώσουν την άποψη της γερμανικής εταιρείας για την προσωπική μετακίνηση του επόμενου αιώνα.

Φέτος στη σειρά προστίθεται το πρωτότυπο Concept Link, επιδεικνύοντας τις τεχνολογίες οι οποίες κατά την BMW θα έχουν υιοθετηθεί και θα υπηρετούν τις μετακινήσεις μας στο μεσοπρόθεσμο μέλλον -συγκεκριμένα την ηλεκτροκίνηση και την απόλυτη συνδεσιμότητα.

bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-1

Όπως απαιτεί πλέον η προωθητική πρακτική των Γερμανών, το Concept Link παρουσιάστηκε στην φετινή Συνάθροιση των Φινετσάτων με την ονομασία Concorso d’Eleganza Villa d’Este, στη Λίμνη Κόμο της βόρειας Ιταλίας.

Πρόκειται για ένα σκούτερ με την αισθητική του C 650 Evolution σε fast forward κατά μία δεκαετία ή κάτι τέτοιο. Κινείται από ένα ηλεκτρομοτέρ που αντλεί ενέργεια από μία συστοιχία μπαταριών, στοιχισμένη κατά μήκος του σκούτερ.

Οι φωτογραφίες χωρίς το πλαστικό κουστούμι αποκαλύπτουν ότι η διάταξη είναι ξεσηκωμένη από το C Evolution. Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω τροχό μέσω ιμάντα.

bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-3

Η σχεδίαση διατηρεί τις βασικές γραμμές των μέγα σκούτερ C 650 με πιο κραυγαλέα «διαφορά» τα σαν πτέρυγες αεροπλάνου αεροδυναμικά προστατευτικά για τα κάτω άκρα.

Οι σχεδιαστές προκρίνουν και εδώ τη χρήση τροχών – δίσκων, στοιχείο κοινό σε όλα μέχρι σήμερα τα μοντέλα της σειράς Vision Next 100. Νέο στοιχείο αποτελεί το έντονο πορτοκαλί χρώμα των ηλεκτρικών καλωδίων που τονίζει τη χρήση του ηλεκτρισμού ως κινητήριας δύναμης.

Κανείς δεν περιμένει πως τα συμβατικά όργανα, ειδικά στα μέγα σκούτερ, θα επιβιώσουν πέρα από λίγα ακόμη χρόνια. Ο πίνακας οργάνων λοιπόν του Concept Link είναι ουσιαστικά μια οθόνη αφής ικανή να προβάλει μια πληθώρα πληροφοριών και δεδομένων.

Το τι ακριβώς θα εμφανίζεται αλλά και το πώς, είναι επιλογή του αναβάτη, αφού η οθόνη είναι προγραμματιζόμενη. Ο έλεγχός της γίνεται από πλήκτρα στο τιμόνι –τίποτα το ιδιαίτερο εδώ.

bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-4

Τα σημαντικότερα στοιχεία όπως η ταχύτητα, η πορεία (σύστημα πλοήγησης) και η κατάσταση της μπαταρίας μπορούν να προβάλλονται απευθείας στη ζελατίνα του φέρινγκ (σύστημα Head-up-Display).

Παρότι οι ανάγκες της συστοιχίας μπαταριών σε χώρο είναι μεγάλες, οι σχεδιαστές της BMW βρήκαν τον τρόπο να δημιουργήσουν έναν αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, ο οποίος μάλιστα ανοίγει συρταρωτά από τη δεξιά πλευρά.

Η λειτουργία του ελέγχεται και με ειδικές χειρονομίες χωρίς επαφή, χάρη σε ένα πρωτοποριακό πανωφόρι που έχει κατασκευάσει η BMW και μάς δείχνει για πρώτη φορά.

bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-5

Είναι κατασκευασμένο από ειδικά επεξεργασμένο υδροαπωθητικό μαλλί σύμφωνα με τις επιταγές της casual ένδυσης και ενσωματώνει διακριτικά προστατευτικά σε ώμους και βραχίονες. Αυτό που το κάνει όμως ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι πως στα μανίκια του περιλαμβάνει ενεργές ψηφιακές επιφάνειες που συνδέονται με τα ηλεκτρονικά του σκούτερ. Και μέσω της διασύνδεσης αυτής προσφέρει λειτουργίες και ελέγχους σαν το  άνοιγμα και το κλείσιμο του αποθηκευτικού χώρου.

Το θέμα που θέλει να πραγματευθεί η σειρά Vision Next 100 είναι πράγματι πολύ ενδιαφέρον. Όμως η προσέγγιση της BMW, όπως τουλάχιστον εκδηλώνεται με το Concept Link, χρειάζεται να προσπαθήσει κι άλλο.

Είναι πράγματι αυτή η πρόβλεψη μιας εταιρείας με το τεχνολογικό βάθος της BMW, για την ατομική μετακίνηση του επόμενου αιώνα; Αυτού που αρχίζει το 2100; Όταν η ανθρωπότητα θα έχει πατήσει στον Άρη;

bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-6

Αν είναι να βγει στην παραγωγή κάτι σαν το Concept Link, αυτό θα συμβεί στα επόμενα 10 άντε 15 χρόνια κι όχι τον επόμενο αιώνα –με την προϋπόθεση πάντα πως θα προκύψουν τελικά οι μπαταρίες ταχείας φόρτισης και τα οχήματα θα αποκτήσουν λογική αυτονομία.

Οι «προηγμένες τεχνολογίες» που προμοτάρει το Concept Link υπάρχουν ήδη. Σήμερα.

Σύνδεση με smartphone; Απαντάται όχι μόνον σε μοτοσυκλέτες των 16.000 ευρώ αλλά και σε σκούτερ.

Οφθαλμοϋψής προβολή δεδομένων (Ηead-Up-Display); Όχι μόνον υπάρχει στα αυτοκίνητα, αλλά δοκιμάζεται ήδη στα κράνη των μοτοσυκλετιστών και σε λίγους μήνες θα βγει στην αγορά.

Πού είναι το δεύτερο μοτέρ στον εμπρός τροχό –ένα προαπαιτούμενο για το αυτοϊσορροπούμενο δίτροχο; Διότι εκεί είναι το μέλλον. Στα δίτροχα που θα ισορροπούν μόνα τους και θα διορθώνουν ή προλαμβάνουν τα σφάλματα του αναβάτη.

Πού είναι ακόμη η επικοινωνία μεταξύ οχημάτων (V2V Communication), η πλέον υποσχόμενη τεχνολογία για την εξάλειψη των ατυχημάτων; Στην εξέλιξη της οποίας συμμετέχει και η BMW μαζί με τις Mercedes και Audi (εταιρεία Here);

Από όσα τεχνολογικά καλούδια προτείνει η BMW με το Concept Link, ένα είναι το ενδιαφέρον. Το «έξυπνο» πανωφόρι. Αυτό μάλιστα, έχει δυνατότητες εξέλιξης –θα μπορούσε για παράδειγμα να αποτελέσει μια φορητή προέκταση των ηλεκτρονικών της μοτοσυκλέτας, μέσω της οποίας ο αναβάτης θα χρησιμοποιεί και επεξεργάζεται δεδομένα που θα παραλαμβάνει από τη κεντρική μονάδα διαχείρισης του οχήματος, από το σύστημα πλοήγησης, το άλλο των επικοινωνιών… και πάει λέγοντας.

Οπότε αναμένουμε την επόμενη προσπάθεια της BMW με περισσότερες απαιτήσεις.

bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-7 bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-8 bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-9 bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-10 bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-11 bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-12 bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-13 P90260587-highRes P90260589-highRes

Θανάσης Χούντρας