Στα γιαπωνέζικα Roku σημαίνει 6ος. Οπότε η ηλεκτρική superbike Mugen Shinden Roku που βλέπετε πιο πάνω αποτελεί την 6η συμμετοχή της ιαπωνικής φίρμας στο Isle of Man. Shinden όπως έχουμε ξαναγράψει είναι το όνομα του θεού του ηλεκτρισμού, σύμφωνα με την ιαπωνική θεολογία.
Η μοτοσυκλέτα θα συμμετάσχει έχοντας σαν «πιλότο» αφενός τον πολυνίκη John McGuinness (από το 2012) αλλά και τον πολυδιάστατο και πολυτεχνίτη και πολυλογά Guy Martin.
Ο φετινός στόχος της ομάδας είναι η μοτοσυκλέτα επιτύχει μέση ωριαία ταχύτητα 120 μίλια / ώρα –δηλαδή κάπου 193χαω. Μιλάμε για μέση ωριαία σε μια διαδρομή στενών επαρχιακών οδών οριοθετημένων με ξερολιθιές που κάθε τόσο διασχίζουν κι ένα μεσαιωνικό αγγλικό χωριουδάκι με δρόμους λίγο πιο φαρδιούς από σοκάκια!
Παρεμπιπτόντως η παραπάνω περιγραφή σκιαγραφεί και τον ορισμό της αγωνιστικής «καρμανιόλας». Όχι άδικα, αφού κάθε χρόνο σκοτώνεται και από ένας αναβάτης. Μπορεί και δύο…
Πέρσι ο McGuinness είχε αγγίξει τα 120μαω (έκανε ρεκόρ 119,279μαω ή 191,960χαω) πράγμα που επιτρέπει στην ομάδα του να αισιοδοξεί ότι θα το πετύχει φέτος, καθώς θα στηθεί στην εκκίνηση της ιστορικής Glencrutchery Road με τη σημαντικά βελτιωμένη 6η Mugen Shinden.
Στην πραγματικότητα το νέο ρεκόρ θεωρείται βέβαιο και τα στοιχήματα περιστρέφονται στο ποιος από τους 2 αναβάτες θα το πετύχει πρώτος –και ποιος θα ξεπεράσει πρώτος το επόμενο ορόσημο των 200χαω. Στις συμβατικές μοτοσυκλέτες (outright record) η μωτ έχει φτάσει στα 133,962μαω ή 215,591χαω.
Οι μεγάλες πλαστικές λευκές επιφάνειες της ηλεκτρικής SBK κρύβουν εύκολα τις περισσότερες από τις αλλαγές και οι ορατές λεπτομέρειες μοιάζουν οπτικά πολύ με κείνες του 2016. Πάντως το φέρινγκ μοιάζει φέτος πιο στενό, πράγμα που σημαίνει μικρότερη επιφάνεια αντίστασης στον αέρα.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές πάντως κρύβονται σε ένα απόλυτα αόρατο σημείο και συγκεκριμένα στο σόφτγουερ, το πρόγραμμα που ελέγχει την εκφόρτιση των μπαταριών και τη συγχρονίζει με την απόδοση του ηλεκτρομοτέρ.
Αυτό που εμείς μπορούμε να δούμε κοιτάζοντας τον πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι μια περιορισμένη μείωση βάρους στα 247,80 κιλά. Η απόδοση του κινητήρα παρέμεινε στάσιμη στους 161 ίππους και τα 21,4χλγμ ροπής.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της Mugen Shinden Roku:
Ολικό μήκος/πλάτος/ύψος (χιλ): 2.125 / 680 / 1.130
Απόσταση από έδαφος (χιλ): 130
Ύψος σέλας (χιλ): 80
Βάρος (kg): 248
Ελαστικά μπροστά: 120/70ZR17M/C (58W)
Ελαστικά πίσω: 200/55ZR17M/C (78W)
Πλαίσιο: αυτοφερόμενο από σάντουιτς ανθρακονημάτων και ρητίνης
Κινητήρας: αερόψυκτο τριφασικό μοτέρ χωρίς ψύκτρες
Μέγιστη ισχύς (KW [PS]): 120 [163,2]
Μέγιστη ροπή (N-M [kgf-M]): 210 [21,4]
Συσσωρευτές: Ιόντων Λιθίου πολυστρωματικού τύπου
Βολτάζ συσσωρευτών (V): 370 ή περισσότερο
Θανάσης Χούντρας