Μετά από μια καθυστέρηση μισής ώρας, λόγω ψιλόβροχου, ο πρώτος αγώνας της χρονιάς για τη μεγάλη κατηγορία πραγματοποιήθηκε τελικά παρά τις δυσοίωνες καιρικές προβλέψεις. Οι διοργανωτές μείωσαν τη διάρκειά του αγώνα στους 20 γύρους, ενώ οι αποφάσεις του ήταν έγκαιρες καθώς ακριβώς με το τέλος του αγώνα άρχισε να βρέχει κανονικά! Στην εκκίνηση έριχνε ψιλόβροχο και όλοι ξεκίνησαν χωρίς να πιέζουν και προσεχτικά. Γρήγορα τέθηκε επικεφαλής ο Johann Zarco που πήγε να κάνει μια μεγάλη έκπληξη. Ο Γάλλος, που έδειξε από πέρυσι και πρόπερσι στην Moto2 ότι είναι οδηγός αγώνα, έμεινε μπροστά στους πρώτους έξι γύρους! Και όχι μόνο αυτό, αλλά είχε καταφέρει να κάνει διαφορά 1,6δ από τους διώκτες του! Ωστόσο δεν απέφυγε το λάθος και είχε μια πτώση που γκρέμισε το όνειρο. Στη συνέχεια πέντε οδηγοί ξεχώρισαν, με τον Dovizioso με τη Ducati να τίθεται επικεφαλής και πίσω του οι Marquez (Honda), Iannone (Suzuki), Vinales και Rossi (αμφότεροι με Yamaha) να τον καταδιώκουν. Ο Iannone έμεινε κοντά στο μπροστινό γκρουπ για τέσσερεις γύρους όταν έπεσε και αυτός και τέθηκε εκτός μάχης. Μπροστά ο Dovizioso είχε φορέσει το μαλακό πίσω ελαστικό και ήξερε ότι δεν θα του κράταγε μέχρι τέλος αν πίεζε συνεχώς. Ανεβασμένοι οι δυο οδηγοί της Yamaha, ο Vinales και ο Rossi, ξεπέρασαν το εμπόδιο του Marquez και άρχισαν να κυνηγούν την Ducati μπροστά. Ο Marquez έχασε από την επιλογή της τελευταίας στιγμής να αλλάξει το αγαπημένο του σκληρό μπροστινό ελαστικό και να βάλει το μεσαίο. Το αποτέλεσμα ήταν να μην μπορεί να μείνει κοντά στις Yamaha και την GP17. Στο τέλος ο Dovi υποκλίθηκε στον ανώτερο Maverick Vinales, ο οποίος στην αρχή ήταν προσεχτικός και πίεσε όταν χρειάστηκε για να πάρει τη νίκη και να γράψει ιστορία! Έγινε ο δεύτερος μικρότερος σε ηλικία αναβάτης όλων των εποχών, που κερδίζει αγώνα της μεγάλης κατηγορίας με δυο διαφορετικές μοτοσυκλέτες. Ο πρώτος παραμένει ο Mike Hailwood. Επιπλέον, έγινε ο τέταρτος αναβάτης όλων των εποχών που κερδίζει με Suzuki και Yamaha αγώνα της μεγάλης κατηγορίας και ο πέμπτος που το κατορθώνει με δυο διαφορετικές μοτοσυκλέτες! Στη δεύτερη θέση, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, τερμάτισε ο Dovizioso. Ο Ιταλός έβαλε το μαλακό πίσω ελαστικό, μια έξυπνη κίνηση όπως τη χαρακτήρισε. Στο τέλος προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τη δύναμη της Ducati στην ευθεία, όμως ο Vinales είχε κάνει διαφορά και κράτησε τη νίκη. Μαζί τους στο βάθρο ο Valentino Rossi, ο οποίος έκανε μαγικά στον αγώνα και παρουσίασε ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο! Ο Ιταλός άσος προβληματιζόταν όλες τις προηγούμενες ημέρες, ενώ ακόμα και στο ζέσταμα προσπάθησε να βρει λύσεις αλλάζοντας θέση στο ψαλίδι, χωρίς επιτυχία. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικά τα λόγια του μετά το τέλος, στο parc ferme, όταν είπε ότι πριν τον αγώνα δεν θα στοιχημάτιζε στον εαυτό του ούτε 10€ για βάθρο! Το κατάφερε όμως κι έγραψε ιστορία, καθώς σε ηλικία 38 ετών έγινε ο γηραιότερος αναβάτης που παίρνει βάθρο μετά τον Jack Findlay. Μετά το τέλος ήταν εμφανής η μεγάλη του χαρά για το αποτέλεσμα που πήρε. O Findlay είχε κερδίσει αγώνα το 1977 στην Αυστρία, επειδή όμως όλα τα μεγάλα ονόματα της εποχής απείχαν διαμαρτυρόμενα για τις συνθήκες ασφαλείας. Πίσω από τον Marquez μια ωραία μάχη για την 5η θέση κέρδισε τελικά ο Dani Pedrosa (Honda) από τον εξαιρετικό Aleix Espargaro (Aprilia)! Χάρη στον πολύ δυνατό Aleix, τέσσερεις κατασκευαστές τερμάτισαν στις πρώτες έξι θέσεις, ένα πάρα πολύ ευχάριστο μήνυμα για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος. Απογοητευτικός ήταν ο Jorge Lorenzo στον πρώτο του αγώνα με Ducati, πλήρωσε ένα λάθος του στην αρχή (άνοιγμα γραμμής) και δεν μπόρεσε ποτέ να μπει στις μάχες για μια καλύτερη θέση από την 11η, πίσω και από τους νεοφερμένους στην κατηγορία Rins και Folger. Αποτελέσματα Αγώνα MotoGP – Qatar 1 Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA 38’59.999 165.5 2 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team DUCATI 39’00.460 165.5 0.461 3 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA 39’01.927 165.4 1.928 4 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 39’06.744 165.0 6.745 5 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team HONDA 39’07.127 165.0 7.128 6 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini APRILIA 39’07.660 164.9 7.661 7 Scott REDDING GBR OCTO Pramac Racing DUCATI 39’09.781 164.8 9.782 8 Jack MILLER AUS EG 0,0 Marc VDS HONDA 39’14.485 164.5 14.486 9 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 39’14.787 164.4 14.788 10 Jonas FOLGER GER Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 39’15.068 164.4 15.069 11 Jorge LORENZO SPA Ducati Team DUCATI 39’20.515 164.0 20.516 12 Loris BAZ FRA Reale Avintia Racing DUCATI 39’21.254 164.0 21.255 13 Hector BARBERA SPA Reale Avintia Racing DUCATI 39’28.827 163.5 28.828 14 Karel ABRAHAM CZE Pull&Bear Aspar Team DUCATI 39’29.122 163.5 29.123 15 Tito RABAT SPA EG 0,0 Marc VDS HONDA 39’29.469 163.4 29.470 16 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 39’33.600 163.1 33.601 17 Bradley SMITH GBR Red Bull KTM Factory Racing KTM 39’39.703 162.7 39.704 18 Sam LOWES GBR Aprilia Racing Team Gresini APRILIA 39’47.130 162.2 47.131 Εγκατέλειψαν: 9 Danilo PETRUCCI ITA OCTO Pramac Racing DUCATI 27’31.191 164.2 6 laps 29 Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 19’34.409 164.9 10 laps 19 Alvaro BAUTISTA SPA Pull&Bear Aspar Team DUCATI 13’46.030 164.1 13 laps 5 Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 11’44.661 164.9 14 laps 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda HONDA 8’44.974 147.5 16 lapS Πηγή: http://www.motograndprix.gr/