Γράψαμε πριν λίγες μέρες για κάποιες εταιρείες, ιταλικές κυρίως, που πηγαινοέρχονται ελεύθερα ανάμεσα στον κόσμο των νεκρών και των ζωντανών, λες και έχουν προσωπικό ρουσφέτι με τον χάρο των επιχειρήσεων.
Σε αυτές ερχόμαστε σήμερα να προσθέσουμε την SWM (Sironi Vergani Vimercate Milano), την πάλαι ποτέ γνωστή στους πρώτους Έλληνες χωματερούς της δεκαετίας του ’70 σαν «Σβουμ».
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1971 στο Μιλάνο και αρχικά οι μοτοσυκλέτες της (Τράιαλ, Εντούρο και Μότοκρος) φορούσαν κινητήρες Sachs – αργότερα και Rotax. Η εταιρεία μπήκε σε καθεστώς υποχρεωτικής εκκαθάρισης το 1984 και ουσιαστικά εξαφανίστηκε από την αγορά.
Το 2014 «αναστήθηκε» από προσωπικό της Husqvarna που έμεινε άνεργο μετά την πώληση της ιταλικής εταιρείας από την BMW στην ΚΤΜ. Η σύγχρονη SWM κατασκευάζει μοτοσυκλέτες χρησιμοποιώντας σχέδια κινητήρων της Husqvarna από την προ-BMW εποχή.
Επικεφαλής της νέας προσπάθειας και CEO της SWM είναι ο Ampelio Macchi, πρώην CEO της Husqvarna. Το εγχείρημα υποστηρίζεται από τις τοπικές αρχές και τα εργατικά συνδικάτα, ενώ διαθέτει την χρηματοοικονομική ενίσχυση του κινέζικου γκρουπ Shineray.
Φαίνεται λοιπόν πως η SWM έχει την ευκαιρία για μια δεύτερη ζωή. Σήμερα απασχολεί 60 εργαζόμενους και το μοντέλο εργασίας της προβλέπει το outsourcing δηλαδή τον εξωπορισμό των περιφερειακών ανταλλακτικών από κινέζικες εταιρείες – ο σχεδιασμός τους όμως γίνεται πάντα στην Ιταλία.
Στην γείτονα κατασκευάζονται και όλοι οι κινητήρες, κάτι που ωστόσο μπορεί να αλλάξει με την παρουσίαση των νέων μοντέλων – τα οποία θα πάψουν να χρησιμοποιούν τα σχέδια της Husqvarna. Ήδη η νέα σειρά Classic χρησιμοποιεί μοτέρ κατασκευασμένα στην Κίνα.
Ο σημερινός κατάλογός της SWM περιλαμβάνει 11 μοντέλα, ενώ σχεδιάζονται αρκετά ακόμα. Η δε παραγωγή της έχει αυξηθεί τόσο που σε πρόσφατο δελτίο Τύπου η εταιρεία κάνει λόγο για στόχο 6.000 μονάδων μέσα στο 2017!
Η πλειοψηφία των πωλήσεων αυτών θα αφορά εντούρο με 300 και 600 κυβικά, αλλά υπάρχουν και άλλες που μπορούν να πουληθούν με επιτυχία. Για παράδειγμα η Supermoto με τα 501 κυβικά που θυμίζει (επειδή ακριβώς είναι σχεδόν αντίγραφό της) την πολύ καλή Husqvarna SMR 510 Supermoto.
Στρατηγικό στόχο αποτελεί η εξαγωγή των SWM στις ΗΠΑ. Η επιτυχημένη απόβαση στην νέα ήπειρο θα εξασφάλιζε και την επιζητούμενη παραγωγή των 6.000 μοτοσυκλετών. Ήδη στήνεται το δίκτυο των αντιπροσώπων, ενώ τρέχει και η προσπάθεια απόκτησης των αναγκαίων Εγκρίσεων Τύπου.
Θα παρακολουθήσουμε με ενδιαφέρον το νέο αυτό ιταλικό επιχείρημα, για να δούμε αν το μοντέλο αυτό των πολλαπλών συνεργασιών μπορεί να σώσει εταιρείες και θέσεις εργασίας στη δεκαετία της ευρωπαϊκής κρίσης.
Θανάσης Χούντρας