Η FIM και η Dorna συμφώνησαν σε μια νέα κλάση «αρχαρίων» που θα συνοδεύει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Πρόκειται για ένα Πρωτάθλημα Supersport 300, το οποίο δημιουργήθηκε για να προσφέρει “σκέπη” στην διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των σούπερσπορ μοτοσυκλετών κατηγορίας «φτερού», με κυβισμό από ένα τέταρτο ως μισό λίτρο. Η νέα δομή προέκυψε μετά από συζητήσεις με τους κατασκευαστές, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια βλέπουν την αγορά των SS600 να μικραίνει διαρκώς. Χαρακτηριστικά, είναι αμφίβολο αν η Honda θα ανανεώσει ποτέ το CBR600RR –δεν είναι καν βέβαιο πως το μοντέλο θα συνεχίσει να εισάγεται στην Ευρώπη του χρόνου. Η κατηγορία θα λειτουργήσει ως φυτώριο νέων ταλέντων για το WSBK αλλά και σαν κράχτης του αθλήματος στις χώρες με αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Νοτιοανατολική Ασία, η Κίνα, κάποιες χώρες της Αφρικής και της Νότιας Αμερικής. Έχοντας προβλέψει από νωρίς τη δυναμική και τις τάσεις στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, οι κατασκευαστές έσπευσαν να δημιουργήσουν μικρά μοντέλα προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση σε αυτές. Έτσι η αγορά είναι γεμάτη με λογιών-λογιών μοτοσυκλέτες με διαφορετικούς κυβισμούς (από 250 ως 500 κυβικά) αλλά και τύπους κινητήρων. Αυτό δημιουργεί την πρώτη σημαντική πρόκληση για τους διοργανωτές της νέας σειράς, αφού πρέπει να βρουν την ιδανική ισορροπία προδιαγραφών, ώστε να υπάρχει μια σχετική ισοτιμία στους αγώνες αλλά και να μην γιγαντωθεί το κόστος. Ήδη για το 2017 έχουν ομολογκαριστεί 4 μοντέλα. Το Yamaha YZF-R3, το KTM RC390, το Honda CBR500R (αυτό έτρεχε και στο Ευρωπαϊκό Junior Cup) και το Kawasaki Ninja 300. Αρχικά η εξισορρόπηση των επιδόσεων θα γίνει μέσω του καθορισμού ενός ελάχιστου βάρους και ενός μέγιστου ορίου περιστροφής για το κάθε είδος κινητήρα. Αν παρόλα αυτά κάποιος κατασκευαστής θεωρηθεί πως αποκτά υπερβολικό πλεονέκτημα, η Επιτροπή Superbike μπορεί να αποφασίσει αλλαγή των ορίων αυτών, όπως εξάλλου έχει συμβεί πολλές φορές στην ιστορία του World Superbike. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση της Dorna, οι μοτοσυκλέτες θα πρέπει να είναι σχεδόν στοκ, δηλαδή πολύ κοντά σε αυτές που πωλούνται στην αγορά. Οι κινητήρες και τα πλαίσια για παράδειγμα θα παραμένουν ως έχουν. Στο σύστημα τροφοδοσίας επιτρέπεται μόνον η αφαίρεση της πρόσθετης βαλβίδας εισαγωγής αέρα που χρησιμοποιείται για την τήρηση των προδιαγραφών καυσαερίων. Στα ηλεκτρονικά επιτρέπεται είτε το στάνταρ σύστημα, είτε ένα εξτρά κιτ του κατασκευαστή που όμως και αυτό θα πρέπει να έχει ομολογκαριστεί, είτε ένα τρίτο εγκεκριμένο από την Dorna. Το datalogging είναι εξαιρετικά περιορισμένο, όπως και οι επεμβάσεις στις αναρτήσεις. Επιτρέπεται η αλλαγή της εξάτμισης, αλλά θα πρέπει να διατηρηθεί ο αριθμός των σιλανσιέ και η θέση της στη μοτοσυκλέτα. Διαβάστε τον πλήρη κανονισμό της κατηγορίας εδώ. Θανάσης Χούντρας