Ο φετινός 8ωρος Αγώνας της Σουζούκα ανέδειξε πάλι κυρίαρχο την Yamaha Factory Racing. Η τριπλέτα των κορυφαίων οδηγών που παρέταξε, αποτελούμενη από τους Πολ Εσπαργκαρό, Κατσουγιούκι Νακασούγκα και Άλεξ Λόους οδήγησε εξαιρετικά και επανέλαβε τον περσινό της θρίαμβο. Μόνη διαφορά από το 2015 ήταν ο Λόους στη θέση του Μπράντλι Σμιθ.

Οι τρεις Γιαμαχητές κράτησαν την πρωτοπορία στους περισσότερους από τους 218 γύρους του αγώνα, χάνοντας μόνον προσωρινά τα πρωτεία (είχαν πάρει και την pole position με τον Εσπαργκαρό) μετά την εκκίνηση, όταν πρώτος έφυγε ο Ριουίτσι Κιγιονάρι της ομάδας Καγκαγιάμα Σουζούκι.

«Όλον τον χρόνο προετοιμαζόμασταν ώστε να κερδίσουμε πάλι τον 8ωρο της Σουζούκα. Σήμερα αγωνιστήκαμε ακριβώς όπως το είχαμε σχεδιάσει και μπορέσαμε να νικήσουμε για δεύτερη συνεχόμενη φορά», δήλωσε ο Τημ Μάνατζερ Βατάρου Γιοσικάβα.

Φέτος επικράτησαν ασυνήθιστες συνθήκες: «Ούτε έβρεξε, ούτε βγήκε ποτέ το αυτοκίνητο ασφαλείας, οπότε είχαμε 8 ώρες καθαρής οδήγησης καλύπτοντας 218 γύρους, νούμερο που αποτελεί ρεκόρ για τη συγκεκριμένη χάραξη της πίστας. Είμαστε λοιπόν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την απόδοσή μας».

«Κατορθώσαμε να αγωνιστούμε ακριβώς όπως πρέπει σε έναν αγώνα αντοχής, γιατί τόσο οι αναβάτες μας όσο και η ομάδα έγιναν ένα στην προσπάθεια. Στους θεατές που ήρθαν να μας ενθαρρύνουν και όλους τους υπόλοιπους θέλουμε να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για την υποστήριξη».

Πίσω από τους νικητές διεξήχθη μάχη για τη 2η θέση μεταξύ της Πράσινης Ομάδας (Team Green) με τους Ακίρα Γιαναγκάβα, Λίον Χάσλαμ και Καζούκι Βατανάμπε και της Ομάδας Γιοσιμούρα Σουζούκι Σελλ Αντβάνς, με τους Τακούγια Τσούντα, Τζος Μπρουκς και Νοριγιούκι Χάγκα. Επικράτησε τελικά η Team Green που πήρε το πρώτο βάθρο της Καβασάκι μετά το 2009.

Η Επίσημη Ομάδα YART Γιαμάχα EWC (του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής) τερμάτισε στην 4η θέση, πρώτη ανάμεσα στις ομάδες της κατηγορίας FIM EWC. Η θέση αυτή την φέρνει και πάλι σε θέση βολής για τον τίτλο, ενώ απομένει ένας αγώνας. Συγκεκριμένα ισοβαθμεί πλέον στη δεύτερη θέση με την Ομάδα SRC Καβασάκι, μόλις 8 βαθμούς πίσω από την Έιπριλ Μότο Μότορς.

suzu2

Πέμπτοι τερμάτισαν οι Τζος Γουότερς, Νομπουάτσου Αόκι και Γιοσιχίρι Κόνο της Μότο Μαπ Σαπλάι, μπροστά από το Τημ Καγκαγιάμα. Οι Γιούκιο Καγκαγιάμα, Ναομίτσι Ουραμότο και Ριουίτσι Κιγιονάρι έχασαν πολύτιμο χρόνο σε ένα από τα πιτ-στοπ τους και λόγω ενός κλαταρίσματος. Στην επόμενη (7η) θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα η Ομάδα Ιβα Ρέισινγκ Τημ Τρικ Σταρ με οδηγούς τους Οζάμα Ντεγκούτσι, Χιτογιάσου Ιζούτσου και Ερβάν Νιγκόν.

Ακολούθησε μια τριάδα ιαπωνικών ομάδων με Honda που τερμάτισαν με μικρή διαφορά η μία από την άλλη: Η Ομάδα Χόντα Ασίας, η Μιστρέζα / ΕιΤιΕς και η Τελούρου Κοχάρα Ρέισινγκ Τημ.

Το φετινό «μεγάλο όνομα» της Honda, η Ομάδα Μουσάσι Ρέισινγκ Τημ με αναβάτες τους Νίκι Χέιντεν, Μίχαελ φαν ντερ Μαρκ και Τακούμι Τακαχάσι αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από κινητήρα.

suzu1

Αποτελέσματα 8ωρου Σουζούκα 2016

1     Yamaha Factory Racing (K. Nakasuga, P. Espargaro, A. Lowes)

2     Team Green (A. Yanagawa, L. Haslam, K.Watanabe)

3     Yoshimura Suzuki Shell Advance (T.Tsuda, J. Brookes, N. Haga)

4     YART Yamaha – Official EWC Team (B. Parkes, K. Nozane, T. Fujita)

5     Moto Map Supply (J. Waters, N. Aoki, Y. Konno)

6     Team Kagayama (Y. Kagayama, N. Uramoto, R. Kiyonari)

7     EVA RT Test Type-01 Trick Star (O. Deguchi, H. Izutsu, E. Nigon)

8     SatuHATI Honda Team Asia (M. Zaqhwan Zaidi, D. Ekky Pratama)

9     Mistresa with ATS (T. Nakatsuhara, R. Kobayashi, T. Sekiguchi)

10  Teluru KoharaRT (D. Cudlin, H. Ohkubo, K. Akiyoshi)

Θανάσης Χούνδρας