Γνωρίζατε ότι το Sachsenring είναι η μικρότερη πίστα του πρωταθλήματος, με μήκος μόλις 3.668,52 μέτρα. Ο πρώτος εκεί αγώνας διεξήχθη το 1961 και από τότε παρέμεινε στο αγωνιστικό ημερολόγιο συνεχώς μέχρι το 1972. Εκείνη την εποχή η πίστα ουσιαστικά ήταν ένας κλειστός δρόμος από τον οποίο σήμερα παραμένει μόνον ένα μικρό κομμάτι ενσωματωμένο στη διαδρομή.
Το 1998 το Sachsenring επέστρεψε στο πρωτάθλημα, αντικαθιστώντας τις ιστορικές πίστες της Γερμανίας, το Nurburgring και το Hockenheim. Οι αναβάτες συχνά αποκαλούν το Sachsenring “πίστα καρτ”, λόγω κυρίως του μεγάλου αριθμού κλειστών, αργών αλλεπάλληλων στροφών.
Η Κ11 είναι η πιο δύσκολη στροφή του πρωταθλήματος, αφού σε αυτήν έχουμε τις περισσότερες πτώσεις. Αιτία είναι το ότι αποτελεί την ταχύτερη στροφή της πίστας (παίρνεται με 5η σχέση και κάπου 193 χαω).
Η ταχύτητα αυτή βέβαια δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο, όμως η στροφή είναι παράλληλα και μια απότομη κατηφόρα, στη διάρκεια της οποίας η μοτοσυκλέτα μέσα σε μόλις 249 μέτρα και 936 χιλιοστά κατεβαίνει 21 μέτρα, σαν να πέφτει δηλαδή από ένα 7ώροφο κτήριο.
Αλλά και πάλι δεν θα υπήρχε πρόβλημα, αν δεν συνέβαινε να είναι η πρώτη δεξιά στροφή μετά από 7 διαδοχικές αριστερές στροφές που έχουν διάρκεια 31 δευτερολέπτων με αποτέλεσμα η δεξιά πλευρά του ελαστικού να χάνει τη θερμοκρασία της και να μην έχει πρόσφυση. Η στροφή αυτή θα είναι ο πιο αμείλικτος κριτής της προόδου των Michelin, που από φέτος αντικατέστησαν τα Bridgestone.
Ο Marc Márquez έχει στο ενεργητικό το 6 συνεχόμενες νίκες στη γερμανική πίστα. Κέρδισε το 2010 στα 125cc, το 2011 και το 2012 στην Moto2 και το 2013, 2014 και 2015 στα MotoGP. Είναι η μόνη πίστα όπου έχει κάνει τέτοιο σερί και αυτή όπου έχει κάνει συνολικά τις περισσότερες νίκες του.
Όμως και ο Dani Pedrosa έχει 6 νίκες στο Sachsenring (2004 και 2005 στα 250cc, 2007, 2010, 2011 και 2012 στα MotoGP). Όμως για τον Pedrosa η πίστα με τις περισσότερες νίκες είναι η Βαλένθια.
Το 2008 η νίκη του Pedrosa φαινόταν βέβαιη, καθώς προηγείτο με διαφορά 7,454 δευτερολέπτων του Casey Stoner μετά από μόλις 7 γύρους. Όμως έπεσε, τραυματίστηκε στο χέρι και έχασε την πρωτοπορία που ως τότε είχε στο πρωτάθλημα. Από τότε ο Dani δεν έχει ξαναβρεθεί ποτέ στην κορυφή της βαθμολογίας.
Από την άλλη ο Jorge Lorenzo δεν έχει κερδίσει ποτέ στο Sachsenring, αν και έχει αγωνιστεί εκεί 13 φορές! Το 2013 δεν έλαβε μέρος στον αγώνα, επειδή στα δοκιμαστικά έπεσε και στράβωσε την μεταλλική πλάκα με την οποία δύο εβδομάδες νωρίτερα οι γιατροί είχαν σταθεροποιήσει την κλείδα που είχε σπάσει πέφτοντας στα δοκιμαστικά του Άσσεν (Ολλανδία).
Η Honda έχει κερδίσει στη Γερμανία τους 6 τελευταίους αγώνες. Η τελευταία νίκη της Yamaha εκεί ήταν το 2009, με τον Valentino Rossi. Τ0 2006 ο Danny Pedrosa στην 4η θέση του αγώνα MotoGP απείχε μόλις 0,307 δευτερόλεπτα από τον πρώτο Valentino Rossi. Ο αγώνας εκείνος και οι επόμενοι τρεις ήταν οι πιο κλειστοί στην ιστορία των MotoGP.
Το 2002 το Sachsenring λίγο έλλειψε να μείνει στην ιστορία ως η μοναδική πίστα της τετράχρονης εποχής των MotoGP όπου κέρδισε δίχρονη μοτοσυκλέτα 500 κυβικών. Στον αγώνα προηγούνταν ο Βραζιλιάνος Alex Barros και ο Γάλλος Olivier Jacque με δίχρονες μοτοσυκλέτες (τότε έτρεχαν παράλληλα δίχρονες και τετράχρονες) μέχρι τη στιγμή που ο Barros έχασε τα φρένα και έπεσε, παρασέρνοντας εκτός αγώνα και τον Γάλλο.
Το 2005 πάλι, ο Lorenzo έπεσε (οδηγούσε στα 250 τότε) προσπαθώντας να προσπεράσει τον προπορευόμενο Pedrosa σε ένα σημείο όπου απλά «δεν υπήρχε» προσπέραση. Έπεσε πάνω στην Honda του Dani και τού στράβωσε την εξάτμιση που κρεμόταν σπασμένη ως τον τερματισμό. Παρόλα αυτά ο Pedrosa κέρδισε τον αγώνα. Ο Lorenzo εγκατέλειψε.
Πέρυσι στην Moto2 κέρδισε ο Βέλγος Xavier Siméon για πρώτη και μοναδική φορά στην καριέρα του. Την προηγούμενη χρονιά (2014) είχε πάρει εκεί την πρώτη και μοναδική του νίκη ο Ελβετός Dominique Aegerter, ενώ το 2013 το ίδιο είχε συμβεί με τον Ισπανό Jordi Torres!
Θανάσης Χούντρας