Δύο χρόνια μετά την παρουσίαση του τρίτροχου Tricity 125, αρχικά στην αγορά της Ταϋλάνδης, η Yamaha διευρύνει την γκάμα των τριτρόχων της με ένα νέο μοντέλο 155 κυβικών που θα έρθει και στην Ευρώπη.
Το μεγαλύτερο Tricity εκτός των 30,2 επιπλέον κυβικών προσφέρει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα και φορά μεγαλύτερα ρεζερβουάρ και πίσω τροχό.
Ο λόγος δημιουργίας του Tricity 155 είναι η δυνατότητα κίνησής του στους αυτοκινητόδρομους. Με το πρώτο μοντέλο των 125 κυβ. η Yamaha στόχευσε στους κατόχους διπλωμάτων Α1 που όμως δεν επιτρέπεται να κυκλοφορήσει σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Η ευρωπαϊκή πορεία της Yamaha καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την Ιταλία και εκεί πάντα τα σκούτερ των 125 κ.εκ. συνοδεύονται από μεγαλύτερα (πάνω από τα 150 κ.εκ.) για τους λόγους ακριβώς που προαναφέραμε.
Η αύξηση του κυβισμού κατά 24% φαντάζει μικρή, έχει όμως θεαματικό αποτέλεσμα, αφού προσφέρει 4 επιπλέον ίππους –αύξηση 36%. Η ιπποδύναμη τώρα είναι 14,9 ίπποι στις 9.000 στροφές, ενώ αντίστοιχη βελτίωση παρουσιάζει και η ροπή που φτάνει πλέον το 1,46 χλγμ. στις 6.000 στροφές.
Η αποδοτικότητα του ολοκαίνουργιου κινητήρα οφείλεται στη εξελιγμένη σχεδίασή του, σύμφωνη προς τις περιβαλλοντικές νόρμες Blue Core που έχει θέσει η ίδια η Yamaha. Είναι υγρόψυκτος μονοκύλινδρος και φορά στην κεφαλή ένα σύστημα μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων, επιτρέποντας την διαφοροποίηση του ανοίγματός τους ανάλογα με τις στροφές.
Νέο είναι όμως και το πλαίσιο που στεγάζει τον κινητήρα. Η επανασχεδίασή του έδωσε την ευκαιρία στους μηχανικούς να επιφέρουν κάποιες σημαντικές και χρήσιμες αλλαγές. Μεγάλωσε για παράδειγμα το ρεζερβουάρ από τα 6,6 λίτρα στα 7,2 αυξάνοντας την αυτονομία του Tricity 155. Δημιουργήθηκε επίσης περισσότερος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, με αποτέλεσμα να χωρά άνετα ένα full-face κράνος.
Και επιπλέον επέτρεψε στον πίσω τροχό να μεγαλώσει κατά μία ίντσα σε διάμετρο (από τις 12″ στις 13″), με όφελος για την άνεση και τη σταθερότητα στις μεγαλύτερες ταχύτητες. Παρόλα αυτά η σέλα παρέμεινε στο ύψος του 125.
Αναρτήσεις και φρένα παραμένουν, αν και τώρα έχουν προστεθεί συστήματα ABS στο υπάρχον UBS. Το τελευταίο σημαίνει ότι τα φρένα λειτουργούν συνδυαστικά, δηλαδή όλα μαζί από κάθε χειριστήριο, όπως στα αυτοκίνητα.
Αλλαγές βρίσκουμε στον προβολέα που τώρα είναι LED (το 125 είχε ήδη LED φλας) και στον μοχλό του φρένου παρκαρίσματος (προέρχεται από το TMΑΧ) που βρίσκεται στ’ αριστερά του τιμονιού.
Αυτές οι αλλαγές έφεραν όμως και μια αύξηση βάρους κατά 9 κιλά, στα 165 συνολικά.
Το Tricity 155 αναμένεται στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο. Θα κατασκευάζεται και αυτό στο εργοστάσιο της Yamaha στην Ταϋλάνδη σε τρία χρώματα: Cyber Blue, Oxford Grey και Milky White.
Θανάσης Χούντρας