Πέντε χρόνια, δύο μήνες και τρεις βδομάδες μετά τον τελευταίο αγώνα του με την GP10, o Casey Stoner ξαναβρέθηκε στη σέλα μιας Ducati. Οδήγησε στη Sepang την GP15, την «επαναστατική» περσινή Desmosedici του Dall’Igna που φιλοδοξεί να ξαναφέρει τον τίτλο στην Μπολόνια. Είναι τυχαίο;

Ο Αυστραλός που από φέτος αποτελεί τον επίσημο πρεσβευτή και «δοκιμαστή περιοπής» της ιταλικής μάρκας, βρίσκεται ήδη στην Μαλαισία. Εκεί πήρε μια πρώτη γεύση της σύγχρονης Ducati και προσπάθησε να προσαρμοστεί στις οδηγικές απαιτήσεις μιας μοτοσυκλέτας MotoGP, έναν χρόνο μετά την τελευταία του τέτοια εμπειρία.

Ενδιάμεσα είχε οδηγήσει μια WSBK CBR 1000 RR στον 8ωρο Αγώνα της Σουζούκα –προσπάεια που έληξε πρόωρα όταν το γκάζι του κόλλησε, με αποτέλεσμα να πέσει άσχημα και να υποστεί πολλαπλά κατάγματα.

Τη Δευτέρα που πέρασε ο Αυστραλός πρωταθλητής του 2007 και του 2011 ξεκίνησε να οδηγεί το πρωί και σύμφωνα με παρόντες δημοσιογράφους ήταν αρκετά σφιχτός πάνω στη σέλα. Λίγο αργότερα όμως χαλάρωσε, το στυλ του άρχισε να θυμίζει τον γνωστό Stoner και προς το απόγευμα έμοιαζε να γυρίζει πραγματικά γρήγορα.

Μην ξεχνάμε ότι πρέπει να προσαρμοστεί στα ελαστικά της Michelin τα οποία δεν γνωρίζει καθόλου, στο νέο ενιαίο λογισμικό με τις περιορισμένες δυνατότητες και φυσικά στην GP15 με την ολότελα διαφορετική κατανομή μαζών.

«Έχω να οδηγήσω τέτοια μοτοσυκλέτα πάνω από έναν χρόνο. Δεν έχω οδηγήσει ποτέ με Michelin. Καινούργια μοτοσυκλέτα… όλα καινούργια. Οπότε τελικά είμαι έκπληκτος με το πόσο καλά πήγε το πράγμα», δήλωσε με το γνωστό του χαμόγελο.

Έτσι ο χρόνος που ανακοίνωσε η Ducati, 2.02.1, πρέπει να θεωρηθεί επίτευγμα, ειδικά καθώς καταγράφηκε με ελαστικά αρκετά φθαρμένα από τον άλλο δοκιμαστή της εταιρείας, Michele Pirro. Επιπλέον η πίστα ήταν βρώμικη καθώς οδηγούσαν μόλις τρεις αναβάτες εκείνη τη μέρα.

Το ρεκόρ αγώνα ανήκει από πέρσι στον Lorenzo με 2.00.606, ενώ το ρεκόρ pole ανήκει στον Dani Pedrosa με 1’59.053. Πέρσι τον Φεβρουάριο στα επίσημα δοκιμαστικά πριν την έναρξη της σαιζόν ο Marquez είχε καταγραφεί (ανεπίσημα) στο 1’58.867, αλλά μετά από 3 συνεχείς μέρες δοκιμών και με ελαστικά της Bridgestone.

Πώς τού φάνηκε η GP15; Έχει παντού δύναμη, είπε ο Casey, σχολιάζοντας πολύ θετικά την αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας (σκυμμένος πίσω από τη ζελατίνα δεν ένιωθε καθόλου αντίσταση αέρα) και τη σταθερότητά της στο φρενάρισμα. Εξεπλάγη, είπε ακόμη, από το πόσο άνετα ένιωσε αμέσως πάνω της.

Όταν ρωτήθηκε για τα ηλεκτρονικά, απάντησε πως τού φάνηκαν κανονικά, διαφωνώντας με τον Rossi που έχει πει ότι γυρίζουν τις μοτοσυκλέτες 8 με 9 χρόνια πίσω. Τόνισε πως κατά τη γνώμη του επιβάλλεται η επιστροφή στο 2006, ώστε να μην παρεμβαίνουν τόσο πολύ στην οδήγηση. Ως γνωστό ο Casey Stoner προτιμούσε στις μοτοσυκλέτες του τη λιγότερο παρεμβατική ρύθμιση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Παρά την πολύ ενθαρρυντική πρώτη επαφή, ο Αυστραλός δήλωσε και πάλι ότι δεν προτίθεται να επιστρέψει στους αγώνες. «Δεν ήρθα εδώ για να ενεργοποιήσω την καριέρα μου», είπε.

Ο ρόλος του ήταν να κάνει το κατά δύναμη για να βοηθήσει την Ducati να επιτύχει τα αποτελέσματα που τής πρέπουν και αξίζουν. Και ότι ναι, ένας αγώνας θα πρόσφερε τις ιδανικές συνθήκες για την εξέλιξη της GP16, αλλά για την ώρα δεν είναι στις προθέσεις του.

Απέφυγε δε πονηρά την ερώτηση για το ποιος αγώνας θα αποτελούσε την καλύτερη τέτοια επιλογή, λέγοντας «στη Laguna Seca». Το θέμα λοιπόν μένει κατά τη γνώμη μας ανοικτό. Και φυσικά ο ιδανικός αγώνας θα ήταν το Phillip Island.

O Stoner επρόκειτο να ξαναοδηγήσει την GP15 την Κυριακή 31 Ιανουαρίου. Όμως μετά από συζήτηση με την τεχνική ομάδα αποφασίστηκε να παρακάμψει την Κυριακή και να οδηγήσει παράλληλα με όλους τους αναβάτες των MotoGP την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου -κόντρα σε όλη την αφρόκρεμα δηλαδή! Ξέρει κάτι που δεν γνωρίζουμε ακόμη;

duakdm2

Θανάσης Χούντρας