Πρεμιέρα έκανε στον Alpha, ο «Άγιος έρωτας», τον οποίο περιμέναμε πώς και πώς. Είναι, βλέπετε και το love story που θα μας απασχολήσει τον φετινό χειμώνα, αλλά μάς γυρνάει και πίσω στα νιάτα μας, τότε προς τα τέλη της δεκαετίας του ’90, που είχαμε κολλήσει με το «Άγγιγμα ψυχής».
Έτσι, με την ιστορία που έχει ενδιαφέρον, το εξαιρετικό καστ, αλλά και τις θύμησες του πρώτου, του ορθόδοξου «απαγορευμένου έρωτα» της τηλεόρασης, καθίσαμε να δούμε το διπλό επεισόδιο της νέας σειράς του Alpha.
Η αλήθεια είναι πως οι εντυπώσεις μας είναι, κυρίως, θετικές, ενώ είναι λίγα τα αρνητικά που εντοπίσαμε στην πρεμιέρα. Αλλά ας δούμε, αναλυτικά τα συν και τα πλην του «Άγιου έρωτα».
Τα συν της σειράς
Ο παπά-Γκοτσόπουλος
Θα αφήσω στην άκρη για τη συνέχεια την εξωτερική εμφάνιση του παπά-Νικόλαου και θα εστιάσω στον ηθοποιό, Δημήτρη Γκοτσόπουλο, ο οποίος είναι εξαιρετικός. Ναι, έχει έναν αβανταδόρικο ρόλο – του ιερέα που κρύβει σκοτεινά μυστικά κι επιστρέφει για να πάρει εκδίκηση κι ερωτεύεται μια όμορφη μαθήτρια – αλλά έχει να αναμετρηθεί και με ένα… φάντασμα, αυτό του Σταύρου Ζαλμά! Όσα χρόνια και αν περάσουν, για τους 40 plus, θα είναι πάντα ο «παπάς της καρδιάς μας», ένας ρόλος αξεπέραστος που έχει γράψει τηλεοπτική ιστορία.
Και με αυτή την ιστορία, καλείται να αναμετρηθεί ο Γκοτσόπουλος και ας μην έχουν σχέση μεταξύ τους οι ρόλοι και η ίδια η πλοκή των δύο σειρών. Και από το «καλημέρα», ο ηθοποιός έδειξε πως δεν έρχεται να αντιγράψει, ακολουθώντας το δικό του υποκριτικό μονοπάτι. Να προσθέσουμε εδώ πως ουσιαστικά είναι και ο πρώτος μεγάλος πρωταγωνιστικός ρόλος του (δεν πιάνουμε και τόσο τον «Παράδεισο των κυριών») μετά τις «Άγριες Μέλισσες» που σημαίνει ότι δεν πρέπει να θυμίζει και τον «Λάμπρο Σεβαστό». Και στις δύο περιπτώσεις, λοιπόν, ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος τα έχει καταφέρει, αποδεικνύοντας πως ένας καλός ηθοποιός μπορεί και δημιουργεί χαρακτήρες, χωρίς να τον «καταπιούν» προηγούμενοι ρόλοι.
Ο κακός Δημήτρης Παπανικολάου
Σειρά χωρίς «μοχθηρό πλούσιο» δεν έχει νοστιμάδα και είναι κάτι σαν φαΐ χωρίς αλάτι. Ο «Άγιος έρωτας» έχει τον Δημήτρη Παπανικολάου, ο οποίος υποδύεται τον Παύλο Μαρκόπουλο, πατέρα της Χλόης (Δανάη Παππά). Πρόκειται για έναν καθαρά θεατρικό ηθοποιό, με καντάρια υποκριτικού ταλέντου, που θα διδάξει μοχθηρία, και υποκριτική. Ήδη το έκανε από τα δύο πρώτα κιόλας επεισόδια, χωρίς να κοπιάσει κιόλας. Υπέροχος.
Η επιστροφή της Καλλιρόης Μυριάγκου και της Ηρώ Μουκίου
Η «Ματίνα Μανταρινάκη» είναι εδώ και το χαρήκαμε όλοι, Στο X, οι χρήστες υποδέχτηκαν την τηλεοπτική επιστροφή της Καλλιρόης Μυριάγκου με μεγάλο ενθουσιασμό και το κατανοούμε, είναι μια ηθοποιός που μετά το «Κωνσταντίνου και Ελένης» κάνει πολύ επιλεκτικές εμφανίσεις σε σειρές. Εδώ, υποδύεται την αυστηρή διευθύντρια του Γυμνασίου Θηλέων.
Έχουμε, όμως, και την επιστροφή της Ηρώς Μουκίου, η οποία είναι εξαιρετική ως η υπηρέτρια Σμαρώ που κρύβει τα δικά της ένοχα μυστικά. Από τις ευχάριστες εκπλήξεις της σειράς.
Η σκηνοθεσία
Στην καρέκλα του σκηνοθέτη κάθεται ο Σπύρος Μιχαλόπουλος, ο οποίος μετά τις «Άγριες Μέλισσες» και τον «Όρκο» έρχεται να δώσει και πάλι δείγματα σκηνοθετικής γραφής. Εξαιρούμε κάποιες υπερβολές και κρατάμε ότι ο σκηνοθέτης καταφέρνει να βγάζει υποκριτικά τον καλύτερο εαυτό των ηθοποιών (δες Δανάη Παππά), δίνει σημασία στις λεπτομέρειες, στον συναισθηματικό κόσμο των χαρακτήρων, και στις εκφράσεις του, άλλο αν σε ορισμένους δεν βγαίνει και πολύ. Επειδή, ο «Άγιος έρωτας» είναι μια σειρά εποχής, μένει να δούμε στα επόμενα επεισόδια, αν ο σκηνοθέτης πέσει στην παγίδα των «Άγριων Μελισσών» ή κάνει κάτι εντελώς διαφορετικό. Στην πρεμιέρα, πάντως, μια μικρή αίσθηση την είχαμε.
Τα πλην της σειράς
Ο γυμνός παπά-Γκοτσόπουλος
Αν ρίξεις μια ματιά στο Χ, θα δεις ότι έγινε το… σύστριγγλο με το πλάνο του γυμνού Δημήτρη Γκοτσόπουλο να βλέπει εφιάλτη και να ξυπνάει μούσκεμα. Δεν θα πάθω «Ματίνα Μανταρινάκη», ούτε θα αρχίσω τα «Θου Κύριε». Χρειάζονται και αυτά τα πλάνα – και τον Σταύρο Ζαλμά είχαμε δει ημίγυμνο – αλλά ήταν υπερβολικό. Φαντάζομαι δεν κοιμούνται έτσι όλοι οι ιερείς. Και στην τελική τον παπά υποδύεται, ας κολαστεί το κοινό με άλλες αμαρτίες της καθημερινότητας, μη μας προσθέτει ο Μιχαλόπουλος και αυτή.
Η Κατερίνα Παπουτσάκη
Στα «Καλύτερα μας χρόνια» την λάτρεψα. Η κωμωδία τής πάει πολύ, σε αντίθεση με το δράμα. Η Κατερίνα Παπουτσάκη – γνώμη μου – δεν ταιριάζει σε δραματικούς ρόλους και δεν είναι κακό αυτό. Και στη χθεσινή πρεμιέρα, σε πολλά σημεία ένιωσα ότι ζοριζόταν, ότι το πάλευε με περιττές εκφράσεις που δεν έβγαζαν κάτι το δραματικό, αντίθετα έμοιαζε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη στο «Υπολοχαγός Νατάσσα». Την έχει υποδυθεί και στην τηλεόραση πριν χρόνια… Μπορεί στα επόμενα επεισόδια να το βρει, αλλά στα δύο πρώτα δεν έπεισε πολύ.
Η Δανάη Παππά
Η περίπτωσή της λίγο με μπέρδεψε. Σίγουρα δεν ήταν κακή και σίγουρα ήταν καλά διαβασμένη για τον ρόλο της, ακολουθώντας τις οδηγίες του σκηνοθέτη. Αλλά από την ερμηνεία της έλειπε αυτό το κάτι. Είναι όμορφη, γλυκιά, ταιριάζει αρκετά με τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο, αλλά τουλάχιστον στην πρεμιέρα δεν έπεισε πως μπορεί να ζήσει τον μοιραίο, απαγορευμένο έρωτα. Έναν έρωτα, όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ στα «Χτυποκάρδια στο θρανίο», ναι, αλλά μέχρι εκεί. Κι εδώ έρχεται και η σύγκριση με τη Θεοφανία Παπαθωμά στο «Άγγιγμα ψυχής» και τι άλλο να περιγράψεις!