Τροφή για προβληματισμό – στα στελέχη της τηλεόρασης πρωτίστως – δίνουν πορίσματα έρευνας για τον μετασχηματισμό του τρόπου τηλεθέασης και κατανάλωσης του τηλεοπτικού περιεχομένου. Φαίνεται δηλαδή να αποκρυσταλλώνεται η τάση μετατόπισης μερίδας καταναλωτών από τον παραδοσιακό τρόπο ψυχαγωγίας, δηλαδή μέσω των καναλιών, σε διασκέδαση μέσα από ιντερνετικές ψηφιακές μεταδόσεις (streaming).
Αν και η τηλεόραση εξακολουθεί να είναι το κύριο μέσο ψυχαγωγίας, η επιλογή παρακολούθησης οπτικοακουστικών προγραμμάτων από τα νέα μέσα (έξυπνα κινητά, ταμπλέτες, οικιακοί και φορητοί υπολογιστές) μέσω διαδικτύου κερδίζει έδαφος στο πέρασμα του χρόνου.
Παράλληλα, η τάση και η επιθυμία των καταναλωτών – που είναι ταυτόχρονα τηλεθεατές και χρήστες του διαδικτύου – για κατ’ επιλογήν παρακολούθηση προγραμμάτων μέσω ίντερνετ (υπηρεσίες που προσφέρονται με συνδρομή) από παρόχους ανάλογων υπηρεσιών, π.χ. Netflix, Hulu, φαίνεται όχι μόνο να αποκτούν στέρεη φόρμα αλλά και να βελτιώνουν το μερίδιό τους.
Τα πορίσματα αυτά, ανάμεσα σε άλλα, αναδύθηκαν από την έρευνα Erricson ConsumerLAb TV & Media, του κλάδου δηλαδή της εταιρείας τηλεπικοινωνιών που παρακολουθεί το πεδίο των μίντια παγκοσμίως (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας για πρώτη φορά), καταγράφοντας τάσεις, συνήθειες, συμπεριφορές και πραγματοποιείται σε ετήσια βάση, όπως γράφουν σήμερα «Τα Νέα».
Η έρευνα έδειξε ότι το κατά παραγγελία (on demand) περιεχόμενο και ειδικά μέσω streaming καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χρόνο στις συνήθειες παρακολούθησης των καταναλωτών. Η επιλογή παρακολούθησης μέσω ψηφιακής μετάδοσης το 2014 διαμορφώθηκε στο 86% έναντι του 77% που απέσπασε η τηλεόραση, σύμφωνα με απαντήσεις που έδωσαν σε προσωπικές συνεντεύξεις 1.000 άνθρωποι ανεξαρτήτως φύλου – αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού της χώρας.