Να σταματήσουν να υπερασπίζονται τη διατήρηση των «γκρίζων ζωνών» στην αγορά της τηλεοπτικής διαφήμισης κάλεσε τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου, Τροποποίηση του ν. 3548/2007, σύσταση μητρώου περιφερειακού και τοπικού τύπου, Ειδική σήμανση γραμμωτού κώδικα στις έντυπες εκδόσεις, Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις».
«Είναι δυνατόν να κάνουμε ότι δεν ακούμε πως οι διαφημιστικές εταιρείες κάνουν έξι έως και εννέα μήνες να πληρώσουν τα ΜΜΕ; Είναι δυνατόν να κάνουμε ότι δεν ξέρουμε πως διεκδικούν επιστροφές που τις καθιστούν συνιδιοκτήτες σε ΜΜΕ; Και τα ΜΜΕ γίνονται ζημιογόνα; Και πήγαιναν στον δανεισμό με αέρα;», είπε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής και συνέστησε τα κόμματα που σήμερα κατηγορούν την κυβέρνηση για «σοβιετικού» και «κομμουνιστικού» τύπου ρυθμίσεις, «να μην εκτίθενται διότι η διαφημιστική αγορά είναι μια αγορά γεμάτη από γκρίζες ζώνες και μόνο όποιος επωφελείται από αυτές τις γκρίζες ζώνες διακίνησης του χρήματος μπορεί να εξανίσταται με τέτοιο πάθος».
«Θέλουμε να είναι όλα στο φως και να αποδίδονται τα χρήματα στα ΜΜΕ και να εκκαθαρίζονται όπως όλες οι συναλλαγές», είπε ο Νίκος Παππάς σημειώνοντας επίσης ότι με το νομοσχέδιο για πρώτη φορά στηρίζεται ουσιαστικά ο περιφερειακός Τύπος και μπαίνει τέλος στο σκοτεινό σημείο της κυκλοφορίας των εφημερίδων. Ειδικά για το ζήτημα της κυκλοφορίας εφημερίδων, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής είπε πως θα χρειάζονταν ογκώδεις φάκελοι για τις γκρίζες ζώνες στις κυκλοφορίες των εφημερίδων, βάσει των οποίων διαμορφώνεται ο διαμοιρασμός της διαφημιστικής πίτας, δημόσιος και ιδιωτικός.
«Είναι δυνατόν η Πολιτεία να μην διεκδικεί να αποτυπώνεται με σαφήνεια ποιες είναι οι κυκλοφορίες;», αναρωτήθηκε ο κ. Παππάς ενώ αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για τον περιφερειακό Τύπο υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά υποχρεώνονται οι δημόσιες επιχειρήσεις και ζητείται από τις ιδιωτικές, να τηρούν ως προς την κατανομή της διαφήμισης τον κανόνα 70:30, «κανόνας που ενώ είχε προβλεφθεί με το νόμο Βενιζέλου, δεν εφαρμόστηκε διότι δεν υπήρχαν κυρώσεις, που με το παρόν σχέδιο νόμου προβλέπονται εφεξής».