Τον περασμένο Μάρτιο ο Neil McCormick δε θα μπορούσε με τίποτα να φανταστεί ότι η συνέντευξη που έπαιρνε από την Amy Winehouse έμελλε να είναι η τελευταία που θα έδινε η ταλαντούχα τραγουδίστρια.
Όπως αναφέρει σε σημερινό του άρθρο στην Daily Telegraph ο δημοσιογράφος, δε μίλησαν για τα ναρκωτικά, την αποτοξίνωση, την ατυχή ερωτική ζωή της ή τις συναυλίες που ακυρώθηκαν και τις ηχογραφήσεις που ποτέ δεν έγιναν… για ευνόητους λόγους!
Κύριο θέμα της συνέντευξης ήταν η μουσική, η jazz, το τραγούδι… όλα όσα της έδιναν κίνητρο για να ζει και όλα όσα έκαναν την Amy Winehouse τόσο μοναδική.
Ο δημοσιογράφος αναφέρει ότι είχε την ευκαιρία να την παρακολουθήσει να ηχογραφεί ένα ντουέτο του κλασικού «Body And Soul» με τον θρυλικό Tony Bennett στο στούντιο Abbey Road.
«Ήταν μια μαγική στιγμή να παρακολουθείς αυτά τα δύο σπουδαία ταλέντα να τραγουδούν μαζί, φωνές τους να γίνονται ένα.
Η Winehouse ήταν εμφανώς νευρική, παρουσιάζοντας ελαφρώς ανασφαλή συμπεριφορά όπως ένας έφηβος, που εναλλασσόταν με ύφος μπλαζέ τη μία στιγμή και σκυθρωπό την άλλη.
Φορώντας ένα κοντό φόρεμα και μια ζακέτα με σχέδια, έδειχνε καλά, πιο υγιής από ποτέ, ελαφρώς μαυρισμένη, με το χαρακτηριστικό χτένισμά της και όχι πολύ αδύνατη.
Ήμουν εκεί για ένα αφιέρωμα στον 85χρονο Bennett, ο οποίος ηχογραφούσε ένα άλμπουμ με ντουέτα. Η πρόσκληση να συνεργαστεί με έναν από τους ήρωές της, ήταν για την Winehouse κάτι στο οποίο δε μπορούσε να αρνηθεί. “Σας αγαπάμε τόσο πολύ” είχε πει στον ασπρομάλλη Bennett.
“Δε θα κλάψω” είπε όταν εκείνος πήρε στα χέρια του τα δικά της, “δε θα κλάψω”.
Απολογήθηκε για τη νευρικότητά της, λέγοντας πως ήταν η πρώτη φορά που βρισκόταν ξανά στο στούντιο μετά από καιρό. Τη ρώτησα πώς αισθανόταν γι’ αυτό. “Είναι ωραία που είμαι στο στούντιο με τον Tony. Αυτός είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο είμαι εδώ” απάντησε.
Μου μίλησε για τον πατέρα της και πως εκείνος της έμαθε τον Bennett και το Sinatra. “Μεγάλωσα ακούγοντας τους δίσκους σου. Εσύ μου έμαθες πώς να τραγουδάω” είπε στον Tony.
Τραγούδησαν μαζί… ήταν κάτι το μυστηριώδες και απροσδόκητο!
“Απλά το νιώθεις. Δεν το σκέφτεσαι. Αν το σκεφτόσουν δε θα μπορούσες να τραγουδήσεις καθόλου” μου είπε.
Ο Bennett ήρεμος και χαλαρός, δεν ενδιαφερόταν τόσο για τη δική του απόδοση. Είχε εστιάσει όλο του το ενδιαφέρον στο να ενθαρρύνει την Winehouse.
Ήταν νευρική και ανήσυχη, μασουλούσε τα μανίκια της, κοιτούσε τα πόδια της, τους τοίχους, το ταβάνι… όλα γύρω της εκτός από τον Bennett. Κι όμως τραγουδούσε με μια τόσο πλούσια, “παλιά” φωνή που θύμιζε κάτι από Dinah Washington και Billie Holiday.
“Μπορούμε να το πάμε ξανά; Είμαι απαίσια. Δε θέλω να σπαταλώ το χρόνο σας” είπε απευθυνόμενη στον Bennett.
“Είμαι ο χειρότερος κριτής μου” μου είπε μετά “και αν δεν βγάλω αυτό που έχω στο μυαλό μου, θα είμαι ένα δυσαρεστημένο κορίτσι”.
“Δεν είμαι γεννημένη για performance. Είμαι μια αυθεντική τραγουδίστρια, αλλά κατά βάθος είμαι ντροπαλή” συνέχισε λέγοντας πως κάθε φορά που έχει συναυλία έχει πολύ άγχος.
“Ξέρεις πώς είναι; Δε θέλω να φανώ μελοδραματική, αλλά είναι σαν αυτό που νιώθεις όταν είσαι ερωτευμένος, που δεν μπορείς να φας, που είσαι ανήσυχος, κάπως έτσι. Αλλά μετά από ένα λεπτό στη σκηνή όλα είναι καλά. Είναι η στιγμή που αρχίζεις να τραγουδάς’.
Μου αποκάλυψε ότι σκεφτόταν να σπουδάσει μουσική. “Θα μου άρεσε πολύ να μάθω κιθάρα ή τρομπέτα. Ξέρω να παίζω κάποια όργανα, αλλά κανένα πολύ καλά. Αν ξέρεις να παίζεις κάποιο όργανο, γίνεσαι καλύτερος τραγουδιστής. Όσο πιο πολύ παίζεις, τόσο καλύτερα τραγουδάς και το ανάποδο”.
Αυτό όμως θα το έκανε κάποια στιγμή στο μέλλον. Μπορεί να είχε αυτοκαταστροφικές στιγμές, όμως κατά βάθος η Amy Winehouse στα 27 της αλήθεια πίστευε στο μέλλον της.
Μόλις τελείωσε η ηχογράφηση με τον Bennett, του είπε ότι ήθελε να πάει σπίτι της και να βάλει ένα δίσκο του. “Προτιμώ να ακούω τους δίσκους σου, παρά τη δική μου φωνή” του είπε.
“Αυτό που έζησα σήμερα είναι κάτι που θα λέω στα εγγόνια μου κάποτε, που εκείνα θα λένε στα δικά τους…” είπε φεύγοντας…».