Τα ποσοστά της παιδικής παχυσαρκίας και των υπέρβαρων παιδιών αυξάνονται σε ανησυχητικά επίπεδα τις τελευταίες δεκαετίες και οι αλλαγές στη φυσική δραστηριότητα των παιδιών είναι απαραίτητο συμπλήρωμα στην προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος.
Άλλωστε, όλα τα επιτυχή προγράμματα παρέμβασης στον τομέα παγκοσμίως στοχεύουν όχι μόνο σε αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες, αλλά και στις συνήθειες της φυσικής δραστηριότητας των παιδιών.
Στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι μόλις το 50% των παιδιών ακολουθεί τις συστάσεις για φυσική δραστηριότητα, ενώ η κατάσταση στην Ελλάδα φαίνεται πως είναι εξίσου ανησυχητική. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ευρωπαϊκής μελέτης ENERGY, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα υπό την εποπτεία του επίκουρου καθηγητή του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών Ιωάννη Μανιού, τα Ελληνόπουλα φαίνεται πως έχουν τα χαμηλότερα επίπεδα συμμετοχής σε αθλητικές δραστηριότητες που ανέρχονται στα 190 και 138 λεπτά την βδομάδα για τα αγόρια και τα κορίτσια αντίστοιχα.
Παράλληλα σημειώνουν έναν ιδιαίτερα υψηλό χρόνο τηλεθέασης (συνεπώς και καθιστικής ζωής) που ανέρχεται στα 122 λεπτά για τα αγόρια και στα 155 λεπτά την ημέρα για τα κορίτσια.
Σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά του Ινστιτούτου Ιατρικής των ΗΠΑ, οι μαθητές θα πρέπει να κάνουν τουλάχιστον 60 λεπτά έντονης ή μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα στο σχολείο και μάλιστα περισσότερες από τις μισές δραστηριότητες αυτές συστήνεται να λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών ωρών.
Τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας άλλωστε είναι διεθνώς αναγνωρισμένα: βελτιώνει τη φυσική κατάσταση των παιδιών, μειώνει τον κίνδυνο της παχυσαρκίας, του διαβήτη τύπου 2 και συμβάλλει στο «χτίσιμο» γερών οστών και μυών.
Επιπλέον, τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι τα πιο δραστήρια παιδιά συγκεντρώνονται καλύτερα και έχουν πιο βελτιωμένες ακαδημαϊκές επιδόσεις.
Συμπερασματικά, το σχολικό περιβάλλον ενδείκνυται για να ενισχυθεί η σωματική δραστηριότητα των παιδιών, καθώς επηρεάζει την υγεία τους, τη γνωστική λειτουργία και τη συνολική τους ανάπτυξη. Και παρόλο που το μάθημα της φυσικής αγωγής «παραγκωνίζεται» προκειμένου να δοθεί έμφαση στα υπόλοιπα μαθήματα, στην πραγματικότητα θα πρέπει να θεωρείται εξίσου σημαντικό με τα… μαθηματικά!
Πηγή: nutrimed.gr