Στην κατεύθυνση του ενός πίνακα διορισμών κινείται το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών κατά τη συνάντηση της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείο με την ΟΛΜΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του newsbeast.gr εξετάζεται η δημιουργία τελικά ενός πίνακα στον οποίο κριτήρια θα είναι η επιτυχία σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ, τα μόρια προϋπηρεσίας, τα ακαδημαϊκά προσόντα (μεταπτυχιακά), κοινωνικά κριτήρια. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ δεν θα πραγματοποιηθεί.
Η κατεύθυνση του ενός πίνακα μας θυμίζει το νόμο 3848/2010 σύμφωνα με τον οποίο θα δημιουργούνταν ένας πίνακας για διορισμούς και αναπληρωτές στον οποίο θα εντάσσονταν οι επιτυχόντες του διαγωνισμού ΑΣΕΠ με βάση της βαθμολογία τους και τις προσαυξήσεις από κοινωνικά κριτήρια, προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά προσόντα.
Στο σύστημα του νόμου 3848 μεγάλη βαρύτητα είχε η επίδοση στον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ ενώ μικρότερη βαρύτητα είχαν τα ακαδημαϊκά προσόντα και η προϋπηρεσία. Όπως ειπώθηκε δεν είναι γνωστό τη βαρύτητα θα έχει το κάθε κριτήριο στο σύστημα που επεξεργάζεται η νέα ηγεσία του Υπουργείου.
Προτεραιότητα στους διορισμούς θα έχουν οι διοριστέοι του 2008 οι οποίοι εδώ και χρόνια αναμένουν το διορισμό τους. Περισσότερες πληροφορίες για τη βαρύτητα του κάθε κριτηρίου στον πίνακα που θα δημιουργηθεί δεν δόθηκαν καθώς το σύστημα είναι υπό επεξεργασία.
Πάντως τα όσα ειπώθηκαν στην ΟΛΜΕ για το σύστημα διορισμών που επεξεργάζονται είναι πανομοιότυπο με τα όσα είχαν ειπωθεί από εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ στο Σύλλογο Αναπληρωτών Νηπιαγωγών στις αρχές Δεκεμβρίου.
Παραθέτουμε και σχετικό χωρίο:
«Στη συνέχεια το ΔΣ, έθεσε το φλέγον ζήτημα των μόνιμων διορισμών, τόσο στην γενική, όσο και στην ειδική αγωγή. Οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ από την πλευρά τους, υποστήριξαν τις θέσεις μας και τάχθηκαν υπέρ του αιτήματος για μόνιμους διορισμούς, χωρίς την διενέργεια νέου ΑΣΕΠ, όπως επισημαίνει και ο σύλλογός μας όλο αυτό το διάστημα. Στα κριτήρια που τέθηκαν συμπεριλαμβάνεται η επιτυχία σε προηγούμενους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, η προϋπηρεσία, καθώς επίσης και τα ακαδημαϊκά προσόντα».
Στα πιο πάνω να προσθέσουμε ότι για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών έχουμε και την απόφαση του ΣτΕ 527/2015 την οποία αποκάλυψε το newsbeast.gr και είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας το οποίο έχει ζητήσει ενημέρωση από το νομικό του τμήμα καθώς είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί που αναμένεται να προσφύγουν για να διεκδικήσουν το διορισμό τους. Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ κρίθηκε αντισυνταγματικός ο διορισμός των εκπαιδευτικών μόνο με προϋπηρεσία (40%), 24μηνο και ΑΣΕΠ και 30μηνο.
Για ακόμη μια φορά η πολιτική ηγεσία δεν έδωσε νούμερα διορισμών , επικαλούμενη και τα στενά δημοσιονομικά περιθώρια που υπάρχουν αναγνώρισε όμως την ανάγκη για μαζικούς διορισμούς ώστε να λειτουργήσουν απρόσκοπτα τα σχολεία.
Όσον αφορά τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα αυτός δεν αναμένεται να μειωθεί καθώς αυτό συνεπάγεται νέες προσλήψεις σε μια περίοδο που τα δημοσιονομικά περιθώρια είναι στενά.
Σημαντικό κρίνεται το γεγονός ότι θα υπάρξει συνεννόηση με το Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης ώστε οι εκπαιδευτικοί που θα επιστρέψουν στα σχολεία από το καθεστώς της διαθεσιμότητας να μην αφαιρεθούν από τις προσλήψεις που θα προβλεφθούν για το Υπουργείο Παιδείας.
Θα ζητήσει η πολιτική ηγεσία να αφαιρεθούν όσοι επιστρέψουν από τη διαθεσιμότητα από το συνολικό αριθμό των προσλήψεων στο δημόσιο τομέα, οι οποίες ανέρχονται σε 15.000 περίπου και ακολούθως να γίνει η κατανομή των προσλήψεων στα Υπουργεία. Τον τελικό βέβαια λόγο θα τον έχει το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Όπως έχει γράψει το newsbeast.gr ήδη φέτος οι προσλήψεις του συνόλου των αναπληρωτών σε Γενική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή, Επιστημονικό και Βοηθητικό Προσωπικό έχουν ξεπεράσει τις 18.000 ενώ υπάρχουν ακόμα 3.000 περίπου κενά. Δεδομένου του γεγονός ότι οι αποχωρήσεις των εκπαιδευτικών ανέρχονται την τελευταία τριετία σε περίπου 5000 γίνεται αντιληπτό ότι τα κενά του χρόνου θα ξεπεράσουν τις 25.000!
Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σε 1,5 μήνα θα είναι έτοιμο το πρώτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας το οποίο θα πάει για ψήφιση στη Βουλή τον Απρίλιο και σε αυτό θα εντάσσονται μεταξύ των άλλων η επιστροφή των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, το πάγωμα της αξιολόγησης.