«Λιγότερες μεταδιδόμενες πληροφορίες, περισσότερη γνώση και δημιουργική απασχόληση είναι οι στόχοι μας. Θέλουμε τα παιδιά να πάψουν να μισούν το σχολείο, θέλουμε να το αγαπήσουν ως χώρο δικό τους. Λιγότερη ύλη, περισσότερη παιδεία είναι το σύνθημά μας». Τα παραπάνω σκιαγραφούν το πλαίσιο των αλλαγών που εξετάζει το Υπουργείο Παιδείας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενώ οι αλλαγές θα οριστικοποιηθούν μετά από διαβούλευση.
Για τη δομική αλλαγή ο κ. Λοβέρδος παρουσίασε στη σημερινή συνέντευξη τύπου το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθήσει. Πιο αναλυτικά θα συγκληθεί μέσα στον Οκτώβριο το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, στο οποίο η ηγεσία του Υπουργείου θα καταθέσει τις προτάσεις της για την διενέργεια του σχετικού
Αμέσως μετά θα συγκληθεί το Συμβούλιο των πρώην Υπουργών Παιδείας, προκειμένου οι έμπειροι αυτοί πολιτικοί να καταθέσουν τις σκέψεις τους βοηθώντας τη δημιουργική μετεξέλιξη των πολιτικών. Ο σχετικός διάλογος θα πρέπει να καταλήξει σε συμπεράσματα και προτάσεις έως το τέλος του έτους. Τον Ιανουάριο θα κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό σχέδιο νόμου.
Μεταξύ των άλλων ο Υπουργός δήλωσε για τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια τα εξής:
«Λιγότερες πληροφορίες που παρέχει μια δήθεν ύλη, γιατί άλλο είναι η πληροφόρηση και άλλο είναι η γνώση. Εμείς σας είπαμε πει εδώ ότι έχουμε ένα τρίπτυχο. Κατά σύμπτωση είμαι και εκπαιδευτικός. Γνώση, μόρφωση, παιδεία. Είναι μια σειρά αυτή που σχετίζεται με τα εκπαιδευτικά συστήματα.
Δεν την ακολουθούμε. θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και όχι την παιδεία. Εμείς όμως είμαστε Υπουργείο Παιδείας. Η οπτική μας είναι λιγότερες πληροφορίες, λιγότερη ποσότητα πληροφοριών, υπό την έννοια αυτή λιγότερη ύλη και περισσότερη Παιδεία».
Ο Υπουργός δεν παρέλειψε να σχολιάσει το γεγονός ότι παιδιά σε άλλες χώρες (Γερμανία, Μ.Βρετανία) με πολύ λιγότερο χρόνο έχουν καλύτερο αποτέλεσμα ενώ οι Έλληνες μαθητές φορτώνονται από τις 8.00 το πρωί μέχρι και τις 9.00 το βράδυ και είχαν χειρότερα αποτελέσματα. «Εάν δεν σας συγκινεί αυτό, εμάς μας συγκινεί» υπογράμμισε ο κ. Λοβέρδος ενώ ανέφερε ότι οι αλλαγές δεν γίνονται με κριτήριο τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας.