Μεγάλα είναι τα προβλήματα στην ειδική αγωγή σχεδόν ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο newsbeast.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Στερεάς Ελλάδας κ. Βούγιας, τα κενά σε ειδικό βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό φθάνουν τα 1.200-1.400.
Ο κ. Βούγιας, που μεταξύ των άλλων είναι και υποψήφιος για το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, τόνισε ότι οι περίπου 900 προσλήψεις δεν επαρκούν για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής.
Το υπουργείο Παιδείας γνωρίζει την κατάσταση που επικρατεί με τις ελλείψεις σε ειδικό προσωπικό καθώς σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής, τα οποία προέρχονται από απάντηση του υπουργείου σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, τα κενά ήταν 2.024. Σε αυτά δεν περιλαμβάνονται τα περίπου 800 κενά για τις Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) και σε γενική εκπαίδευση. Αν αθροιστούν και αυτά ο συνολικός τους αριθμός φθάνει τα 2.824.
Εκτός από το ειδικό προσωπικό ελλείψεις υπάρχουν και σε εκπαιδευτικούς, ενώ προβλήματα εντοπίζονται και στις μετακινήσεις των μαθητών των ειδικών σχολείων. Μέχρι στιγμής το υπουργείο έχει προχωρήσει σε 921 προσλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας και 1.451 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για τις δομές της ειδικής αγωγής, ενώ ακόμα δεν έχουν γίνει προσλήψεις για την παράλληλη στήριξη.
Αδιέξοδο προκαλούν οι εναπομείνασες πιστώσεις για το ΕΣΠΑ καθώς σύμφωνα με τον κ. Κορδή είναι λιγότερες από 3000 δεκάμηνες. Με βάση τα στοιχεία του newsbeast.gr προκύπτει ότι το υπουργείο Παιδείας έχει αξιοποιήσει περίπου 70.000 ανθρωπομήνες από τους περίπου 102.000 που είχε στη διάθεσή του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ερώτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ειδική Αγωγή κατατέθηκε από βουλευτές του ΚΚΕ στην οποία παρουσιάζονται προβλήματα συγκεκριμένων σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με τους βουλευτές στο Ειδικό Δημοτικό Αγ. Δημητρίου λείπουν όλες οι ειδικότητες, ενώ στο Ειδικό Δευτεροβάθμιο Σχολείο στο Μενίδι λείπουν 17 εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές. Στο Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο στο Ίλιον λείπουν εκπαιδευτικοί σε βασικά μαθήματα και μεγάλο μέρος του βοηθητικού και ειδικού προσωπικού ενώ στο 6ο Ν. Ηρακλείου λείπουν 15 εκπαιδευτικοί. Επίσης το ολοήμερο σχολείο στο ΚΕΑΤ δεν λειτούργησε όπως αναφέρουν οι βουλευτές του ΚΚΕ.
Προβλήματα όπως προειπώθηκε εντοπίζονται και στις μετακινήσεις των μαθητών καθώς στο Ειδικό Δευτεροβάθμιο Σχολείο στο Μενίδι φθάνουν μόνο τα 25 από τα 110 παιδιά, ενώ στο Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο στο Ίλιον μόνο το 50% των μαθητών προσέρχεται στο σχολείο αφού δεν εκτελούνται δρομολόγια. Στο σχολείο αυτιστικών παιδιών στον Πειραιά 14 από τα 44 παιδιά δεν καταφέρνουν να φθάσουν στο σχολείο τους, ενώ μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν γονείς και μαθητές και άλλων σχολικών μονάδων.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν να μάθουν ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε να καλύψει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό και ειδικό προσωπικό και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα στις μετακινήσεις των μαθητών.