Εξαπλασιάστηκε το ποσοστό των μαθητών Θεσσαλονίκης της Α’ τάξης των Γενικών Λυκείων που παραπέμπονται για επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο, σε σχέση με πέρσι, αναφέρουν οι καθηγητές και καταγγέλλουν ως παράλογο και αδιέξοδο το εξεταστικό σύστημα και την τράπεζα θεμάτων, εξαιτίας των οποίων μένουν μετεξεταστέοι ακόμη και μαθητές με μέσο όρο βαθμολογίας 18.
Σε συνέντευξη τύπου που έδωσαν καθηγητές των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσαν από τα σχολεία που ανήκουν στην διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, από τους 4.162 μαθητές παραπέμπονται φέτος 1.053, δηλαδή ποσοστό 25,3%, ενώ πέρσι που δεν είχε εφαρμοστεί το νέο εξεταστικό σύστημα με την τράπεζα θεμάτων, από τους 3.996 μαθητές είχαν παραπεμφθεί μόνο 173, δηλαδή ποσοστό 4,3%.
Αντίστοιχα είναι και τα ποσοστά αποτυχιών σε μαθητές των σχολείων της ανατολικής Θεσσαλονίκης, όπου σύμφωνα με την εκπρόσωπο της Α’ ΕΛΜΕ, Δέσποινα Δάσιου, το 20-30% παραπέμπεται, ενώ το περσινό ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 3%.
«Το 25% των μαθητών που έμειναν σε κάποια μαθήματα έχουν υψηλούς βαθμούς στην πλειοψηφία των μαθημάτων» ανέφερε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της Β’ ΕΛΜΕ. Στα δε Γενικά Λύκεια της Πιερίας, της Ημαθίας, της Πέλλας και της Χαλκιδικής, σχεδόν οι μισοί μαθητές παραπέμπονται για εξετάσεις τον Σεπτέμβριο.
Οι εκπρόσωποι των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ, δήλωσαν ότι την ίδια στιγμή διαπιστώνεται αύξηση στην κίνηση των φροντιστηρίων, της τάξης του 15%, από μαθητές της Α’ Λυκείου, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες του εξεταστικού συστήματος, από το οποίο κρίνεται η εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Αποδεικνύονται, δυστυχώς, τα αδιέξοδα και παράλογα ενός εξεταστικού συστήματος που ταυτίζει τις διαδικασίες προαγωγής των μαθητών από τάξη σε τάξη, με τις εντελώς διαφορετικές απαιτήσεις και άλλης ποιότητας διαδικασίες επιλογής των μαθητών για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», τονίζουν οι καθηγητές και καταγγέλλουν ότι με τον τρόπο αυτό οι μαθητές ωθούνται να εγκαταλείψουν το Γενικό Λύκειο, αλλά και την προοπτική της πανεπιστημιακής μόρφωσης, και να επιλέξουν μία πιο υποβαθμισμένη κατάρτιση, που θα παράγει φθηνό εργατικό προσωπικό.
Η πρόεδρος της Δ’ ΕΛΜΕ, Ελένη Ζυμβρακάκη, δήλωσε ότι από το φετινό εξεταστικό σύστημα πλήττονται περισσότερο παιδιά που προέρχονται από αγροτικές περιοχές (με βάση τα στοιχεία των σχολείων των συγκεκριμένων περιοχών), όπου το ποσοστό μετεξεταστέων είναι μεγαλύτερο (περίπου 32% στον Αγ. Γεώργιο, Κορώνεια, Σταυρό, Μάδυτο κ.α.).
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι καθηγητές εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των διαθέσιμων καθηγητών και ζητούν την κατάργηση του νόμου για το Λύκειο, να περάσουν οι μετεξεταστέοι μαθητές με το παλιό σύστημα, ενίσχυση της διδασκαλίας, προσλήψεις εκπαιδευτικών. Για αύριο Πέμπτη 3 Ιουλίου εξήγγειλαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη 1.00 μ.μ. στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης και συμμετοχή στις 9 Ιουλίου στην απεργία της ΑΔΕΔΥ.