Η Ομοσπονδία Φροντιστών σε συνάντηση που είχε την Τρίτη με τον υφυπουργό Παιδείας κ. Κεδίκογλου ανάμεσα στα άλλα θέματα έθεσε για ακόμη μια φορά το πάγιο αίτημα των φροντιστών για «επιταγή ενισχυτικής διδασκαλίας».
Οι φροντιστές που πλήττονται και αυτοί όπως και άλλοι κλάδοι από την οικονομική κρίση προσπαθούν να πείσουν το υπουργείο Παιδείας για την αναγκαιότητα ενός προγράμματος που θα χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια ώστε να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός.
Το πρόγραμμα, σύμφωνα με τα φροντιστήρια, θα πρέπει να απευθύνεται σε αδύναμες οικονομικά ομάδες που θα λαμβάνουν ένα «voucher» – επιταγή και στη συνέχεια θα επιλέγουν οι γονείς το φροντιστήριο που επιθυμούν να παρακολουθήσει μαθήματα το παιδί τους. Ακολούθως το φροντιστήριο θα εισπράττει το ποσό από το διαχειριστικό φορέα του προγράμματος, χωρίς οι γονείς να επιβαρύνονται οικονομικά.
Πολλοί φυσικά είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι τα φροντιστήρια με αυτό τον τρόπο προσπαθούν να μπουν στο παιχνίδια της ενισχυτικής διδασκαλίας που πραγματοποιείται στα γυμνάσια και αναμένεται να επεκταθεί και στα λύκεια μέσω χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ. Οι φροντιστές διατείνονται ότι δεν θα λειτουργούν ανταγωνιστικά, καθώς τα προγράμματα του υπουργείου απευθύνονται σε όλους τους μαθητές, ενώ τα φροντιστήρια θα απευθύνονται σε μαθητές αδύνατων οικονομικά ομάδων.
Στη θέση αυτή των φροντιστηρίων υπάρχει σίγουρα και αντίλογος γιατί και σήμερα οι αδύναμοι οικονομικά μαθητές έχουν τη δυνατότητα ενισχυτικής στα δημόσια σχολεία. Μάλιστα το εν λόγω πρόγραμμα που οργανώνει το υπουργείο Παιδείας έχει φέτος αρκετά μεγάλη ζήτηση καθώς πολλοί γονείς δεν μπορούν να δαπανήσουν χρήματα για φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στο νομό Μαγνησίας υπάρχει αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών κατά 52% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Από τους περίπου 1.000 μαθητές, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δήλωσαν συμμετοχή το 2012-13 φέτος έχουν καταθέσει αιτήσεις 1.520.
Η ομοσπονδία των φροντιστών υποστηρίζει ότι δεν είναι αντίθετη στο θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας και υποστηρίζει ότι η δικιά της πρόταση είναι συμπληρωματική και αρκετά διαφορετική. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Γ’ αντιπροέδρου των φροντιστών κ. Κετζετζή στο δικτυακό χώρο της ΟΕΦΕ οι μαθητές και οι γονείς τους θα βγουν κερδισμένοι γιατί τα κονδύλια δεν θα ενισχύσουν το φροντιστήριο, αλλά θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να βοηθηθούν οι οικογένειες που έχουν πραγματική ανάγκη.
Έχει αποδειχτεί, αναφέρει ο κ. Κετζετζής, πως ο έλληνας γονιός, στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται το εκπαιδευτικό σύστημα σήμερα, κάνει τα πάντα για να στείλει το παιδί του στο φροντιστήριο, είτε ελαχιστοποιώντας τις προσωπικές του ανάγκες, είτε δεχόμενος οικονομική βοήθεια από το οικογενειακό του περιβάλλον. Επίσης στα επιχειρήματα που προβάλλονται από την ΟΕΦΕ είναι και η μείωση του ποσοστού των παιδιών που εγκαταλείπουν το σχολείο και η ενίσχυση της προσπάθειας για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση και από μαθητές που «εγκαταλείπουν» λόγω οικονομικών δυσκολιών.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ.Κετζετζή η χρήση του «voucher» αναμένεται να δώσει και τη «χαριστική βολή» στο φαινόμενο της παραοικονομίας και των «μαύρων» ιδιαίτερων μαθημάτων, ενώ κερδισμένο θα βγει και το κράτος που θα βάλει ένα τεράστιο ποσό στο ταμείο του, που τώρα αδυνατεί να μαζέψει.