Απολύτως ομαλά εξελίσσονται οι δοκιμασίες γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών για την εισαγωγή στα πειραματικά σχολεία.
Όπως ανέφερε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, «σήμερα για πρώτη φορά μετά από 33 χρόνια γίνονται και πάλι οι εξετάσεις εισαγωγής στα πειραματικά σχολεία. Έχει πολύ μεγάλη σημασία ότι πλέον χιλιάδες μαθητές συμμετέχουν στις δοκιμασίες γνώσεων και δεξιοτήτων και η διαδικασία που ξεκίνησε, εξελίσσεται απολύτως ομαλά».
Οργανικά κενά
Ο υφυπουργός Παιδείας είχε κληθεί να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ι. Κουράκη για τον υποβιβασμό και τις συγχωνεύσεις δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων και τις καταργήσεις που δρομολογούνται.
Όπως κατήγγειλε ο βουλευτής, η κυβέρνηση προχωράει στην κατάργηση περισσότερων από 210 οργανικών θέσεων δασκάλων και περισσότερων από 130 θέσεις νηπιαγωγών. Κατήγγειλε, επίσης, ότι τα εκπαιδευτικά κενά υπολογίστηκαν με τρόπο που να προκύπτουν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί και προέβλεψε ότι προλειαίνεται το έδαφος για την απόλυσή τους.
Όπως ανέφερε ο κ. Παπαθεοδώρου, το υπουργείο απευθύνθηκε δύο φορές στις Περιφερειακές Διευθύνσεις για την καταγραφή με απόλυτο τρόπο των οργανικών κενών ώστε στη συνέχεια να προχωρήσουν οι μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.
Ο υφυπουργός απέδωσε την αργοπορία που υπήρξε στην προσπάθεια του υπουργείου να έχει διασταυρωμένα στοιχεία μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος. Ανέφερε όμως ότι από 1ης Σεπτεμβρίου θα υπάρχει πλέον η δυνατότητα να γνωρίζει το υπουργείο όχι μόνο πως τοποθετούνται εκπαιδευτικοί σε συγκεκριμένα σχολεία ανάλογα με τη δυναμικότητά τους αλλά και την αντιστοιχία των εκπαιδευτικών με ονομαστική κατάσταση των μαθητών.
Στόχος είναι να μην δημιουργηθούν τα προβλήματα που υπήρξαν τα προηγούμενα χρόνια στην κατανομή εκπαιδευτικών.
Ο κ. Παπαθεοδώρου ενημέρωσε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία μετατάξεων από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα στοιχεία που ελήφθησαν υπόψη για τις μετατάξεις αυτές ήταν τα οργανικά κενά, οι συνταξιοδοτήσεις και ο αριθμός των εκπαιδευτικών που έχει πρόθεση να συνταξιοδοτηθεί.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επικαλέστηκε στοιχεία από τις ενώσεις καθηγητών και τα υπηρεσιακά συμβούλια που δείχνουν ότι 12.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί χάνουν την οργανική τους θέση και οι οποίοι, σε πρώτη φάση, βρίσκονται αντιμέτωποι με το φάσμα της μετακίνησής τους, χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
Αναφέρθηκε μάλιστα ενδεικτικά στην Ανατολική Αττική στην οποία, όπως είπε, περίπου 700 καθηγητές χάνουν την οργανική τους θέση ενώ υπάρχουν εκτιμήσεις ότι στο Λεκανοπέδιο συνολικά οι απώλειες των οργανικών θέσεων θα ξεπεράσουν τις πέντε χιλιάδες.
«Το υπουργείο προχώρησε σε υποβιβασμούς, συγχωνεύσεις, καταργήσεις σχολικών μονάδων ακόμη και στις περιπτώσεις που υπήρξαν αρνητικές εισηγήσεις από τους περιφερειακούς διευθυντές», είπε.
«Η οργανικότητα των σχολείων δεν χάνεται. Σε περίπτωση υπεραριθμίας εκπαιδευτικών, εκείνοι θα συμπληρώνουν το ωράριο τους στη σχολική μονάδα που βρίσκεται εγγύτερα στον τόπο που υπηρετούν» επέμεινε ο κ. Παπαθεοδώρου.
Ενισχυτική διδασκαλία-μετεγγραφές φοιτητών
Ο υφυπουργός απάντησε και για το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας ενημερώνοντας ότι τον Σεπτέμβριο, το υπουργείο θα είναι έτοιμο ώστε να εφαρμοστεί σε όλα τα γυμνάσια της χώρας, με προοπτική τη διεύρυνση και στο Λύκειο. Οι χρηματοδοτήσεις για την ενισχυτική διδασκαλία είναι εγγυημένες μέχρι το 2015.
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας αναμένει από το υπουργείο Οικονομικών τις διασταυρώσεις για τα ΑΦΜ που απαιτούνται για τις μετεγγραφές φοιτητών, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία από τον Σεπτέμβριο.