Για ανεξήγητη μείωση στις προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών Χημείας, παρά τις 50 συνταξιοδοτήσεις, κάνει λόγο η Ένωση Ελλήνων Χημικών σε ανακοίνωσή της με την οποία ζητά μεταξύ των άλλων να ληφθούν υπόψη τόσο οι πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, και η προϋπηρεσία και η εμπειρία των υποψηφίων εκπαιδευτικών, όσο και να τηρηθεί μία αναλογικότητα μεταξύ των επιμέρους ειδικοτήτων του κλάδου, ώστε να μην παρατηρηθούν φαινόμενα αποκλεισμού των καθηγητών ΠΕ04.02 (χημικοί), όπως προηγούμενες σχολικές χρονιές, αλλά και στις πρώτες φάσεις που ανακοινώθηκαν. Η Ένωση Ελλήνων Χημικών ζητά οι επόμενες φάσεις καθορισμού των θέσεων αναπληρωτών να γίνονται με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες σε όλες τις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 και με διαφανή τρόπο, διότι στο σημερινό δυσμενές εργασιακό και οικονομικό περιβάλλον η δίκαιη και ισότιμη μεταχείριση των πολιτών σε ότι αφορά στις ευκαιρίες και στις δυνατότητες εργασίας αποτελεί αδιαμφισβήτητη αναγκαιότητα. Ακολουθεί το κείμενο της ΕΕΧ: Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ Απευθυνόμαστε σε σας σχετικά με τους διορισμούς αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων και εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ04. Παρακαλούμε κατά την πρόσκληση των αναπληρωτών του κλάδου ΠΕ04 να ληφθούν υπόψη τόσο οι πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, και η προϋπηρεσία και η εμπειρία των υποψηφίων εκπαιδευτικών, όσο και να τηρηθεί μία αναλογικότητα μεταξύ των επιμέρους ειδικοτήτων του κλάδου, ώστε να μην παρατηρηθούν φαινόμενα αποκλεισμού των καθηγητών ΠΕ04.02 (χημικοί), όπως προηγούμενες σχολικές χρονιές, αλλά και στις πρώτες φάσεις που ανακοινώσατε:
2015 | Ποσοστό % | |
Φυσικοί | 148 | 23,5 |
Χημικοί | 103 | 16,3 |
Βιολόγοι | 361 | 57,2 |
Γεωλόγοι | 19 | 3,0 |
Σύνολο | 631 | 100,0 |
Επιπροσθέτως το 2014 είχατε προβεί σε 177 τοποθετήσεις χημικών, ενώ φέτος όπως προκύπτει και από τον Πίνακα, παρά τις περίπου 50 συνταξιοδοτήσεις συναδέλφων οδηγούμαστε σε ανεξήγητη μείωση μεγαλύτερη του 50%. Κύριε Υπουργέ Η ΕΕΧ στην προσπάθειά της α. να διασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση για τους μαθητές στην Χημεία, η οποία δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί παρά μόνο με τη διδασκαλία της από Χημικούς και αν αυτό αποτελεί το εκπαιδευτικά σωστό για τις τάξεις του Γυμνασίου και Α’ και Β΄Λυκείου, αποτελεί αναγκαιότητα για την Γ’ Λυκείου, στην οποία τα μαθήματα Κατεύθυνσης, κάθε ειδικότητας, πρέπει να διδάσκονται από τους εξειδικευμένους στο αντικείμενο επιστήμονες. β. να άρει την πολιτική διακρίσεων μεταξύ των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04, διασφαλίζοντας την ισότιμη μεταχείριση των Χημικών με τους επιστήμονες των άλλων ειδικοτήτων, ζητά οι επόμενες φάσεις καθορισμού των θέσεων αναπληρωτών να γίνονται με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες σε όλες τις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 και με διαφανή τρόπο, διότι στο σημερινό δυσμενές εργασιακό και οικονομικό περιβάλλον η δίκαιη και ισότιμη μεταχείριση των πολιτών σε ότι αφορά στις ευκαιρίες και στις δυνατότητες εργασίας αποτελεί αδιαμφισβήτητη αναγκαιότητα. Ευελπιστώντας στη θετική σας ανταπόκριση, παραμένουμε στη διάθεση σας. Καλόγηρος Βασίλειος