«Μετά από 41 χρόνια, γίνεται η έναρξη της αξιολόγησης, κατά οριζόντιο τρόπο, των εκπαιδευτικών μας» ανέφερε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, υποστηρίζοντας την τροπολογία που κατέθεσε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Κάλεσε τα κόμματα «να πάρουν θέση εάν εντέλει θέλουν η χώρα μας να εναρμονιστεί με αυτά που συμβαίνουν διεθνώς», επισημαίνοντας πως «η αξιολόγηση έχει καθαρά έναν βελτιωτικό χαρακτήρα» για να γίνουν «οι εκπαιδευτικοί μας καλύτεροι» και «τα παιδιά μας θα πάρουν ακόμα περισσότερα εφόδια».
Η κ. Κεραμέως επισήμανε πως αξιολόγηση σημαίνει βελτίωση των εκπαιδευτικών, της εκπαιδευτικής διαδικασίας, του παρεχόμενου έργου, προς όφελος των παιδιών.
Υπενθύμισε πως η αξιολόγηση, όπως αυτή έχει θεσπιστεί από την κυβέρνηση, έχει τρία επίπεδα.
Στο πρώτο είναι η αξιολόγηση του σχολείου, σε δεύτερο επίπεδο είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και στο τρίτο η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Οι δύο πρώτες αξιολογήσεις έχουν γίνει, καθώς η σχολική αξιολόγηση ξεκίνησε την περυσινή σχολική χρονιά και συνεχίζεται και φέτος, όπως και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Τώρα, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης και τον προγραμματισμό μας προχωράμε αμέσως και στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όπως είχαμε δεσμευτεί είπε η υπουργός.
Η κ. Κεραμέως επισήμανε πως αυτοί που καλούνται να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς είναι σύμβουλοι εκπαίδευσης ανά τομέα που και αυτοί έχουν κριθεί και αξιολογηθεί.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, παρατήρησε πως η κυβέρνηση της ΝΔ βιάζεται λόγω εκλογών να τοποθετήσει τους συμβούλους εκπαίδευσης όταν δεν υπάρχει συγχρονισμός με τους αξιολογητές ποιότητας.
Η υπουργός απάντησε ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, μέχρι την τελευταία ημέρα της θητείας της θα παράγει κυβερνητικό έργο. Προσχωρούμε σύμφωνα με την εντολή των Ελλήνων πολιτών. Η αξιολόγηση ήταν θεμελιώδης πυλώνας αυτής της κυβέρνησης και γι΄ αυτό ο σχετικός νόμος έχει ψηφιστεί εδώ και πολύ καιρό. Τώρα ερχόμαστε και εφαρμόζουμε το τρίτο επίπεδο της αξιολόγησης.