Έχετε άραγε αναλογιστεί πώς φτάνει στο ράφι του σουπερμάρκετ κάθε ένα από τα χιλιάδες προϊόντα που βρίσκουμε εκεί; Πίσω από κάθε όμορφη συσκευασία, κάθε σφραγίδα πιστοποίησης, κάθε λίστα συστατικών και κάθε προσφορά «κρύβονται» ιστορίες. Ιστορίες ανθρώπινες. Ιστορίες βγαλμένες από τη γη και τον τόπο μας. Κι αυτές τις ιστορίες -μεταξύ άλλων- επιλέγουμε ως σύγχρονοι καταναλωτές για να μπουν στο καλάθι μας.
Και αν η ευθύνη που μας αναλογεί, μοιάζει μεγάλη δεν έχουμε παρά να δώσουμε ψήφο εμπιστοσύνης σε εκείνες τις εταιρείες που μας παρέχουν προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, που φροντίζουν το περιβάλλον και δημιουργούν προστιθέμενη αξία για την κοινωνία και τον Έλληνα παραγωγό. Ο λόγος … Για την ΑΒ Βασιλόπουλος.
Μέσα από τη φετινή της έκθεση «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2021», μοιράστηκε όλες τις δράσεις που σχεδιάζει και υλοποιεί, ώστε να φροντίζει για τον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον. Εδώ και 83 χρόνια, η ΑΒ Βασιλόπουλος γεμίζει το τραπέζι μας με τα καλύτερα, πιο ποιοτικά και πιο γευστικά προϊόντα της ελληνικής γης. Με αυτόν τον τρόπο, τα «βάζει στο σπίτι μας». Το ίδιο και τους Έλληνες παραγωγούς. Ενώ, την ίδια στιγμή, στηρίζει και τις τοπικές οικονομίες. Μα πάνω από όλα, τις βοηθά να αναπτύξουν ακόμα περισσότερο τις δραστηριότητές τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ΑΒ Βασιλόπουλος, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή, υλοποιεί το Πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας από το οποίο έχουν ήδη επωφεληθεί 234 παραγωγοί σε ολόκληρη την Ελλάδα, από την Καβάλα και το Κιλκίς μέχρι την Πελοπόννησο και την Πιερία. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 31 τηλεμετρικές διατάξεις με δυνατότητα διασύνδεσης περισσότερων από 15.000 ευφυών συσκευών, οι οποίες ενημερώνουν με ακρίβεια και αμεσότητα τους παραγωγούς για παραμέτρους που επηρεάζουν τις καλλιέργειες τους. Έτσι, καταφέρνει να εισάγει τις υψηλές τεχνολογίες στον πρωτογενή τομέα της χώρας μας και ανοίγει νέους δρόμους για τους σύγχρονους Έλληνες Παραγωγούς.
Επιπρόσθετα, η ΑΒ ανέλαβε τη σύνδεση των παραγωγών με το δίκτυο InoFA (Internet of Food Alliance). Μέσα από αυτό, στοχεύει στη δημιουργία συνεργειών μεταξύ των παραγωγών και των πολιτών, ώστε να αναπτυχθούν νέα ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες που θα οδηγήσουν στη βελτίωση των εφαρμοζόμενων διαδικασιών εκ μέρους όλων των κρίκων της εφοδιαστικής αλυσίδας. Έτσι, θα βοηθηθεί σημαντικά η ανάπτυξη μοντέλων κυκλικής οικονομίας, η ιχνηλασιμότητα των τροφίμων, η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος αλλά και η διατροφική αξία των προϊόντων.
Για την ΑΒ Βασιλόπουλος, η ποιότητα των προϊόντων, που προσφέρει στους πελάτες της, αποτελεί προτεραιότητα. Έτσι, φροντίζει να τη διασφαλίζει σε όλα τα στάδια, από το χωράφι έως το ράφι της. Είναι χαρακτηριστικό, λοιπόν, ότι μέσα στο 2021 πραγματοποίησε πολλαπλούς επαληθευτικούς ελέγχους. Συγκεκριμένα, σημειώθηκαν 782 επιθεωρήσεις υγιεινής στα καταστήματα ΑΒ και περισσότερες από 3.200 μικροβιολογικές αναλύσεις, ώστε να επαληθευτεί η ορθή τήρηση των διαδικασιών υγιεινής και ασφάλειας από το προσωπικό. Όσον αφορά τους προμηθευτές, μέσα στο 2021 πραγματοποιήθηκαν 1.408 εργαστηριακές αναλύσεις σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και 27 επισκέψεις κτηνιάτρων για τη διασφάλιση της ποιότητας και νομιμότητας των αμνοεριφίων σε περιόδους μεγάλης κατανάλωσης.
Επιπλέον, με οδηγό τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης που έχει θέσει ο ΟΗΕ, προς υλοποίηση έως το 2030, η εταιρεία κάνει ουσιαστική διαφορά στις ζωές των ανθρώπων και στο περιβάλλον. Από το 2018, δε, φροντίζει να βελτιώνει διαρκώς τις συνταγές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της, προκειμένου να μας προσφέρει ακόμα πιο υγιεινές και βιώσιμες επιλογές. Ακόμα, η ΑΒ Βασιλόπουλος φροντίζει ώστε τα προϊόντα που φέρνει στο τραπέζι μας να φέρουν διεθνώς αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις αειφορίας, όπως αυτές που έχουν οριστεί από τους οργανισμούς Fairtrade, UTZ and the Rainforest Alliance και RSPO.
Με όραμά της να έχει πάντα θετικό αντίκτυπο στις ζωές των ανθρώπων, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωρά μπροστά, διασφαλίζοντας την ποιότητα, την εκλεκτή ποικιλία και την άριστη εξυπηρέτηση. Γιατί η ΑΒ νοιάζεται, έμπρακτα, για όλα όσα έχουν αξία.
Διαβάστε εδώ ολόκληρη την Έκθεση «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2021» της ΑΒ Βασιλόπουλος.