«Η ιδέα του δίσκου της Ιφίτου, η ιδέα της εκεχειρίας, μας εμπνέει να οραματιστούμε την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού» επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την έναρξη εργασιών κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου «Πάτρα- Πύργος».
Την έναρξη των εργασιών στον νέο αυτοκινητόδρομο κήρυξε που σήμερα, Πέμπτη (31/3) ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από εργοτάξιο στη θέση Γεράκι, στην Αμαλιάδα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ιστορία, ο Ίφιτος, Βασιλιάς της Ήλιδας, ρώτησε το Μαντείο των Δελφών με ποιο τρόπο μπορούσε η Ελλάδα να απαλλαγεί από τους λοιμούς και τις εμφύλιες διαμάχες. Πήρε την απάντηση ότι θα έπρεπε να επαναλάβουν τη διεξαγωγή των αγώνων. Σε συνεργασία με τον Λυκούργο της Σπάρτης και τον Κλεοσθένη της Πίσας αναδιοργάνωσε τους Ολυμπιακούς Αγώνες και καθιέρωσαν την ολυμπιακή εκεχειρία. Σύμφωνα με τον Παυσανία, το κείμενο της «διεθνούς συνθήκης εκεχειρίας» για την ασφαλή και αβλαβή διέλευση αθλητών κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων χαράχτηκε κυκλικά πάνω σε ένα δίσκο. Τον δίσκο της Ιφίτου.
«Στο κέντρο της φιλοσοφίας μας βρίσκεται η ιδέα ότι όλα ξεκινούν και καταλήγουν στον άνθρωπο. Έτσι βάλαμε μπρος την κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που συνδέει τρεις περιφέρειες: Αττική, Πελοπόννησο και Δυτική Ελλάδα. Ενός δρόμου με σύγχρονες υπηρεσίες και ανέσεις που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο τμήμα των κοινωνιών που ενώνει» επεσήμανε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Παναγιώτης Παπανικόλας.
Ειδικότερα, η Ολυμπία Οδός, ένα από τα πιο σύνθετα έργα στην Ευρώπη, πολυτιμότερο όφελος του δρόμου είναι η ασφάλεια, καθώς η διαδρομή Κόρινθος – Πάτρα, κάποτε ήταν ένας «εφιάλτης» για τους οδηγούς.
Από την ημέρα που ξεκίνησε το έργο παραχώρησης το 2008 μέχρι σήμερα, τα θανατηφόρα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 93%.
Ο δρόμος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε σύμφωνα με τα πιο σύγχρονα διεθνή πρότυπα, ενσωματώνοντας έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό υπηρεσιών οδικής ασφάλειας.
Ενώ η Ολυμπία Οδός επενδύει διαρκώς σε νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες, με απώτερο στόχο το μηδενισμό των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Η βιωσιμότητα, το αποτύπωμά μας στο αύριο είναι προϋπόθεση, προκειμένου η ανάπτυξη να είναι ουσιαστική, να αποκτά νόημα.
Ο δρόμος αξιοποιεί την καινοτομία, θωρακίζοντας το περιβάλλον και μειώνοντας το ανθρακικό αποτύπωμά του:
- Φωτισμός LED στις σήραγγες
- Πρόγραμμα «Νερό από τον Αέρα»
- Σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού
- Ηλεκτρο-κίνηση στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών.
Με τον τρόπο αυτό χαράσσεται ένας δρόμος προς ένα καλύτερο και κυρίως βιώσιμο αύριο.
«Πάτρα – Πύργος»
Η Ολυμπία Οδός, με την έναρξη των εργασιών του τμήματος «Πάτρα – Πύργος» περνά σε μια νέα εποχή, με την κατασκευή ενός δρόμου που θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τον Πύργο και με έναν από τους σημαντικότερους τόπους της Ιστορίας, την Αρχαία Ολυμπία. Έργο 75χλμ το οποίο πρόκειται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2025.
Ένας παλαιός, επικίνδυνος οδικός άξονας δίνει τη θέση του σε έναν άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που θα μειώσει κατά περίπου 40 λεπτά το ταξίδι «Πάτρα – Πύργος».
Πρόκειται για ένα δρόμο με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με κεντρική διαχωριστική νησίδα, 8 κόμβους, 64 άνω- κάτω διαβάσεις, 15 γέφυρες, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών. Με τη χιλιομετρική χρέωση, που πρώτοι φέραμε στην Ελλάδα, και όλες τις καινοτομίες που έχουμε αναπτύξει στην Ολυμπία Οδό, διαθέσιμες από την πρώτη μέρα λειτουργίας του.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού: «Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και την αγροτική παραγωγή. Θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν της Δυτικής Πελοποννήσου. Τα μοναδικά μνημεία της περιοχής αποκτούν πλέον έναν οδικό άξονα αντάξιο της Ιστορίας και της διεθνούς ακτινοβολίας τους».
«Πρόκειται για την αρχή κατασκευής «ενός σύγχρονου δρόμου που κηρύσσει εκεχειρία με όλα όσα μας έχουν πληγώσει στο παρελθόν. Με όλα όσα όρθωσαν εμπόδια. Με όλα όσα μας χώριζαν και μας απέκλειαν από το μέλλον», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπανικόλας.