Στην έκθεση Boat & Fishing, που διοργανώθηκε στην Αθήνα από 26-29/3, στο εκθεσιακό κέντρο HELEXPO στο Μαρούσι, συμμετείχαν 27 καταδυτικά κέντρα από όλη την Ελλάδα με ένα ενιαίο περίπτερο.
Είναι η πρώτη φορά που μια τόσο μεγάλη ομάδα καταδυτικών κέντρων κατάφερε να συντονιστεί και να δώσει μια ενιαία εικόνα για τη μαγεία της καταδύσης στο ευρύ κοινό. Οι επισκέπτες ενημερώθηκαν για τους καταδυτικούς προορισμούς, τις επιλογές εκπαίδευσης για την καταδύση αναψυχής αλλά και για το πόσο απλό είναι πλέον να γνωρίσει κανείς τον υποβρύχιο κόσμο.
Ακόμα σημαντικότερο όμως, ως επιστέγασμα αυτής της προσπάθειας, την Κυριακή 29-3, στο κλείσιμο της έκθεσης, διοργανώθηκε κλειστό forum αποκλειστικά για τους επαγγελματίες της κατάδυσης. Οι συμμετοχές ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, αφού το «παρών» έδωσαν περισσότερα από 60 καταδυτικά κέντρα. Πέραν της εκπροσώπησης των θεσμικών οργάνων και της συμμετοχής εμβληματικών φυσιογνωμιών της ελληνικής κατάδυσης, μεγάλη προσέλευση και ενθουσιασμό είχαν νέοι επαγγελματίες και ιδιοκτήτες νέων καταδυτικών κέντρων.
Η ατζέντα των θεμάτων που συζητήθηκαν, είχε διαμορφωθεί 10 ημέρες νωρίτερα από την ομάδα των 152 επαγγελματιών που συμμετέχουν σε εξειδικευμένη κλειστή ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου ανεβαίνουν τα θέματα και μπορούν όλοι να ενημερώνονται, αλλά και να σχολιάζουν.
Έτσι μεταξύ άλλων συζητήθηκαν θέματα που αφορούν το ελληνικό καταδυτικό προϊόν (αδειοδοτήσεις, μεταφορές, ασφαλιστικές καλύψεις κα), καθώς τέθηκαν και οι βάσεις για το πλαίσιο διεκδικήσεων προς τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας. Συζητήθηκαν αναλυτικά οι προβληματισμοί, αλλά και οι ευκαιρίες από την ίδρυση ενάλιων επισκέψιμων αρχαιολογικών χώρων και καταδυτικών πάρκων ανά την επικράτεια και πώς αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν για τον εμπλουτισμό του καταδυτικού προϊόντος αφενός και για την προβολή της χώρας ως καταδυτικό προορισμό αφετέρου.
Ο κος Κώστας Θωκταρίδης, ιδιοκτήτης του Planet Blue Dive Center και προτεργάτης της όλης προσπαθείας, δήλωσε: «Είναι πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν, αλλά με βάση και την εμπειρία από το γερμανικό κοινό, για να ξεκινήσουμε πρέπει να εκμεταλλευτούμε και να προωθήσουμε τα αμέτρητα ναυάγια που είναι διάσπαρτα στα ελληνικά νερά. Αυτά μπορούν να γίνουν ο πρώτος πόλος έλξης για τα περισσότερα από 5 εκατομμύρια ευρωπαίους ενεργούς δύτες και στη συνέχεια μπορούμε να αναπτύξουμε τα υπόλοιπα».
Στο ίδιο πλαίσιο, μοιράστηκαν εμπειρίες – καλές πρακτικές από συμμετοχές σε καταδυτικές εκθέσεις παγκοσμίως και αναλύθηκαν οι παρατηρήσεις και οι επιθυμίες των πελατών. Κοινό συμπέρασμα η ανάγκη μεγαλύτερης προβολής και εξωστρέφειας της Ελλάδας τόσο μέσα από εξειδικευμένες εκθέσεις, όσο και μέσα από τα εργαλεία και τις νέες τεχνολογίες που προσφέρει η ψηφιακή εποχή.
Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά, και με παραδείγματα από όσους ήδη το εφαρμόζουν, έγινε στην ανάγκη συνεργασίας με άλλους εμπλεκόμενους κλάδους της τουριστικής βιομηχανίας, τουριστικούς πράκτορες, ξενοδόχους, επαγγελματίες μεταφορών, εστίασης, εναλλακτικών δραστηριοτήτων κλπ, προκειμένου να δημιουργηθούν προτάσεις ολοκληρωμένων διακοπών που περιλαμβάνουν καταδύσεις, ώστε να γίνει θελκτικός και πρόσφορος ο καταδυτικός τουρισμός της χώρας.
«Είναι κρίμα χώρες όπως η Μάλτα και η Τουρκία να εξυπηρετούν ετησίως 85.000 και 1.000.000 δύτες αντίστοιχα και η Ελλάδα να μην υπάρχει καν στον παγκόσμιο χάρτη της κατάδυσης, ενώ τα έχει κυριολεκτικά όλα, καταπληκτικούς βυθούς και κυρίως επαγγελματίες που μπορούν να προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου», δήλωσε ο κος Αυγερινός Βραζόπουλος, ιδρυτής της scubahellas.com.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Scuba Hellas, Μαριάννα Χρυσού, τηλ.: 210 9230303, [email protected] .