Στις ανακοινώσεις του έλληνα υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού για την Αμφίπολη αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά η γνωστή αρχαιολόγος Ντόροθι Κίνγκ.
«Όπως έχω ξαναπεί αυτό με ανησυχεί λίγο ότι οι άνθρωποι με συνδέουν υπερβολικά με την Αμφίπολη, και είμαι στην ευχάριστη θέση να εξηγήσω τα σημεία , αλλά θα περιμένω μέχρι η Κατερίνα Περιστέρη να παρουσιάσει τα εκπληκτικά ευρήματα στις 29 και αποκαλύψει την Πρώτη Πράξη του έπους της Αμφίπολης», αναφέρει χαρακτηριστικά στο μπλογκ της phdiva.blogspot.gr, και παραθέτει αποσπάσματα από τη συνέντευξη του κ. Τασούλα.
«Σύμφωνα με τον Υπουργό Πολιτισμού, με τις εργασίες συντήρησης αποκαλύφθηκαν οι πρώτες υποψίες ανθρώπινων αναπαραστάσεων στα επιστύλια που βρέθηκαν στον τρίτο χώρο. Αυτή τη στιγμή έχει γίνει ο πρώτος καθαρισμός των επιστυλίων και θα ακολουθήσει και επεξεργασία τους με λέιζερ, καθώς και άλλες διαδικασίες. Αν βιαστείς, κινδυνεύεις να κάνεις σφάλματα που μπορεί να είναι καθοριστικά», τόνισε ο υπουργός, ο οποίος θέλησε να πει με αυτόν τον τρόπο ότι δεν κρύβουν κάτι, απλώς οι αποκαλύψεις γίνονται έτσι και αλλιώς με αργούς ρυθμούς και δεν είναι μόνο θέμα κάποιου νέου ευρήματος, αλλά και η ίδια η διαδικασία της συντήρησης θα συνεχίσει να αποκαλύπτει πράγματα. «Αυτή είναι και η γοητεία της αρχαιολογίας» είναι ένα από τα αποσπάσματα που παραθέτει.
«Η περιγραφή των πρώτων ανθρώπινων παραστάσεων σε ζωφόρους στην τρίτη αίθουσα , και το γεγονός ότι εξετάζονται με λέιζερ , οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ήταν ζωγραφισμένοι. Παρόμοια ζωγραφισμένα στοιχεία βρέθηκαν και στο εσωτερικό του τάφου του Εκατόμνου, και σε αντίθεση με τα γλυπτά, αυτού του είδους τα έργα ζωγραφικής μπορεί να εξασθενίσουν και να εξαφανιστούν γρήγορα , εάν δεν αντιμετωπίζονται σωστά», τονίζει η Ντόροθι Κινγκ και συμπληρώνει:
«Επίσης, η παράγραφος αυτή δείχνει ότι μπορεί να ήταν ορθός ο ισχυρισμός μου ότι η πλήρωση των δωματίων με χώμα έγινε για να σταματήσει η κατάρρευση».
«Ο κύριος Τασούλας, θέλοντας να δείξει τις δυσκολίες που είχε να αντιμετωπίσει η ομάδα σε σχέση με τις στερεωτικές διαδικασίες, είπε: “Το χώμα μέσα στον τάφο, κατά τη διάρκεια των χρόνων, έπαιξε ρόλο στερεωτικό για το μνημείο. Η αφαίρεση του χώματος ανέτρεπε τη στήριξη, και οι υποστυλώσεις έπρεπε να γίνονται με τρόπο τέτοιο ώστε να παρέχουν ακριβώς την ίδια στήριξη στα τοιχώματα κάθε φορά, ούτε περισσότερη ούτε λιγότερη”», συνεχίζει η Ντόροθι Κίνγκ η οποία μάλιστα πλέκει το εγκώμιο της κ. Περιστέρη:
«Όπως συνεχίζω να λέω η ομάδα στην Αμφίπολη είναι μία από τις καλύτερες στον κόσμο αναφέρει η Ντόροθι Κίνγκ και συμπληρώνει ότι τόσο η Κατερίνα Περιστέρη όσο και ο Μιχάλης Λεφατζής κάνουν εξαιρετική δουλειά».