«Επιτέλους, ήρθαμε! 200+ πόλεις σε όλο τον κόσμο και θα λείπαμε από την Αθήνα;». Με το σλόγκαν αυτό στο διαδίκτυο, η υπηρεσία μίσθωσης ιδιωτικών οχημάτων Uber γνωστοποιεί την πρόθεσή της να δραστηριοποιηθεί και στη χώρα μας, προκαλώντας τριγμούς στο σύστημα επιβατικών μεταφορών της Ελλάδας και αναστάτωση στις πιάτσες των ταξί.
Πρόκειται για την υπηρεσία όπου ιδιώτες οδηγοί, που συνεργάζονται με την Uber μπορούν να μετατρέψουν το αυτοκίνητό τους σε ταξί, παρέχοντας υπηρεσίες μετακίνησης σε όσους πολίτες το επιθυμούν, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο».
Η εφαρμογή Uber απευθύνεται, κατά βάση, σε χρήστες smartphones και tablets, οι οποίοι αφού εγγραφούν συμπληρώνοντας τα στοιχεία τους σε ειδική πλατφόρμα, μπορούν να κάνουν χρήση της υπηρεσίας.
Η εφαρμογή, αφότου εντοπίσει τη γεωγραφική θέση του χρήστη, μέσω GPS του κινητού του τηλεφώνου, του επιτρέπει να επιλέξει το είδος του οχήματος που επιθυμεί για μετακίνησή του. Στη συνέχεια ο χρήστης θα επιλέξει «request» ώστε να εντοπίσει τον πλησιέστερο –στην τοποθεσία που βρίσκεται- διαθέσιμο οδηγό.
Αντιδράσεις από τους επαγγελματίες
Η εν λόγω υπηρεσία λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές. Σε ολόκληρη την Ευρώπη τα σωματεία ταξί έχουν προσφύγει δικαστικά κατά της Uber, με το σκεπτικό ότι νοθεύεται λόγω της εισόδου στην αγορά επαγγελματιών που εκτελούν για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας μεταφορικό έργο.
Το υπουργείο Μεταφορών διευκρινίζει ότι η νομοθεσία επιτρέπει μόνο τη δραστηριοποίηση ταξί, μισθωμένων οχημάτων με οδηγό, λιμουζίνων με άδεια και οχημάτων mini bus για την κάλυψη των αναγκών των ξενοδοχειακών μονάδων.
Από την άλλη εκπρόσωποι των Ελλήνων ιδιοκτητών ταξί επισημαίνουν ότι σύμφωνα με το νόμο 4093/2012 μεταφορικό έργο μπορούν να παρέχουν μόνο εταιρείες ενοικιαζόμενων οχημάτων που διαθέτουν οδηγό και παρέχουν μεταφορικό έργο έως και έξι συνεχόμενων ωρών.