Τη δημιουργία μικτών κλιμακίων, που θα κινούνται σε όλο το εθνικό δίκτυο καθώς και στις εισόδους της χώρας και θα ελέγχουν τα φορτηγά αυτοκίνητα, για πιθανές παρανομίες (ασφάλειας, φορολογικές, οδικές), θέτει ως «μόνη λυση» η ΟΦΑΕ για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, με αφορμή το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στην Εγνατία Οδό (Βέροια) και στην Μεταμόρφωση.
Η Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Φορτηγών Ελλάδος, με ανακοίνωση της, σχολιάζει την πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών να θεσπίσει νέο νομοθετικό πλαίσιο για τους ελέγχους τονίζοντας, ότι το θέμα της ασφάλειας «δεν επιλύεται με ομοβροντία νομοθετημάτων για τη θέσπιση επιπλέον ανεπαρκών ελεγκτικών μηχανισμών, που στο τέλος της ημέρας προστίθενται σε ένα ανεπαρκές πλαίσιο που ουσιαστικά επιβραβεύει την ανομία».
Και προσθέτει πως η δημιουργία πληθώρας κλιμακίων με επιπλέον ελεγκτικούς μηχανισμούς, «προάγουν την παρανομία και αφήνουν στο απυρόβλητο όλους εκείνους τους επιτήδειους που εκμεταλλεύονται το σύστημα, θησαυρίζοντας εις βάρος της εθνικής οικονομίας και των αυτοκινητιστών».
Στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, σύμφωνα με την ΟΦΑΕ, θα συνέβαλε και η επαναλειτουργία των Δημοσίων ΚΤΕΟ, τα οποία σταμάτησαν να λειτουργούν χωρίς κάποια προφανή αιτία ή λόγο, αποκλείοντας έτσι την πολύτιμη συμβολή του δημοσίου στη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας.
Τέλος, επισημαίνει και την ακαταλληλότητα της Εγνατίας Οδού, λόγω της μεγάλης και παρατεταμένης κατωφέρειας στο ύψος της Κουλούρας, που δυσχεραίνει τη συγκράτηση των ΦΔΧ με βαρύ φορτίο, σε συνδυασμό με την έλλειψη κατάλληλης σήμανσης με οπτικά σύμβολα και την έλλειψη σοβαρής αστυνόμευσης της κυκλοφορίας από την Τροχαία σε περίπτωση εκτέλεσης έργων η ύπαρξης εμποδίων η συνωστισμού στο οδόστρωμα.