«Όλοι γύρω μου αντιγράφουν» αναφέρει επισήμως μέσω ενός email που έστειλε στους συναδέλφους του, καθηγητής του Φυσικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, δυσφορώντας για τον τρόπο που γίνονται οι εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα το τελευταίο χρονικό διάστημα, εξ αποστάσεως, λόγω της πανδημίας.
Το περιστατικό αποτυπώνει την κατάσταση που βιώνουν κι άλλοι καθηγητές σε άλλες σχολές από τη στιγμή που πάρθηκε η απόφαση να εξετάζονται οι φοιτητές μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή από το σπίτι τους. Όπως αναφέρει σήμερα και η εφημερίδα «Τα Νέα», κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης οι ηλεκτρονικές εξεταστικές περίοδοι στα ΑΕΙ οδήγησαν σε περιπτώσεις εκτεταμένων αντιγραφών που δεν χαρακτήρισαν μεν τη μεγαλύτερη μερίδα των ιδρυμάτων, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις προκάλεσαν αίσθηση αλλά και… απελπισία στους επιβλέποντες καθηγητές.
«Αγαπητοί συνάδελφοι», ξεκινούσε το ηλεκτρονικό μήνυμα του καθηγητή του Φυσικού στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, «τα αποτελέσματα στο μάθημα της Κβαντικής ΙΙ είναι παραπλανητικά. Συνέβη μαζική αντιγραφή στο τμήμα όπου διδάσκω με εψιλοντική απόκλιση από τη βεβαιότητα. Ζητώ με τον πιο επίσημο τρόπο να μην αναρτηθεί στατιστική για το μάθημα αυτό:
α) γιατί αισθάνομαι για δεύτερη φορά προσβεβλημένος αν γίνει ανάρτηση – όχι πια μόνο απ’ τους αντιγραφείς,
β) θα δοθεί η εσφαλμένη εντύπωση ότι τα ποσοστά αυτά πρέπει να είναι τα ίδια και στο μέλλον».
Αν αναρτηθεί η στατιστική χωρίς την υποσημείωση ότι “ο καθηγητής (…) θεωρεί ότι τα αποτελέσματα δεν ανταποκρίνονται στις μαθησιακές ικανότητες των επιτυχόντων”, θα ενημερώσω σχετικά τους φοιτητές κ.λπ. Η στατιστική δεν δίνει λανθασμένες εντυπώσεις, αρκεί η τράπουλα να μην είναι σημαδεμένη. Με λύπη μου σας πληροφορώ ότι κανείς δεν το παραδέχθηκε. Όπως είπα και σε συνάδελφο, θεωρώ ότι το καλό πάντα υπερτερεί τελικά…».