Δικαιωμένη δηλώνει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία ζητάει από την Ελλάδα να τροποποιήσει τη νομοθεσία της για τα πρατήρια καυσίμων αφορολόγητων ειδών στα χερσαία σύνορά της.
Ειδικότερα, όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΟΦΑΕ, η Ελλάδα μπορεί να παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην περίπτωση που μέσα στους επόμενους δύο μήνες δεν αλλάξει τη νομοθεσία της για τα πρατήρια καυσίμων αφορολόγητων ειδών στα χερσαία σύνορά της.
«Η εξέλιξη αυτή» υποστηρίζει η ΟΦΑΕ «αποτελεί αποτέλεσμα καταγγελίας και δικαίωση των προσπαθειών της, που τα τελευταία τέσσερα χρόνια διαμαρτύρεται στις ελληνικές και τις ευρωπαϊκές Αρχές, επισημαίνοντας ότι η πώληση αφορολόγητου πετρελαίου στα σύνορα της χώρας πλήττει τον υγιή ανταγωνισμό, στερεί από το ελληνικό δημόσιο σημαντικά έσοδα και “χτυπάει” την ελληνική μεταφορά».
Σύμφωνα με την απόφαση της ΕΕ, που έχει ημερομηνία 25 Σεπτεμβρίου, «ζητείται από την Ελλάδα επισήμως να τροποποιήσει τη νομοθεσία, η οποία επιτρέπει στα πρατήρια υγρών καυσίμων στα χερσαία σύνορά της με τους Κήπους (Τουρκία), την Κακκαβιά (Αλβανία) και τους Ευζώνους (πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας) να πωλούν καύσιμα χωρίς ειδικούς φόρους κατανάλωσης. Η Επιτροπή θεωρεί ότι, όταν ένα όχημα εφοδιάζεται με καύσιμα, το καύσιμο θα πρέπει να θεωρείται ότι έχει πωληθεί για κατανάλωση και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να παραμείνει υπό καθεστώς αναστολής φόρων. Ως εκ τούτου, στην πώληση του εν λόγω καυσίμου θα πρέπει να χρεώνονται ειδικοί φόροι κατανάλωσης, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία για τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης. Το αίτημα λαμβάνει τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης. Εάν η Ελλάδα δεν λάβει τα απαραίτητα μέτρα για συμμόρφωσή της εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να την παραπέμψει στο Δικαστήριο της ΕΕ».
Τέλος, η ΟΦΑΕ δηλώνει πως δεν θα πάψει να αγωνίζεται και να αναζητεί το δίκιο των αιτημάτων της οπουδήποτε, προκειμένου να πάψουν να υφίστανται όλες εκείνες οι πρακτικές που νοθεύουν τον υγιή ανταγωνισμό και καλεί την ελληνική κυβέρνηση «να πάψει να κωφεύει και να ενσκήψει επιτέλους πάνω από τα προβλήματα της ελληνικής μεταφοράς, πριν αυτή σβήσει από τον χάρτη».