Στο ζήτημα της μετατροπής της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει την πανδημία του κορονοϊού η Εκκλησία αναφέρθηκε ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, σε συνομιλία του με τον δημοσιογράφο Αλέξη Παπαχελά, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
«Δεν υπάρχει σύγκρουση πίστης και επιστήμης», τόνισε χαρακτηριστικά όσον αφορά το δεύτερο θέμα. Και συμπλήρωσε: «Ο ορθός λόγος και η επιστήμη είναι δώρο του Θεού στον άνθρωπο, αυτό που τον ξεχωρίζει από την υπόλοιπη δημιουργία. Η πίστη έχει τη δυνατότητα να υπερβαίνει την επιστήμη. Είναι η ικανότητα του Θεού, καμία φορά, να καταργεί τους νόμους της φύσης που ο ίδιος δημιούργησε».
Επιπρόσθετα, διευκρίνισε πως η πρότασή του για τη Θεία Μετάληψη την περίοδο της πανδημίας περιλάμβανε πολλαπλές λαβίδες, ξεχωριστές για τον κάθε πιστό.
Black lives matter: Η φωνή της διαμαρτυρίας της Εκκλησίας είναι αυτονόητη
Η Εκκλησία της Αμερικής βρέθηκε στην πρώτη γραμμή την περίοδο του Black Lives Matter. Επ’ αυτού, ο αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος τόνισε πως «η φωνή της διαμαρτυρίας της Εκκλησίας είναι αυτονόητη. Άλλωστε, γι’ αυτά τα οποία θα κριθούμε είναι η ζωή, η ελευθερία, οι συνθήκες διαβίωσης, η δημοκρατία, η υγεία. Αυτά βρίσκονται στο κέντρο του ενδιαφέροντος για την Εκκλησία».
Επίσης, όπως μεταφέρει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Ελπιδοφόρος υποστήριξε πως «ο πρόεδρος Μπάιντεν έχει έναν πηγαίο σεβασμό για τις θρησκείες. Το θρησκευτικό του συναίσθημα είναι πηγαίο και όχι για το φαίνεσθαι», ενώ αποκάλυψε πως σύντομα θα επισκεφθεί τον Λευκό Οίκο ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, στο τέλος Οκτωβρίου.
«Να αναθεωρήσει την απόφασή της για την Αγία Σοφία η Τουρκία»
Να αναθεωρήσει η Τουρκία την απόφασή της για την Αγία Σοφία, ζήτησε ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση. Υπογράμμισε πως «χρησιμοποίησε το απαράδεκτο δικαίωμα, όπως λένε, του κατακτητή. Οι πρακτικές αυτές ανήκουν σε άλλες εποχές».
Τέλος, επισημαίνεται πως αναρωτήθηκε αν «η Τουρκία επιστρέφει στο οθωμανικό της παρελθόν, στην προ-δημοκρατική Τουρκία».