Την ανάγκη η νέα ηγεσία της ευρωπαϊκής πολιτικής τροφίμων να ενσωματώσει στην πολιτική της για τα επόμενα πέντε χρόνια την επιθυμία των Ευρωπαίων, που σε 90% δήλωσαν ότι επιθυμούν να γνωρίζουν την προέλευση του κρέατος που τρώνε -νωπό και επεξεργασμένο- υπογραμμίζει σε σημερινή του ανακοίνωση το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).
Επισημαίνεται ότι τον Δεκέμβριο του 2013, η ίδια η ΕΕ είχε διεξάγει έρευνα, από την οποία προέκυψε ότι το 90% των Ευρωπαίων καταναλωτών θέλουν να γνωρίζουν την προέλευση του κρέατος που τρώνε.
Στο μεταξύ, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, τον τρέχοντα μήνα η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών και το ΚΕΠΚΑ πραγματοποίησαν εκστρατεία, ζητώντας να επεκταθεί η σήμανση της χώρας προέλευσης σε όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν κρέας -όπως λαζάνια, ζαμπόν και λουκάνικα- και τα οποία πωλούνται σε όλη την ΕΕ.
Μέχρι σήμερα, σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ, πάνω από 9.000 καταναλωτές έκαναν «share» ή «like» στις σελίδες προώθησης της εκστρατείας, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook και Twitter).
«Το πρόσφατο σκάνδαλο με το αλογίσιο κρέας έχει πλήξει σοβαρά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα τρόφιμα. Η αλυσίδα παραγωγής- κατανάλωσης κρέατος πρέπει να γίνει πιο διαφανής. Η διαφάνεια αποτελεί μέρος της λύσης, για την αποκατάστασή της χαμένης εμπιστοσύνης. Η υποχρεωτική σήμανση της προέλευσης παίζει σημαντικό ρόλο» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση του ΚΕΠΚΑ.