Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στις αρμόδιες Κοινοβουλευτικές Επιτροπές σχετικά με την κύρωση των δύο Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκαν από την κυβέρνηση τον Αύγουστο, ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, τόνισε: «Μέσα από λύσεις σε τρία κεφαλαιώδη προβλήματα, θωρακίζουμε τις ασφαλείς μεταφορές των επιβατών και αυξάνουμε την προστιθέμενη αξία των μέσων μαζικής μεταφοράς».
Παρουσιάζοντας τις διατάξεις που αφορούν τα ΜΜΕ, ο υφυπουργός υπογράμμισε πως αυτές οι λύσεις που δίνονται «απαντούν σε τρία κεφαλαιώδη ζητήματα. Πρώτον, στην άμεση ανάγκη περιορισμού του συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να περιοριστεί η δυνατότητα εξάπλωσης του κορονοϊού.
Δεύτερον, στην οριζόντια ενίσχυση των συγκοινωνιακών φορέων, που έχει καταστεί επείγουσα και θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στους συγκοινωνιακούς φορείς και τρίτον, περνάμε στη δοκιμαστική λειτουργία λεωφορείων με ηλεκτροκίνηση, που είναι και το μέλλον στα μέσα μεταφοράς».
Χαρτογραφώντας τις δυνατότητες των μέσων μαζικής μεταφοράς σήμερα, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε πως αυτήν τη στιγμή στην Αθήνα μπορούν να δρομολογούνται καθημερινώς γύρω στα 1.000 οχήματα -λεωφορεία και τρόλεϊ- ενώ στη Θεσσαλονίκη 213 οχήματα. Η συχνότητα των δρομολογίων στο μετρό είναι ανά 4,5 λεπτά και στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο ανά 6 λεπτά της ώρας.
Σχετικά με τις διατάξεις της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που αφορούν τα έκτακτα μέτρα για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τόνισε πως αυτά είναι επιβεβλημένα για την άμβλυνση των συνεπειών που προκαλεί ο συνωστισμός στα μέσα μαζικής μεταφοράς και για να καταστούν όσο το δυνατόν ασφαλέστερες οι μετακινήσεις των πολιτών.
Τα έκτακτα αυτά μέτρα όμως, τόνισε ο υφυπουργός μεταφορών, «δεν είναι μεμονωμένα και έξω από το πακέτο μέτρων της κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό και την εύρυθμη λειτουργία των συγκοινωνιών».
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ανέφερε πως παρέχεται η δυνατότητα στον ΟΑΣΑ να συνάπτει συμβάσεις για την παροχή συγκοινωνιακού έργου, μισθώσεις λεωφορείων και παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης οδηγών. Στο πλαίσιο αυτό, θα πραγματοποιηθεί προμήθεια 300 περίπου σύγχρονων λεωφορείων ηλικίας μέχρι 10 ετών μέσω leasing, ενώ παράλληλα θα ενισχυθούν τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ και με ΣΔΙΤ που θα μπορεί να κάνει με τα ΚΤΕΛ.
Υπολογίζεται, είπε ο υφυπουργός, πως με τους δύο αυτούς τρόπους, στην ουσία θα ενισχυθεί συνολικά ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας με περίπου 500 οχήματα, ενώ ο Οργανισμός θα ενισχυθεί με 655 προσλήψεις και 550 άτομα τα οποία θα προσλάβουν τα ΚΤΕΛ. Αυτό σημαίνει, ότι «θα έχουμε μια ενίσχυση με περίπου 1.200 εργαζόμενους, οι οποίοι θα πέσουν στην μάχη της καθημερινότητας στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας».
Σχετικά με τον ΟΑΣΘ, ο υφυπουργός ανέφερε πως με το άρθρο 3 της πράξης νομοθετικού περιεχομένου, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην διασφάλιση επί της ουσίας της αδιάλειπτης εκτέλεσης των δρομολογίων του Οργανισμού και την ασφάλεια των πολιτών στις μετακινήσεις τους. Έτσι προβλέπεται η δυνατότητα στον ΟΑΣΘ να προβαίνει για διάστημα έως και τεσσάρων μηνών, στη σύναψη συμβάσεων με απευθείας ανάθεση, και με αντικείμενο την συντήρηση οχημάτων.
Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε και στα δοκιμαστικά δρομολόγια των ηλεκτρικών λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας, και σημείωσε ότι μπορεί οι καιροί να είναι εξόχως δύσκολοι, αλλά ακόμα και σε αυτό το περιβάλλον δεν πρέπει να χάσουμε το όραμα για την ποιοτική αναβάθμιση των συγκοινωνιών, τη βελτίωση των συνθηκών ζωής στις πόλεις και την προστασία του περιβάλλοντος».