Έντονα ενοχλημένη αλλά και αποφασισμένη ταυτόχρονα να προχωρήσει σε κάθε είδους κινητοποίηση, εμφανίζεται η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, με αφορμή ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο, που δίνει τη δυνατότητα υπογραφής επιχειρησιακών συλλογικών συμβάσεων στη ναυτική εργασία.
Σε σημερινή έκτακτη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, αποφασίστηκε η κήρυξη πανελλαδικής 48ωρης επαναλαμβανόμενης απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, από τις 6 το πρωί της Δευτέρας, 31 Μαρτίου. Θα υπάρξει επίσης απεργιακή προσυγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά, διαμαρτυρία στη συνέχεια στο λιμάνι έξω από το πλοίο «European express» και πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας.
Η συνομοσπονδία των ναυτικών με σημερινή ανακοίνωσή της, σχετικά με τη νέα ρύθμιση, έκανε λόγο για αιφνιδιαστική και κρυφή απόφαση σε βάρος των ελλήνων ναυτικών και ζήτησε την απόσυρσή της.
«Μετά από τόσους μήνες απλήρωτης εργασίας από ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες, μετά από την προωθούμενη κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας και πλείστων άλλων δικαιωμάτων, έρχεται τώρα και η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και η πτώχευση του ΝΑΤ» τονίζεται σε επίσημη ανακοίνωση της ΠΝΟ.
«Ο αγώνας μας τώρα αρχίζει και δεν πρόκειται να τον κάμψουν ούτε τρομοκρατίες ούτε επιτάξεις και ούτε καμία άλλη «κοινωνικοποιημένη» διάταξη», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Μέλη της διοίκησης της ΠΝΟ μιλώντας στο ΑΜΠΕ, είπαν ότι αν τελικά περάσει η συγκεκριμένη ρύθμιση, θα μπορούν να υπογράφονται στο εξής επιχειρησιακές συμβάσεις, που θα διαπραγματεύεται η ναυτιλιακή εταιρεία με το σωματείο των εργαζομένων της ακτοπλοϊκής εταιρείας, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η συλλογική σύμβαση, που έως τώρα συμφωνείτο μεταξύ της συνομοσπονδίας των ναυτικών και του συνδέσμου των ακτοπλόων δηλαδή το ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας).
Αυτό στην πράξη σημαίνει συντριβή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και ταυτόχρονα τεράστια μείωση των μισθών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, τόνισαν.
Σημειώνεται ότι κατά την τελευταία συνάντηση των ακτοπλόων με την ΠΝΟ προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας που έληξε στα τέλη του 2013, είχε τεθεί από τους ακτοπλόους θέμα μείωσης των μισθών του ξενοδοχειακού προσωπικού και μείωσης κατά το ήμισυ του ημερομισθίου, γι αυτούς που κάνουν αντικαταστάσεις συναδέλφων τους στα πλοία και σε αυτούς που βρίσκονται σε άδεια.
Η διοίκηση της ΠΝΟ είχε απορρίψει ομόφωνα τις προτάσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Η ΠΝΟ ζητεί επίσης την απόσυρση του νέου σχεδίου νόμου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» υποστηρίζοντας ότι πολλές από τις ρυθμίσεις που περιέχονται σε αυτό δεν δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας αλλά προσθέτουν πληθώρα νέων ανέργων.
Ζητεί επίσης να διατηρηθούν οι ρυθμίσεις χρηματοδότησης του ΝΑΤ από το δημόσιο προϋπολογισμό και να κληθούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να προχωρήσουν στην υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ζητεί να υπάρξει άμεση και πλήρης εξόφληση των οφειλόμενων δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα των πλοίων.