Η οικονομική κρίση έχει επιπτώσεις στα δικαιώματα των καταναλωτών όπως προκύπτει από μελέτη που διεξήγαγε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.) όπου το 65,90% των ερωτώμενων πιστεύει ότι η κυβέρνηση ακούει λιγότερο τη φωνή των καταναλωτών τώρα με την κρίση.
Στην έρευνα με θέμα «Δικαιώματα καταναλωτών την εποχή της κρίσης», συμμετείχαν 756 καταναλωτές, από όλη την Ελλάδα τα στοιχεία έδειξαν ότι : το 13,36% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις βελτίωσαν τη συμπεριφορά τους προς τους καταναλωτές οι οποίοι, σε ποσοστό 46,54%, πιστεύουν ότι οι μηχανισμοί ελέγχου της αγοράς λειτουργούν λιγότερο, από όσο λειτουργούσαν, πριν την κρίση. Όσον αφορά την ασφάλεια των τροφίμων, σε ποσοστό 52,07%, δεν πιστεύουν ότι τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά είναι ασφαλή, παρ’ όλη την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία, ενώ 46,54%, θεωρεί ότι οι μηχανισμοί ελέγχου της αγοράς λειτουργούν λιγότερο, από όσο λειτουργούσαν, πριν την κρίση.
Παράλληλα, όπως τονίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι καταναλωτές δείχνουν πλέον ιδιαίτερα προβληματισμένοι για την αποπληρωμή φόρων (85,25%), την ακρίβεια των αγαθών (74,65%), την πραγματοποίηση διακοπών (73,27%), τη δυνατότητα διασκέδασης (70,97%), την πληρωμή λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος (70,97%), την αγορά τροφίμων (59,91%) και την πληρωμή δόσεων δανείων (57,60%).
Απαντώντας πάντως σε σχετική ερώτημα για το κίνημα διάθεσης προϊόντων χωρίς μεσάζοντες, ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή Ν. Τσεμπερλίδης, τόνισε ότι το ΚΕΠΚΑ στάθηκε κριτικά απέναντι σ΄ αυτό ζητώντας σταθερότητα στη διαδικασία, ποιότητα προϊόντων και νόμιμα παραστατικά στη διακίνηση.
«Το σημαντικό για μας είναι η επανεξέταση του πλαισίου λειτουργίας των λαϊκών αγορών, θεσμός ο οποίος στρεβλώθηκε αφού η συμμετοχή των παραγωγών έφτασε να είναι μόνο 20% με 30%», ξεκαθάρισε.