Με ένα σκάφος μήκους δέκα μέτρων, εξοπλισμένο με ένα ζευγάρι εξωλέμβιων κινητήρων, θα ταξιδέψουν το καλοκαίρι τρεις έμπειροι θαλασσοπόροι, με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη και προορισμό τις Αζόρες, προκειμένου να μεταφέρουν το μήνυμα «Η Μεσόγειος μας ενώνει».
Το εγχείρημα θέτει υπό την αιγίδα της η «Θεσσαλονίκη- Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014» προκειμένου να υποστηρίξει μια προσπάθεια που πραγματοποιείται για πρώτη φορά.
Το ταξίδι προγραμματίζεται να ξεκινήσει στις 23 Ιουλίου 2014 από τη Θεσσαλονίκη και υπολογίζεται να ολοκληρωθεί έως τις 20 με 25 Αυγούστου στην Πόντα Ντελγκάδα, το μεγαλύτερο λιμάνι και πρωτεύουσα του νησιωτικού συμπλέγματος των Αζορών. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί είναι μετρημένοι: η Νάπολη, η Μασσαλία, η Βαρκελώνη και η Λισαβόνα.
«Θέλουμε να μεταδώσουμε ένα μήνυμα ειρήνης και φιλίας σε όλους τους μεσογειακούς λαούς» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θωμάς Παναγιωτόπουλος, ένας από τους τρεις συντελεστές του εγχειρήματος που δηλώνει οδοντίατρος στο επάγγελμα, αλλά υπογραμμίζει το πάθος του για τη θάλασσα.
Στην ερώτηση πώς προέκυψε η ιδέα του συγκεκριμένου ταξιδιού απαντά αφοπλιστικά: «αποφασίσαμε να σηκώσουμε την ελληνική σημαία ψηλά, να τη δει όλη η Ευρώπη, γιατί έχει πληγωθεί τα τελευταία χρόνια και θέλουμε να τη δούμε να κυματίζει και πάλι περήφανα». Η πρόταση προς τα ευήκοα ώτα του Δημήτρη Καραγεωργίου και του Σπύρου Γωνιοτάκη οδήγησε στον σχεδιασμό και την οργάνωση του μεγάλου αυτού ταξιδιού σε χρόνο ρεκόρ.
Άλλωστε, για τον ίδιο, τα ταξίδια με σκάφος δεν είναι άγνωστα καθώς το 2004 μετέφερε εν πλω την ολυμπιακή φλόγα από τη Θεσσαλονίκη στο Γιβραλτάρ.
Για το προσεχές ταξίδι, διευκρινίζει ότι η δυσκολία του έγκειται στο τελευταίο του τμήμα του, που αφορά τον διάπλου του Ατλαντικού ωκεανού από την Πορτογαλία έως τις Αζόρες. Οι συντελεστές του ταξιδιού, για να καλύψουν το τμήμα αυτό (πάνω από 800 ναυτικά μίλια) υπολογίζουν ότι θα χρειαστούν δύο ημέρες και δύο νύχτες, χωρίς μάλιστα να έχουν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού σε καύσιμα.
Ο εξαιρετικός αυτός συνδυασμός παραγόντων δυσκολίας κάνει το ταξίδι Ελλάδα- Αζόρες ένα από τα κορυφαία θαλασσινά γεγονότα του 2014 σε όλη την Ευρώπη.
«Στην όλη προσπάθεια συμμετέχουν ακόμη τέσσερις χώρες, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πορτογαλία και η Ισπανία. Επικοινωνήσαμε με τις αρμόδιες αρχές τους ηλεκτρονικά και μέσα από ναυτικά περιοδικά και έντυπα για τη θάλασσα. Το εγχείρημα το γνωρίζουν ήδη, μας ενημέρωσαν ότι ασπάζονται το μήνυμά μας και προετοιμάζουν ήδη σημαντικές υποδοχές για εμάς» προσθέτει ο κ. Παναγιωτόπουλος.