Πρωτοσέλιδο στην αμερικανική εφημερίδα New York Times έγιναν οι πρωτοβουλίες «Χωρίς Μεσάζοντες», αφού πριν από περίπου δύο εβδομάδες δημοσιογράφοι της εφημερίδας βρέθηκαν στην Κατερίνη για να παρακολουθήσουν από κοντά την 36η σχετική διανομή από την Εθελοντική Ομάδα Δράσης νομού Πιερίας «Ο Τόπος Μου», αλλά και για να συνομιλήσουν με παραγωγούς που συνεργάζονται με την πρωτοβουλία πολιτών, η οποία πριν δύο χρόνια ξεκίνησε το γνωστό «κίνημα της πατάτας».
Στο πρωτοσέλιδο των New York Times (με ημερομηνία 29 Ιανουαρίου 2014), η εφημερίδα κάνει εκτενή αναφορά στην «προσπάθεια αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης με επίκεντρο την κοινωνική οικονομία» (After crisis Greeks work to promote «social» economy).
Στο δημοσίευμα γίνεται- μεταξύ άλλων -αναφορά στις προσπάθειες παραγωγών και οργανωμένων πολιτών σε όλη την Ελλάδα να παρακάμψουν τους μεσάζοντες και να πουλήσουν απευθείας στους καταναλωτές, οι οποίες μολονότι δεν αποτελούν μακροπρόθεσμες λύσεις, αντιπροσωπεύουν την «τελευταία προσπάθεια αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης».
Αυτές οι προσπάθειες οργανωμένων πολιτών και παραγωγών από όλη τη χώρα, θα εξετάσουν θέματα που τους αφορούν, στη διάρκεια της 3ης Πανελλαδικής Συνάντησης «Χωρίς Μεσάζοντες» που θα γίνει στις 16 Φεβρουαρίου, στην πόλη της Κατερίνης. Στη συνάντηση αναμένεται να συμμετάσχουν και παραγωγοί, οι οποίοι ενδιαφέρονται να καλλιεργήσουν τα χωράφια τους σύμφωνα με το μοντέλο της «Συμβολαιακής Γεωργίας», το οποίο θα αποτελέσει βασική ενότητα της συνάντησης.
Σύμφωνα με το ιδρυτικό μέλος της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Νομού Πιερίας, Ηλία Τσολακίδη, από τη μέχρι τώρα δράση του κινήματος έχει καταστεί σαφές ότι ο κόσμος έχει «αγκαλιάσει» την πρωτοβουλία αυτή και, μάλιστα, μόνο στην πόλη της Κατερίνης, το 60% των κατοίκων της (από το σύνολο των 80.000) έχει ψωνίσει κάποια στιγμή μέσω αυτής.
Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις οργανωμένων φορέων (όπως επιμελητηρίων) κατά των πρωτοβουλιών «Χωρίς Μεσάζοντες», ο κ. Τσολακίδης ανέφερε: «Υπάρχουν δύο είδη πρωτοβουλιών θα έλεγα, δύο μορφές διάθεσης προϊόντων. Η μία γίνεται μέσα από παραγγελίες, δηλαδή διαδικτυακές παραγγελίες, δηλαδή η ομάδα ανακοινώνει ότι θα διαθέσει ένα συγκεκριμένο προϊόν ενός παραγωγού και ο κόσμος ‘μπαίνει’ (στην ιστοσελίδα) και παραγγέλνει το προϊόν που θέλει να αγοράσει. Τη συγκεκριμένη ημερομηνία περνά από το σημείο διάθεσης του προϊόντος και ο κόσμος περνάει και παίρνει το προϊόν. Κατά τη διάρκεια δεν μπορεί να ψωνίσει κανείς άλλος (παρά μόνο όσοι έχουν κάνει παραγγελίες)».
«Η άλλη ομάδα» συνέχισε ο κ. Τσολακίδης, «κάνει το εξής: βρίσκει δέκα παραγωγούς οι οποίοι έχουν φθηνά προϊόντα και τους λέει ‘στηθείτε εδώ’ και θα φωνάξω τον κόσμο να έρθει να ψωνίσει. Αυτό, πολύ σωστά, έχει εξαγριώσει επιμελητήρια, λαϊκές αγορές και δημοτικά συμβούλια. Αυτή η μορφή διάθεσης αγροτικών προϊόντων υποκαθιστά τη λαϊκή αγορά. Αυτός δεν ήταν ο στόχος μας και είναι κάτι που θα συζητηθεί στην (3η) πανελλαδική συνάντηση».
Σε ό,τι αφορά τη συμβολαιακή γεωργία, το 2013, στο νομό Πιερίας καλλιεργήθηκαν 480 στρέμματα όσπρια με «Συμβολαιακή Γεωργία». Φέτος, τα μέλη της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Ν. Πιερίας δηλώνουν πως οι εκτάσεις που θα καλλιεργηθούν για λογαριασμό των πολιτών, αποφεύγοντας τους μεσάζοντες, ίσως ξεπεράσουν και τα 1000 στρέμματα.